5 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap jullie punt en dat het lastig is, maar heel eerlijk, uit ervaring van ons zoontje is het 茅cht niet haalbaar om thuis te werken als je ook voor je kleintje moet zorgen, je kan niet je kindje continu maar ergens neerleggen, verschonen, flesjes geven, kroelen, spelen (want volop in ontwikkeling op deze leeftijd). Je gaat neem ik aan niet je kindje de hele tijd laten huilen uiteindelijk resulteert zo鈥檔 dag in niet een heel productieve dag qua werk. Dan zou ik eerder de avonden pakken om die uren te maken en dat 1 van de 2 voor de baby zorgt als hij wakker is. Succes!

3 jaar geleden

Met onze eerste was het uitstekend te doen. Door Corona moest ik fulltime thuiswerken. Dus we hadden een 2e box in de werkkamer staan. Onze dochter kon daarin spelen met de babygym en viel er in slaap. Of ze viel in mn armen in slaap en ik kon haar naast me in de box leggen. Live voeden ging niet dus achter mn pc kolven & flesjes geven. Niemand heeft er ooit wat van gemerkt tijdens het werk. Zelfs de afgelopen tijd (ze is nu 2) werkte is nagenoeg altijd thuis (1x per week naar kantoor en ik werk 40 uur) en ze is altijd bij me. Genoeg speelgoed waar ze zich mee weet te vermaken. Qua tip: Zorg voor een schema. Ik startte om 7 uur al mn computer op, dochter sliep tot 8 uur. Dan van 8 tot 9 was voor haar. Ze wist dat ik dan tot half 11 bezig was en wat minder aandacht had. Dan om 11 uur is het fruit tijd + buiten spelen. En als ze dan in de middag naar bed ging wisten collega's dat ik even bezet was maar ze slaapt tot 4 uur dus ook tot die tijd ongestoord kon werken. Ik heb echt geluk qua werk dat ik of eerder kan beginnen of gewoon wat later door kan gaan.

3 jaar geleden

Hebben jullie een draagzak of draagdoek? Onze kleine slaapt daar heel graag in. Zo juist heeft hij er ruim 3 uur in geslapen. In bed lukt dat hem nooit. Mijn vriend gamed wel eens met de kleine zo bij hem. Mijn vriend heeft ook wel eens wat werk gedaan zo. Ideaal is het niet, maar voor ons zou het de beste optie zijn. Alleen meetings waarbij je veel moet praten is denk ik erg lastig. Maar mailtjes etc kan natuurlijk prima.

3 jaar geleden

Reactie op Tipsguzzardo

Met onze eerste was het uitstekend te doen. Door Corona moest ik fulltime t ...
Bedankt voor de tips! Daar ga ik zeker iets mee doen en fijn om te horen dat het voor jou te doen was 馃槉 Wij gaan ook iets zoeken om dicht bij onze werktafel te zetten waar hij in kan slapen en spelen.