30 Reacties

3 jaar geleden

Ben ik ook wel benieuwd naar en menu’s

3 jaar geleden

Ik maak boontjes met een aardappeltje of broccoli worteltjes

3 jaar geleden

Mij is er gezegd in het begin 1/3de petatjes en 2/3de groentjes te gebruiken. Mixen, klein beetje olijfolie ofzo erbij en dat geven.

3 jaar geleden

Ik heb juist geleerd niks te mixen en vooral de eerste smaken puur te geven. En dan meerdere dagen achter elkaar hetzelfde zodat ze daaraan kunnen wennen. Gewoon de groente die je zelf eet (maar dan zonder zout) koken en pureren. Dat in van die ijsblokje bakjes invriezen zodat je er per dag één kan ontdooien om te geven. Ook de eerste oefenhapjes geven in de ochtend, zodat als ze last van hun buik krijgen ze dat niet in de nacht hebben en je dus niet wakker houden door krampjes 😉

3 jaar geleden

Wij maken pure groente. Nu een aantal dagen wortel en daarna bloemkool. Ik pureer het en vries het dan in. Ik heb de app Happje maar die ga ik pas gebruiken als hij goed gewend is aan groente

3 jaar geleden

Wij maken pure groente. Nu een aantal dagen wortel en daarna bloemkool. Ik ...
Kook jij de groente ook

3 jaar geleden

Reactie op Krullenbol20

Kook jij de groente ook
Ik bereid het in de nutribaby van babymoov. Dan wordt het gestoomd.

3 jaar geleden

Onze dochter is bijna 4 maanden. Ik heb nu wortels gekookt in ijsblokvormen en in de vriezer gestopt. Zodra het bevroren was uit de vorm gehaald in een zakje terug in de vriezer erop geschreven wat erin zit +datum. Zo met alle groente voorlopig. Hierna broccoli of zoete aardappel.

3 jaar geleden

Reactie op XxAlysxx

Onze dochter is bijna 4 maanden. Ik heb nu wortels gekookt in ijsblokvormen ...
Dit wil ik ook gaan doen! Wat voor ijsblokjesvorm heb jij? Siliconen of gewoon hard plastic? En hoelang zou het ci. Goed blijven in de vriezer? 🤔 En hoelang vantevoren haal je het eruit? 🙈

3 jaar geleden

Hoe doen jullie dit met de pindakaas en ei? Ze adviseren dit op het CB?

3 jaar geleden

Toevallig gister broccoli gekookt voor onszelf en meteen ook hapjes voor de dame gemaakt, dit ligt in de vriezer. Pure broccoli zonder zout ed

3 jaar geleden

Ik gebruik het schema van manarooskookt. Sowieso altijd 1 soort tegelijk geven en 3 dagen achter elkaar hetzelfde. (Dit omdat als ze reageren je weet waar het van komt. En de 1e dag reageren ze meestal niet als je er niet tegen kan. Het lichaam komt herkent het nog niet. Ik heb nu 3x Pompoen, 3x wortel, 3x pastinaak en 3x zoete aardappel. Wel een druppel olijfolie erdoor. Een paar hapjes per keer is meer dan genoeg om te oefenen. (Halve volwassen eetlepel) Ps: ik heb dit schema bij onze dochter ook gebruikt. Erg goed bevallen.

3 jaar geleden

Groente koken/stomen en pureren, vervolgens in kleine porties verdelen, kan zo de vriezer in. Ik voeg wel wat water toe om het net iets dunner te maken. En anders zijn er altijd potjes, blijft in de vriezer max 3 maanden goed. Ik had gelezen dat een baby ca 10 keer een smaak moet proeven om eraan te wennen. Ik ben begonnen met wortel, banaan en mango, dit gewoon afwisselen. Ik ben nu bezig met nieuwe smaken pompoen, peer en bloemkool.

3 jaar geleden

Siliconen vind ik zelf makkelijk om uit de vorm te krijgen. Ik haal het er pas uit als ik het ga geven, gewoon even in de magnetron. Ik had toevallig ijsblokvormen in huis, vandaar de gekke vormen😅

3 jaar geleden

Dames vergeet niet steeds olie toe tevoegen aan jullie groente hapjes! Ik voeg altijd wat olijfolie toe. Afwisseling van olie is ook zeer belangrijk voor de hersenontwikkeling 🙏🏼❤️ Ik heb een baby die moeite heeft met de stoelgang: ( baby is 4m) Volgende hapjes hebben goed gewerkt tot nu toe: ✅Pompoen ✅1/3 aardappel en 2/3 geschilde en ontpitte courgette ✅peren hapje (Ik voeg ook wat olijolie toe aan de fruit hapjes) Opletten met volgende groentjes bij baby’s van 4m: Appel, broccoli, tomaat kunnen krampjes geven Banaan en wortel kunnen constipatie veroorzaken & Spinazie, andijvie, bietjes, sla en venkel zijn nitraatrijke groenten. Nitraat kan tijdens het bewaren en opwarmen veranderen in nitriet. Nitriet kan schadelijk zijn, dus met deze wacht ik nog even 🙌🏼

3 jaar geleden

Wij doen groente en fruit koken en dan volledig pureren tot een gladde massa en invriezen. In het begin pure smaken, dus niet mengen zodat ze smaak gaan herkennen. Wij wisselen 2 smaken af, beide ongeveer 3 keer achter elkaar geven maar elke smaak minimaal 10 keer geven zodat ze er aan kunnen wennen. Daarna hetzelfde met 2 andere smaken enz. Zo hebben we dat bij onze eerste zoon gedaan en gaan we bij de kleine man ook zo doen.

3 jaar geleden

Reactie op D1997x

Dames vergeet niet steeds olie toe tevoegen aan jullie groente hapjes! Ik v ...
Hoe bedoel je afwisseling van olie?

3 jaar geleden

Reactie op MissMass

Hoe bedoel je afwisseling van olie?

3 jaar geleden

Reactie op YS12

Hoe doen jullie dit met de pindakaas en ei? Ze adviseren dit op het CB?
In het groeiboekje van het cb staat het goed uitgelegd. Ze adviseren tegenwoordig om dit al te geven voor ze 1 jaar zijn. Lees het rustig door en je weet hoe je het kan aanpakken 😊

3 jaar geleden

Reactie op ScherpeMaartje

In het groeiboekje van het cb staat het goed uitgelegd. Ze adviseren tegenw ...
Hier hebben we helaas helemaal geen groeiboekje gekregen bij het cb 😐 Wel groeigids app maar die vind ik vrij waardeloos