15 Reacties
3 weken geleden
Toevallig is mijn zoon maandag geweest. Heb bewust niets gezegd, en hem laten ontdekken. Mevrouw van consultatiebureau was ook heel lief en netjes. Hij gaf geen krimp en keek zelfs toe hoe de naald erin ging.. hadden we beide eigenlijk niet verwacht 😅
Volgens consultatiebureau kan hij in 5 dagen beetje koorts krijgen en wat rode vlekken, maar hoeft ook niet uiteraard.
Hij was overigens na afspraak lekker vrolijk en gelijk naar gastouder geweest, vol trots zijn pleister laten zien 🤣
3 weken geleden
Mijn zoon heeft hem twee weken geleden gehad.
Hij kijkt zo af en toe Bing en die heeft een aflevering over vaccinaties. Die hebben we samen gekeken vantevoren en hem uitgelegd dat hij ook een prikje zou krijgen. Na de prik heb ik hem een klein cadeautje gegeven en de rest van de dag heeft hij heel trots zijn cadeau en pleister aan iedereen laten zien.
Wij mama's hebben er meer last van dan onze kinderen volgensmij 🙈
3 weken geleden
Wij zijn net naar onze afspraak geweest op het consultatiebureau. Ik had bewust de vaccinatie niet benoemd omdat ik het niet te groot wilde maken. Op het consultatiebureau gaven ze wel aan dat het goed was om dit te doen dus dat hebben we nog gedaan tijdens het wachten. Uiteindelijk vond hij het reuze interessant en ging het onwijs goed! De prik zelf voelen ze amper alleen de vloeistof schijnt een vervelend gevoel te geven. Dat was dus even huilen en nu is hij weer vrolijk aan het spelen 😊 Het viel mij dus alles mee!
3 weken geleden
Reactie op Veer81
Mijn dochtertje is afgelopen maandag 3 jaar geworden maar heb geen oproep g ...
Toevallig was ik woensdag bij cb voor de oudste voor een oogtest. Ik heb toen gevraagd waarom onze middelste ook 3 jaar, nog geen oproep heeft gehad. Ze zeiden dat ze dit rond 3.5 jaar doen. Omdat ze dan meteen ook de oogtest kunnen doen. Als ze 3 zijn, zijn ze nog net te jong. En bij 3.5 dan lukt het meestal wel. En ze mogen van rijks vaccinatie progamma de vaccinatie tot 3.5 jaar uitstellen.. ( als je van Nederland bent teminste )
Dat is wat ze tegen mij zeiden.
3 weken geleden
Met onze zoon van te voren verhaaltje/filmpje van Joki vd Efteling gekeken over een dokters afspraak. Daar kreeg die ook een oogtest en een prikje precies als bij onze afspraak bij cb. Onze zoon vroeg toen zelfs om het prikje (want zo ging het ook bij Joki) en er was helemaal niets aan de hand. Heel fijn.
3 weken geleden
Gisteren was het zo ver... we hadden ons meisje wel voorbereid en een filmpje van Jet en Jokie laten zien. Het was echt drama, ze wilde geen prikje. We hebben haar echt in de houdgreep moeten houden en ze was zo aan het huilen/schreeuwen. Gerrum. Gelukkig is het voorbij en hoeft ze over 2,5 jaar pas weer. Over 6 maanden wel terug voor de oogtest omdat ze daar ook niet aan mee wilde werken 😅.
2 weken geleden
Wij moesten toevallig al wat eerder reizigers vaccins halen, dus net voor ze 3 werd. En de afspraak stond gepland na een leuk uitje. Ik ben gewoon eerlijk geweest: eerst het uitje, daarna een afspraak voor een prikje. Even 10 seconden heel dapper zijn. Nu heeft ze een vrij goed geheugen dus er was echt geen filmpje nodig om duidelijk te maken wat de vaccinatie in hield😅. En bij de afspraak liep ze probleemloos naar binnen, was vrolijk tot dan het moment dat het beentje bloot moest. Dat was even stom, maar met een mooie pleister was het daarna allemaal ook weer over 👌.
Zelf zie ik meer op tegen een koortsig kind de dag erna (dat was gelukkig met de reizigesvaccins niet aan de orde). Hoe was dat bij jullie?
2 weken geleden
Reactie op Do_92
Wij moesten toevallig al wat eerder reizigers vaccins halen, dus net voor z ...
De vrouw van het cb zei dat ze 7 tot 10 dagen na de vaccinatie verhoging en/of rode vlekjes kon krijgen. We zitten nu op dag 9 en gelukkig (nog) niks, dus ik verwacht nu eigenlijk niet dat het nog komt. Ik dacht goh zul je net zien met Sinterklaas ziek. Maarja dat valt tot nu toe mee gelukkig.
Ik vind de prikjes echt niet leuk, heb er zo'n moeite mee... vond ik al toen ze baby was. Maarja dat ligt gewoon aan mij 😊.
vorige week
Reactie op Manu26
Toevallig was ik woensdag bij cb voor de oudste voor een oogtest. Ik heb to ...
Hier zeiden ze dat de oogtest alleen gedaan wordt als er aanleiding toe is… 🤷♀️ prikje heeft ze gewoon gehad met 3 jaar