19 Reacties

3 jaar geleden

Ligt eraan of hij het kind wil erkennen ect. Verder zal je het via de rechter moeten doen als je hem echt ongeschikt vindt. Die zal dan goede afspraken voor jullie kunnen vastleggen....

3 jaar geleden

Hij kan via de rechter dna test en erkenning afdwingen en dan zal er vaak een omgangsregeling worden afgesproken tenzij dit tegen de veiligheid van het kind in gaat.

3 jaar geleden

ik heb meerdere berichten van je gelezen en zo te zien waren jullie wel beste vrienden.. als de vader niks raars doet en wilt in beeld zijn waarom zou je dan niet hem ook gezag geven? een kind heeft recht op beiden ouders. maar als je het uit eindelijk niet wilt gaat het via de rechter. Sterkte in iedergeval 😘

3 jaar geleden

zijn jullie trouwens getrouwd of geregistreerd partners? of geen een van dat

3 jaar geleden

Ontneem je kind geen vader omdat jij ongemakken ervaart aan de vader van je kind…..

3 jaar geleden

Reactie op druifjeopkomst

zijn jullie trouwens getrouwd of geregistreerd partners? of geen een van da ...
Niet eens samenwonend…

3 jaar geleden

Reactie op Amber_87

Ontneem je kind geen vader omdat jij ongemakken ervaart aan de vader van je ...
Nee, misschien ben ik heel dramatisch door de hormonen. Ik hoop dat het dit is… huil al elke dag. Ben super verdrietig door kleine dingen. Ik hoop oprecht dat dit enkel komt door de zwangerschap.

3 jaar geleden

Hey! Zijn lastige keuzes om te maken. Je gaat een moeder worden en wat centraal staat is je kind. Jij beslist. Doe waar je je goed bij voelt en wat je kind een veilige en goede omgeving geeft. Veel sterkte!

3 jaar geleden

Hi, mijn partner ging weg toen ik 10 weken zwanger was en mijn zoon is nu 4 jaar oud. Ik heb in het begin veel energie gestoken in zijn betrokkenheid, maar hij vond het belangrijker mij lastig te vallen. Hij heeft toen mijn zoontje 2 jaar was een advocaat in handen genomen. Nu heeft hij onze zoon inmiddels erkend, maar krijgt hij geen gezag van de rechter. Het gezag blijft dus bij mij. Erkenning kan hij dus nu of later altijd aanvragen en er komt binnenkort een wetswijziging aan waarbij erkenning automatisch ook gezag betekent voor de vader. Je staat niet heel sterk, maar ik wil je adviseren om voor je kind er wel energie in te steken. Ze worden ooit 4 jaar en hebben dan veel vragen… Sterkte met alles. Het is pittig om alles alleen te doen, maar het is zo waanzinnig mooi. Het beste!

3 jaar geleden

Ik heb het zelfde vader niet meer in beeld...mij is verteld zolang vader niks erkend krijgt moeder automatische het gezegd...

3 jaar geleden

Waarom ontneem je je kind der vader??

3 jaar geleden

Vriend van mij heeft zoiets bij de hand. Wil zo graag vader zijn. Maar zij heeft gezegd dat als ze geen relatie heeft met hem (dat wil hij vanwege alle ruzies niet meer), dan mag hij ook geen vader zijn. En nu moet hij het maar zien te regelen. Veel advocaatkosten en gedoe. Uiteindelijk zal hij wel een bezoekregeling kunnen afdwingen, maar vaak gaat dat heel weinig zijn in de praktijk. Moeders hebben nog steeds de meeste rechten. Ik vind dat persoonlijk jammer. Ik snap wel dat je iemand uit je leven zou willen bannen, maar je kind kan zomaar een heel andere band met hem krijgen dan jij met hem hebt gehad. En het geluk van je kind moet nummer 1 zijn. Dus als hij geen losse handen heeft of op een andere manier een bedreiging is, dan zou ik hem zeker toelaten in het leven van jullie kleine meid.

3 jaar geleden

Reactie op Yvdave

Hi, mijn partner ging weg toen ik 10 weken zwanger was en mijn zoon is nu 4 ...
❤️❤️ sterke moeder heeft je kindje

3 jaar geleden

Ik zit in dezelfde situatie.. mijn partner is er vandoor gegaan met 14 weken zwangerschap. Ik nu meteen een advocaat om arm genomen. Je ex staat niet zo sterk.. zolang hij niet betrokken is bij de zwangerschap, geen erkenning heeft gegeven etc kan er een omgangsregeling komen maar dat zal heel weinig zijn.

3 jaar geleden

Ga alsjeblieft niet je kind haar vader ontnemen en je (ex)vriend zijn kind omdat je last van hormonen hebt… Zoals hiervoor ook al wordt gezegd, zolang hij geen bedreiging of iets in die richting vormt voor het kind, zou ik niet zoiets drastisch doen. Prima om je eigen relatie met hem te beëindigen natuurlijk, maar dit is wel hele andere koek. Zo te lezen heb je erg veel last van hormonen (dat lees ik ook terug in een andere topic van je). Is het een idee om tijdens de zwangerschap sessies met de praktijkondersteunende psycholoog bij de huisarts te doen? Heb ik zelf ook wel eens gedaan en kan enorm helpen!

3 jaar geleden

In je vorige topic noem je hem je man. Dat is wettelijk heel anders dan "een los iemand". Zijn jullie al gescheiden? Ook geef je aan dat "hij het zo goed gaat doen als vader" wat is er zo enorm veranderd?

3 jaar geleden

Reactie op joeliette

Ga alsjeblieft niet je kind haar vader ontnemen en je (ex)vriend zijn kind ...
Ja, misschien te snel besluiten genomen. Ik weet dat hij het goed ga doen. Mag het niet van hem afnemen… heb aan m’n gynaecoloog al gepraat over een psycholoog. Snap niet waarom ik zo veel last er van heb. Wat ben ik zo dramatisch toch… zoveel hormonen.

3 jaar geleden

Reactie op Mama301122

Ja, misschien te snel besluiten genomen. Ik weet dat hij het goed ga doen. ...
Hormonen zijn rare dingen.. zelf ook bekend geweest met prenatale depressie en toen kwamen er allemaal trauma’s van vroeger naar boven en het voelde alsof ze net gebeurd waren. Ik las toen zelfs van vrouwen die heel graag zwanger wilden worden en eenmaal zwanger een abortus hebben laten doen, omdat ze door invloed van hormonen het kind niet meer wilden (en later dus gigantische spijt). Heel bizar hoe dat werkt. Goed dat je erover praat! Straks denk ik dat je het heel fijn gaat vinden dat je het niet helemaal alleen hoeft te doen, ook al zouden jullie geen relatie meer hebben.

3 jaar geleden

Ik ben toevallig werkzaam binnen het familierecht. Als je wilt mag je me een berichtje via insta sturen, dan kan ik al je vragen beantwoorden. M'n account heet sabinecdewaal