5 Reacties
3 maanden geleden
Hier heeft ze kort een fase gehad van slaan en bijten. Eerste keer zei ik je doet mama pijn. Stop. Ging ze lachen en deed ze het nog een keer. Tweede keer zei ik stop ermee, anders gaat mama weg. Deed ze het weer. Dan liep ik weg en liet ik haar achter in haar kamer en ging ze heel hard huilen
huilen, maar ze hield ermee. De keer erop hoefde ik alleen maar te zeggen stop anders gaat mama weg en toen was het klaar. Nu slaat ze niet meer en bijt ze niet meer. Boos worden hielp hier niet of schreeuwen of haar tegenhouden. Dat was alleen maar dolle pret.
3 maanden geleden
Reactie op FirstTimeMommyRox
Hier heeft ze kort een fase gehad van slaan en bijten. Eerste keer zei ik j ...
Dank voor je reactie. Ja zo heb ik het ook wel eens aangepakt maar misschien niet lang genoeg volgehouden.
Hier is het inderdaad ook vaak dolle pret. Maar het lijkt hem soms ook echt te overkomen. Dan is hij rustig aan het spelen of we lezen een boekje en uit het niet slaat hij dan of gooit hij met spullen.
En ik merk dat ik twijfel over het weglopen. Een gedachte die ik daarbij heb is of hij dan niet de controle heeft. Want ik haal mezelf immers uit de situatie. 🤷🏼♀️
Zoveel gepieker.. 🫠
3 maanden geleden
Reactie op 2022anne
Dank voor je reactie. Ja zo heb ik het ook wel eens aangepakt maar misschie ...
Ja voor haar is het ergste in de wereld als ik er niet ben. Dus hier werkte het weglopen er goed. Dan was er geen lol meer aan. Daarnaast laat je er ook mee zien dat slaan echt niet oke is en je geen pispaaltje bent. Je stelt grenzen.
En wat betreft het overkomen is dat ook wel een beetje zo. Ze kunnen minder goed hun emoties reguleren en slaan is ook een uiting van emoties, maar het is wel zeer ongewenst gedrag. Hier mogen dus ook wel consequenties aan vastzitten vind ik.