Hi dames,
Misschien een beetje een gevoelig onderwerp, maar ik merk de laatste weken dat mijn afscheiding zo sterk ruikt… Sowieso ruik ik alles sterker, maar ik heb het idee dat het echt anders ruikt. Ik heb niet het idee dat het een schimmel oid is want ik heb geen jeuk, pijn of andere klachten. Nog meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? Ik ga het sowieso bespreken met mijn vk en ook langs de huisarts, maar wellicht hebben jullie nog tips of ervaring.
Liefs
Hi ik had dat ook een aantal weken terug. Was een week of 15/16 . Maar nu ben ik 20 weken en heb er bijna geen last meer van. Misschien vermindert het vanzelf?
-x-
Ik heb hier ook last van. Sinds de zwangerschap sws al meer last van afscheiding en de geur vind ik ook heel vervelend. Waardoor ik dus dagelijks vaak van ondergoed moet wisselen😵💫
Ik heb het nu ook sinds een weekje. Verder geen vaginale klachten. Je afscheiding verandert tijdens de zwangerschap en je reuk ook dus volgens mij kan het geen kwaad. Gewoon katoenen ondergoed dragen en dagelijks wassen met water (maar niet aan de binnenkant)
Hey zover ik weet ruik je ook alles sterker tijdens de zwangerschap dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Maar als je echt denkt dat er verandering is dan is het idd verstandig om naar de vk en de huisarts te gaan (sws voor je eigen geruststelling) ❤️
Ik heb medicatie gehad van de dokter, nu helemaal weg en afscheiding is gelukkig ook veel minder want had echt heel veel. Veilig voor zwangere en vaginaal in te brengen
Verloskundige gaf aan dat dit hartstikke normaal is, we hebben meer afscheiding en daarom ook meer geur. En sowieso gevoelig met geur. Tenzij het branderig voelt zit het helemaal goed! Met 20 weken geen last meer van.
Nog een toevoeging die ik niet teruglees.. wat de geur versterkt en veel meer dan anders: is als m’n vriend in me klaar is gekomen. Natuurlijk ga ik erna altijd netjes plassen, maar toch ruik ik het erna altijd nog 1-2 dagen. M’n lijf reageert er extra op. Dus wellicht dit ook iets om rekening mee te houden?