10 Reacties
2 jaar geleden
Hoi, zit er actief een teek of een deel van een teek in de bult? Die kun je het beste eruit (laten) halen met een tekentang. Het liefst door iemand die er weet van heeft zodat er niets achterblijft. Ik zou zsm met de hap bellen om te bespreken of er spoed bij zit om het te laten zien aan een deskundige.
2 jaar geleden
Puur voor je gemoedsrust, mocht het een tekenbeet zijn:
De kans dat je de ziekte van Lyme krijgt na een tekenbeet wordt geschat op 2% (2 op de 100 tekenbeten).
Bron: https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-tekenbeten-en-lyme#:~:text=De%20kans%20dat%20je%20de,2%20op%20de%20100%20tekenbeten).
2 jaar geleden
Ik denk als het een teek was, je het wel gemerkt zou hebben. Die laten in beginsel niet los voordat ze zich vol hebben gezogen. Dat is geen kwestie van minuten, maar duurt vrij lang. Ik heb als kind vrij vaak teken gehad (speelde veel in het bos) en die moesten er echt met een pen uitgehaald worden. Ik denk dat het iets anders is. Maar kan het mis hebben natuurlijk.
2 jaar geleden
Reactie op serrabre
Hoi, zit er actief een teek of een deel van een teek in de bult? Die kun je ...
Toen ik een week geleden keek was dag enkel ene grote rode bult. Maar omdat ik niet echt goed heb gekeken omdat hij vaak een trui aandoet en het de achterkant van de arm is weet ik niet of de teek er lang heeft gezeten of niet.. Mijn vriend aga vandaag deze rind en daarom maak ik pas de link met de 'muggenbeet' dat ik had gezien..
2 jaar geleden
Reactie op Miri2
Ik denk als het een teek was, je het wel gemerkt zou hebben. Die laten in b ...
Ik maak me zorgen dat ik dat niet heb gezien.. Ik kijk niet steeds naar de achterkant van zijn arm..
2 jaar geleden
Reactie op Miri2
Ben wel benieuwd wat de huisarts zei :)?
Het is geen tekenbeet, een ander insect met irritatie!
2 jaar geleden
Reactie op serrabre
Ben ook benieuwd, hopelijk was het niets groots
Geen tekenbeet!