25 Reacties

3 jaar geleden

Gheheh nou geen idee hoor wanneer ze verkleuren 😅 maar mijn vriend is 50% antiliaans en ik 50% indo en onze meid is ook 'bleek'. Maar mensen mogen denken wat ze denken 😅 Ons meisje heeft ook nog steeds blauwe ogen... Dus krijgen vaak de opmerking : oh is ze van de melkboer ? Haha. 😑

3 jaar geleden

Reactie op XSjam

Gheheh nou geen idee hoor wanneer ze verkleuren 😅 maar mijn vriend is 50% ...
Haha ja die van ons heeft donker haar en bruine ogen 👀 zelf vind ik haar niet bleek maar het is wel vervelend als je dat elke keer te horen krijgt, of ik krijg te horen straks vragen ze aan jou wie de moeder is zo irritant als mensen dat zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op Nana1984!

Haha ja die van ons heeft donker haar en bruine ogen 👀 zelf vind ik haar n ...
Jaa vind dat mensen dat ook echt niet horen te zeggen... Mijn vriend word er best onzeker over... Dan denk ik johhhh wat denk jezelf 😅

3 jaar geleden

Oh ja ik begrijp je! Ben je er onzeker over? Vervelend dat anderen zulke opmerkingen maken. Ik denk dat mensen altijd graag iets willen uiten. Je kindje is perfect! Zoals ze is! En ze ontwikkelt zich nog zó. Hallo ze is net uit je buik. Laat haar lekker ontwikkelen. Geen zorgen. Ons meisje is 50% NL, 25% Moluks, 25% Hindoestaans. Met de week vind ik haar wat donkerder worden. Ze is nu 24 weken.

3 jaar geleden

Ik ben zelf 50% indo en m’n vriend 50% Surinaams en onze dochter is ook licht van kleur en haar🙈 kan denk ik allemaal nog veranderen

3 jaar geleden

Geen idee! Mijn zoontje is half Chinees, half Nederlands en hij is spierwit 😂 even wit als een roodharig vriendje van hem 😂 geen idee of hij later een donkerdere huidskleur krijgt. Misschien sneller een tan als het zonnig is. We zien het wel! Maakt mij helemaal niet uit welke huidskleur hij heeft. En als anderen er iets over zeggen, zegt dat meer iets over hen 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/tot-welke-leeftijd-kleurt-de-huid-van-halfbloedjes.551989/ Ik kwam dit topic tegen uit 2014 op een ander forum. Misschien heb je er wat aan;) verschilt heel veel zo te lezen. En ook andersom: baby’s die donker worden geboren en weer lichter worden naarmate ze ouder worden, kan dus ook.

3 jaar geleden

Reactie op Mommy to be november

Ik ben zelf 50% indo en m’n vriend 50% Surinaams en onze dochter is ook lic ...
Wat een cutie😍

3 jaar geleden

Wij zijn Aziatisch. Kindje is bleek en heeft blond haar.

3 jaar geleden

Oma (mijn moeder, Moluks) en haar twee kleinkinderen (ik half Moluks, man NL). M’n dochter is hartstikke blond, altijd licht geweest en m’n zoontje heeft duidelijk een donkerdere huidskleur en donker haar. Genen zijn iets wonderlijks…

3 jaar geleden

Reactie op PLGBRS2020

Oma (mijn moeder, Moluks) en haar twee kleinkinderen (ik half Moluks, man N ...
Ik krijg al vragen of ze wel van dezelfde vader zijn en m’n moeder (oma) kreeg onze dochter niet mee van de opvang want ze lijken zo niet op elkaar ;-) wij vinden het heel mooi dat ze zo verschillend zijn en kunnen er wel om lachen want ergens best begrijpelijk ze zijn zo verschillend. Wonders of nature

3 jaar geleden

Hier ook een mega bleek kindje met knalblauwe ogen, terwijl ikzelf licht getint (kwart Moluks) ben, en mijn vriend (Nederlands) ook wel gewoon donker haar heeft. Wel lichte ogen (groen) trouwens.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is half Costa Ricaans van de Caribbische kust, dus z'n vader heeft ook nog Jamaicaanse afkomst en is vrij donker met kroeshaar. Echter is mijn zoontje wit geboren en ik krijg ook zo vaak die vraag... 🤦🏼‍♀️ Echter begint nu bij 6 maanden z'n huid te vertinten en kun je bij z'n benen echt zien dat de donkere kleur doorkomt. Heel geleidelijk op bepaalde plekken. Ik vind het zo speciaal dat de natuur zo werkt! Geef het wat tijd, met gemixte kindjes kan het ook later komen. En zo niet dan worden ze gewoon heel snel bruin in de zomer!

3 jaar geleden

Mijn dochter is 50% Antilliaans kwart nederlands & kwart duits. Bij de geboorte was ze erg “wit” nu is ze 6 maanden en ze is al stukken donkerde en het blijft nu echt donkerde worden.

3 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft met een ex een kindje, hij heeft een donkere huidskleur, zij is Nederlands, als je het meisje ziet denk je dat beide ouders blank zijn, ze is nu 5 dus dat zal ook niet meer veranderen denk ik

3 jaar geleden

Is bij iedereen anders, wat maakt het uit, zolang je kindje maar gezond en wel is ☺️

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook halfbloed. 6mnd oud en hij lijkt iets donkerder te worden. Maar ook heel licht van huidskleur. Ik ben ook Moluks en mijn man Nederlands. Familie op Maluku vinden het helemaal geweldig dat hij zo licht van huidskleur is en hier vind men hem bleek. Ja, is ook nooit goed 😅😅😅. Idd, hij is gezond en vrolijke baby, dat is het belangrijkst. Ben benieuwd hoe dat in de zomer is, als hij lekker in de zon speelt.

3 jaar geleden

Reactie op Nana1984!

Haha ja die van ons heeft donker haar en bruine ogen 👀 zelf vind ik haar n ...
Oow jaa, de dingen die ze zeggen. Word ik ook zo moe van. Dan denk ik.. alsof ik zelf de pigment kan bepalen. Zal ik een keer wat over jou kinderen zeggen?!! Hahaha, soms denk ik dat wel. Ik zeg het niet maar denk het wel. 🤣

3 jaar geleden

Haha ik had ook gehoopt dat mijn Molukse genen wat meer invloed zouden hebben maar dochterlief is hartstikke blond, blauwe ogen en vooralsnog bleek (wel geboren met donker haar, toch toen had ik nog hoop 😂)

3 jaar geleden

Wij hebben 2 mixed kindjes. Onze zoon heeft donker haar en bruine ogen en iets getint, onze dochter heeft rood haar en groen/grijzige ogen en is bleek. Papa Nederlands en mama Turks.