16 Reacties

2 jaar geleden

Ja, maar dat doe ik ook voor mezelf.

2 jaar geleden

Altijd, ook voor mezelf. Je weet nooit wie er allemaal met zijn vieze vingers aan gezeten heeft. Of het gepast heeft. En er zitten ook vaak nog allemaal chemicaliën nog aan... waarom zou je het niet doen?

2 jaar geleden

Ik was het altijd voordat het gedragen wordt, het is bij mij een gewoonte. Waarom zou je het idd niet doen :-)?

2 jaar geleden

Hier wordt ook voor iedereen alles eerst gewassem

2 jaar geleden

Het hoeft niet als je geen kind hebt met een gevoelig huidje. Onze kraamverzorgster zei toen ook dat het niet nodig was toen we allemaal kleding kregen van m'n tante.

2 jaar geleden

Ik was ook alle nieuwe kleding van mezelf, dus zeker dat ik dat ook voor mijn kindje doe. Ben er meerdere keren al raar op aangekeken door schoonfamilie maar who cares. Zoals hier al gezegd werd je weet maar nooit wie er aan heeft gezeten, waar het geweest is. En er zitten ook allerlei chemicaliën aan. https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/wonen/artikel/5164708/waarom-je-nieuwe-kleding-altijd-meteen-moet-wassen Mijn man vind het trouwens maar onzin dus bij hem doe ik het niet. Zijn keuze.

2 jaar geleden

Zeker! Doe ik voor mezelf ook.

2 jaar geleden

Hier ook. Uit onderzoek blijkt dat het eerder door 20 handen gaat en er soms ook huidschilfers ed op zitten omdat het eerder gedragen of gepast is.

2 jaar geleden

Hahaha ja ik bestel mijn kleding meestal en ik vind nieuwe kleding altijd heel lekker ruiken en zitten🤣🤣 daarom was ik het voor mezelf niet. (Ondergoed e.d. wel) Mijn man heeft hetzelfde dus voor hem was ik het ook niet. Maar ben hier in de minderheid haha. Als ik het heb gewassen voelt het gelijk niet meer nieuw vind ik, maar zal wel aan mij liggen. Maar vroeg me af of het voor een baby nog nodig was. Mijn moeder vindt van wel (ivm chemicaliën en bacteriën). Dus was gewoon benieuwd naar jullie mening😁

2 jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Hahaha ja ik bestel mijn kleding meestal en ik vind nieuwe kleding altijd h ...
Hahaha ik ben er gewoon te lui voor om het te wassen 🤭

2 jaar geleden

Altijd wassen is verstandig. Vooral voor je baby, er kan chemische troep op nieuwe kleding achter gebleven zijn tijdens het productieproces. Zie hier: https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/indemedia/waarom-je-nieuwe-kleding-beter-eerst-kunt-wassen/#:~:text=Toxicoloog%20Van%20Duursen%20en%20arts,draagt%20wel%20eerst%20te%20wassen.

2 jaar geleden

Altijd blijven doen, ik doe het ook voor mijzelf (kleding is vaak door anderen gepast ook). Ook idd ivm chemicaliën, stof en geurtjes. Zeker voor kinderhuidjes die zo gevoelig zijn is het verstandig om zovele mogelijk ‘troep’ eruit te wassen

2 jaar geleden

Ik was alleen rompers maar de rest allang niet meer. Voor mezelf en de andere kids was ik niks voor t dragen , dat ding draait al genoeg haha

2 jaar geleden

Ik heb dat alleen de eerste 2 maanden gedaan daarna niet meer. Doe ik voor mezelf en mijn man ook niet. Heb al was genoeg 😅

2 jaar geleden

Ik ben denk ik een loedermoeder, want heb dit überhaupt nooit gedaan. Ook nooit problemen gehad, 🙊 wel water bespaard.

2 jaar geleden

Hahaha nou dat is goed om te weten dames. Ja inderdaad al super veel was 🤣🤣🤣 als ik wat kan besparen zou wel fijn zijn😜😜