6 Reacties
2 maanden geleden
Heb je de speen al een stuk gemaakt/geknipt ?
Mijn zoontje ging op laatste elke keer zijn spenen stuk bijten. En toen heb ik op gegeven moment gezegd. Ja mama kan nu geen nieuwe kopen want de winkel is dicht.
Dat heb ik paar dagen vol gehouden.
En waar ik dacht dit gaat echt een drama worden want die speen was zijn alles.. is dit eigelijks op die manier zo goed gegaan..
2 maanden geleden
Ze is oud genoeg om het nu te begrijpen als ie er niet meer is omdat ie naar een baby gaat of iets anders wat ze begrijpt? Bij mijn dochter lieten we haar op vakantie zelf haar rugzakje inpakken met haar knuffeltjes en speentje. Terug naar huis wederom laten inpakken (alleen heb ik het speentje eruit gehaald) eenmaal thuis weer uitpakken en oeps? Speentje nog op vakantie! Ze heeft er geen woord meer over gesproken..
2 maanden geleden
Wij hebben eerst een sooort aftelkalender gemaakt. Een moment gekozen dat voor ons uitkwam met slechte nachten en voor mijn zoon duidelijk wanneer het zou gebeuren.
Wij hebben de spenen in een envelop gedaan naar de spenen fee die ze aan babys geeft die niet goed kunnen slapen. En voor ons een stok achter de deur om er niet nog een te kunnen geven als hij dramt.
Dus brief op de post, een klein cadeautje uitzoeken omdat hij zo'n grote jongen was. Heeft af en toe wat lastige momenten gehad maar ging super goed.
2 maanden geleden
Bij ons was het ook heel erg huilen toen ze geen speen meer had.. uiteindelijk ben ik (soort van) overstag gegaan om haar de speen kapot terug te geven.. voelde heel dubbel want ze was even heel blij dat ze hem terug had maar kwam daarna erachter dat hij stuk was. Onze dochter heeft een hele levendige fantasie en toen ik bij haar stond hoorde ze buiten wat.. volgens haar was dit de draak die haar speen stuk had gemaakt.. eindstand ze is gaan slapen zonder speen. Avonden erna hebben we naar de draak staan zwaaien die haar speen had meegenomen..