28 Reacties
één jaar geleden
Wil je haar niet laten huilen of raakt ze dan gelijk overstuur? Misschien toch proberen om haar even te laten huilen, daarna eventueel even troosten, door speen en knuffel te geven, weer weglopen als ze rustig is. Ik weet dat het heel zwaar is, ik moest soms wel 20x heen en weer lopen, bleef dan boven om zijn speen steeds te geven, hij huilde niet altijd maar zonder speen slapen lukte ook niet.
één jaar geleden
Reactie op F&M
Heb ik ook al geprobeerd maar ze geeff niet op, compleet overstuur op den d ...
Later naar bed brengen misschien? Ik weet niet of ze overdag 1 of 2 dutjes doet misschien 1 dutje proberen, langere wakkertijden. Dat wil hier ook wel eens helpen. Hoe laat gaat ze naar bed, hoelang duurt het tot ze slaapt, hoe laat word ze wakker en welke wakkertijden hou je aan? Wat is jullie slaapschema?
één jaar geleden
Reactie op Bediha
Later naar bed brengen misschien? Ik weet niet of ze overdag 1 of 2 dutjes ...
Ja 1 dutje red ze nog niet, dan is ze echt oververmoeid.
Ze is meestal tussen 06:00 en 07:00u wakker, krijgt dan nog een fles en een boterham. Dan rond 10:30u weer naar bed en slaapt dan uiteindelijk als ze slaapt een uurtje ongeveer. ‘S middags rond 14:30u nog een dutje van een uur ongeveer als ze slaapt en dan ‘s avonds om 19:00u naar bed maar vanavond sliep ze dus pas 20:30u terwijl ze er om 19:00u in lag 😅
één jaar geleden
ik denk dat het laatste dutje wat aan de late kant is. en de eerste vroeger moet. Zou het 2-3-4 ritme aanhouden op deze leeftijd.
Dus 7 uur wakker = 9 uur eerste dutje tot +/- 10:30 en dan daar weer 3 uur bij optellen dus 13:30 en dan weer 4 uur wakker tijd tot de avond bedtijd.
één jaar geleden
Ja ik denk ook dat het misschien helpt om de slaapjes te verplaatsen. Mijn dochter is ook half 7 wakker ‘s ochtends . Als ik haar om 9 uur weer op bed leg valt ze makkelijk in slaap. Als ik haar om 10 uur op bed leg valt ze moeilijker in slaap want is dan al oververmoeid. En dan inderdaad 2-3-4 ritme. Slapen 9 tot 10 uur 1 tot 3 uur en dan 7 uur ‘s avonds. Misschien helpt het , wie weet. 🤷🏼♀️ hoop het voor je.
één jaar geleden
Misschien een optie ochtend dutje te verkorten. 30 min. Dan wordt middag dut wat eerder en langer. Middag dut wordt uiteindelijk de belangrijkste. Die is vrij kort bij jou nu waardoor ze misschien oververmoeid naar bed gaat. Na 15.00 niet meer slapen. Ons schema is ongeveer slapen van 9.30 tot 10.00 en van 13.00 tot 15.00.
één jaar geleden
Ja ik denk ook wellicht proberen te dutjes te verplaatsen. Onze dochter doet soms een lange ochtendslaap en soms langer in de middag, maar probeer wel het 2-3-4 ritme ongeveer aan te houden.😊 Ze gaat bijna altijd om 9.15 naar bed en om 13.45.
één jaar geleden
Laten gaan onze kleine slaapt ook verschrikkelijk slecht, zo wil ze ook nog wel is bij mij in slaap vallen leg ik der weg is ze wakker, gaat ze huilen en ik verlaat der kamer duurt paar tellen en ze gaat door met slapen😅
Er zijn uitzonderlijke situatie dat ik aanvoel nu huil je niet voor niets maar vaak is ze het er gewoon niet mee eens😅🤣
één jaar geleden
Gisteren meteen geprobeerd en de overdag slaapjes gingen echt zonder enkele problemen, was zo blij maar ‘s avonds duurde het helaas weer een uur om ze in slaap te krijgen met als resultaat vannacht om 01:00u wakker en nu slaapt ze dus nog. Hoe doen jullie dat dan als ze ‘s ochtends langer slaapt? Ook weer na 2u wakker naar bed?
één jaar geleden
Reactie op F&M
Ze was gistermiddag om 15:30u wakker en lag er om 19u weer op.
Niet heel gek toch? Mijn kind red de 4 uur aan het eind van de dag ook niet altijd goed. Op opvangdagen is ze meestal rond 15.30 wakker en valt ze om 19 als een blok in slaap.
Mijn kind gaat in de ochtend altijd 2 uur nadat ze wakker is geworden naar bed. Snap niet hoe het kan na een lange nacht (ze slaapt de laatste dagen 11 uur aan een stuk door) maar dat is vaak nog haar beste slaapje van de dag!