4 Reacties
één jaar geleden
Hier wel een zoontje die het nooit leuk vond. We proberen elke keer iets anders wat dan even werkt. Meestal poetst 1 ouder terwijl de andere mond open doet of zelf tanden poetst of tanden door zoon laat poetsen. Verder gebruiken we verschillende tandenborstels (vingerborstel, met een rondje als handvat of gewone) en zingen we op vader jacob een zelfbedachte tandenpoetsen tekst.
Ik heb cb gevraagd naar andere dingen en die gaf aan dat het pas vanaf 2 jaar heel belangrijk is en dat het nu gewoon goed is om wat fluoride binnen te krijgen.
Succes, hopelijk vindt hij het weer leuk als zn tandje door is!
één jaar geleden
Reactie op Ananassap
Hier wel een zoontje die het nooit leuk vond. We proberen elke keer iets an ...
Ik schrik van wat CB heeft gezegd. Zodra de tanden door zijn en ze eten en drinken is het al heel belangrijk.
Natuurlijk ligt het ook wel aan wat je eten geeft aan je kindje ze eten nog geen toffees ofzo 🤣
Soms word ook nog wel gezegd en of gedacht het is “maar” het melk/tijdelijk gebit dus ook niet zo erg, maar ook dat is niet geheel zonder gevolg.
Binnen de tandheelkunde waren ze meen ik juist aan het promoten om kindjes al vroeg te zien/controleren omdat ze geregeld juist te laat voor het eerst gaan voor de controle.
Zelf hebben we hier ook al een tijdje drama
Dit liedje zingen wij regelmatig
https://youtu.be/ySRFWZZ8-JM?feature=shared
Zou zelf wanneer het kan met z’n 2en doen
Zodat 1 het kindje kan vast houden en de ander kan poetsen en wat kan vast houden net waar het kan
Meestal heb ik de kleine bij me liggen in bed en me man poets en houd hem nog vast zodat hij goed kan poetsen.
De ronde handvat van Jordan is heel erg fijn voor je eigen grip, ook kan een vinger tandenborstel fijn zijn. Maar mijn eigen ervaring is dat de kleine dan snel dicht bijt en ik minder grip/zicht heb en het soms nog zeer doet ook 🤣
Soms wil wat afleiding helpen maar soms werk afleiding ook juist averechts en is hij juist volledig afgeleid en werkt in niks mee
één jaar geleden
Wat ideeën:
Andere tandpasta of tandenborstel
Zelf laten poetsen
Verschillende momenten vd dag proberen
Tellen tijdens poetsen (in t begin bijv. 2 seconden. Gaat dat goed dan uitbreiden of als dat al lastig is begin dan eerst met dat ze de mond open doen als de tandenborstel er aan komt en als dat goed gaat tandenborstel op de tanden zetten maar niet poetsen. Kleine stapjes)
Met een handpop de tandenpoetsen
Onze oudste begon met 2 a 2.5 jaar pas mee te werken. Tot die tijd was t vooral inventief zijn en lukte het ook niet altijd om te poetsen. Paar keer gedwongen maar dat helpt echt niet en word t ook niet leuker van.
één jaar geleden
Ik heb een elektrische tandenborstel gekocht. Werkt heel goed. Een speciale tandenborstel voor baby's en dreumessen. Heeft ook een lichtje, dus ze vindt het grweldig. Wij poetsen zelf ook elektrisch, dus als ze ons zag tandenpoetsen wilde ze die van ons.... meestal als ze in bad zit geef ik haar zelf haar tandenborstel en ga ik gelijktijdig ook mijn tandenpoetsen. Dan zit ze makkelijk een minuut met de borstel overal in haar mond. Aan het einde probeer ik altijd zelf nog even te poetsen. Dit laat ze soms toe en soms niet. Sochtends probeer ik het ook altijd nog even. Soms gaat het goed en soms niet... maar zo heb ik vaak 1x op de dag wel een geslaagde poging. Ik dring nooit heel erg aan. Ben bang dat ze dan een hekel krijgt aan het tandenpoetsen.