18 Reacties

3 jaar geleden

Word je standaard opgeroepen?

3 jaar geleden

Ik heb voor mijn zoontje niet gehaald en nu met mijn dochtertje ook niet. Vond het eerste instantie niet nodig. Maar ik ga het zeker wel doen. Volgend jaar denk ik. Want het geeft best wel wat bijwerkingen. Beetje zielig zo op deze leeftijd.

3 jaar geleden

Is dat de 1ste prik.of 2de

3 jaar geleden

Mijn dochterje met 8 weken wel gedaan nu 12 weer een afspraak twijwel wel

3 jaar geleden

Idd de bijwerkingen

3 jaar geleden

Ga de prikken gewoon halen. Bij mijn zoontje goed gegaan en nou voor onze dochter ook

3 jaar geleden

1ste of 2de is dat

3 jaar geleden

Heb ik iets gemist?

3 jaar geleden

Bedoelde dat dat 1ste prikje of de 2de

3 jaar geleden

Reactie op melisxo

Dit vraag ik me ook af

3 jaar geleden

Reactie op melisxo

Alleen kinderen met roots in landen waar tuberculose veel voorkomt krijgen een oproep voor deze vaccinatie! Dus dames die denken iets gemist te hebben: no worries.

3 jaar geleden

Nee. Wel oproep gehad (mijn man is Marokkaans) alleen daar geboren verder volledig hier opgegroeid van baby af aan. Het is alleen nuttig als je bijv regelmatig op familiebezoek gaat in Marokko. Maar dat zijn wij niet van plan.

3 jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Heb ik iets gemist?
Nee hoor. Alleen als één of beiden ouders in een land geboren zijn waar tuberculose veel voorkomt krijgt het kind een oproep ivm eventuele familiebezoeken in dat land.

3 jaar geleden

Hahhahaha marokko is niet het langd van 1000jaar terug het is voor daar zeker niet nodig

3 jaar geleden

Reactie op Sofiayous

Hahhahaha marokko is niet het langd van 1000jaar terug het is voor daar ...
En toch krijgen de kinderen in Marokko zelfs nog steeds het tuberculose vaccin. Mijn man is Marokkaans en heeft als kind in Marokko het vaccin ook gehad. Ons zoontje heeft ook een uitnodiging gekregen. Ik denk niet voor niks. Heeft niks met een land van 1000 jaar geleden te maken. En niet alleen mensen met een Marokkaanse afkomst krijgen de oproep.

3 jaar geleden

Nee dat is waar iedereen krijgt hem klopt begrijp me niet verkeerd ... weetje die prikjes zijn zoizo niet 100% betrouwbaar

3 jaar geleden

Wat vreemd ik heb geen oproep gekregen.

3 jaar geleden

Mijn man komt uit India en wij gaan daar sowieso elk jaar heen. Ik heb de vaccinatie voor mijn zoontje gehaald en nu ook voor mijn dochter. Goed te doen hoor, ze hebben er verder niks van (kan alleen een wondje komen op de plek van de prik, mijn zoon had dat mijn dochter niet).