19 Reacties

3 jaar geleden

Volg

3 jaar geleden

Wij zijn geweest toen ons zoontje 10 maanden was, moet zeggen dat we dit nu met de tweede echt niet snel nog een keer doen 🫠 Echt zo’n gesjouw, moet wel zeggen dat we ook een campingbedje mee moesten nemen maar die konden we vrij compact meenemen, voordeel was ook dat hij al in een buggy kon. Wij hadden dus: 1 grote koffer, 1 campingbedje, 1 maxi cosi, 1 buggy, een aantal luiers, flesvoeding, aantal potjes, 3 stuks handbagage. Het is zó’n gesjouw, we zeiden toen al dat we dit niet gauw nog een keer zouden doen, maar dat moet je denk ik ook ervaren want sommige mensen zijn er heel makkelijk in! Ik zou wel voor een hotel gaan

3 jaar geleden

Ik ben net een weekje naar Nederland op vakantie geweest(ik woon zelf in Frankrijk). Wij hadden geen kinderwagen meegenomen maar twee draagzakken. Wel de maxicosy omdat we een auto hadden gehuurd en een campingbedje. We hadden een appartementje. We hadden alleen luiers meegenomen voor de reis en de rest gewoon gekocht. Ik geef bv dus geen voeding ☺️. Wat wel een belangrijke tip is als je gaat vliegen; even voeden bij opstijgen en dalen; dan slikken ze automatisch waardoor ze minder pijn hebben door de luchtdruk!

3 jaar geleden

Hoe regel je dat met de maxi cosi? Moet die extra ingecheckt worden en gaat het luchtruim in? Kun je ook gewoon poeder in een poedertoren meenemen en afgekookt water voor het flesje?

3 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Hoe regel je dat met de maxi cosi? Moet die extra ingecheckt worden en gaat ...
Maxi cosi kan je idd inchecken en dan gaat het, het luchtruim in, poeder en water voor de baby mag je gewoon meenemen

3 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Hoe regel je dat met de maxi cosi? Moet die extra ingecheckt worden en gaat ...
Ze kunnen het flesje in het vliegtuig ook opwarmen!

3 jaar geleden

Met de eerste zijn we geweest toen ze ruim één jaar was. Tip is, doe sowieso een vlucht overdag want slapen doen ze toch niet zoveel in het vliegtuig en dan zijn ze het meest overprikkelt. We hadden de buggy mee daar sliep ze ook in op het strand. We hadden een appartement met ontbijt.. niet zelf gekookt maar was wel ruimer daardoor en we hadden beschikking over koelkast wat ideaal is met drinken ook voor jezelf. Zwemluiers zeker zelf meenemen en de rest kan je vaak wel kopen zoals doekjes en luiers. In het vliegtuig kan je gewoon naast handbagage extra tas meenemen voor je baby,doen ze niet moeilijk over. Kinderkleren kan je makkelijk genoeg meenemen want neemt weinig ruimte en kilo's in.. voeding zou ik wel meenemen maar als je 14 dagen gaat heb je vaak 3 zakjes nodig ofzo??

3 jaar geleden

Wij zijn net terug van 12 dagen Gran Canaria. Ging hartstikke goed! Hebben wel gevlogen vanuit Eindhoven. Is wat rustiger. En ook overdag rond half 2. We hebben de wandelwagen met reiswieg meegenomen in een Stokke Prampack (gekocht via Markplaats). En daar ook gelijk wat pakken luiers in gedaan. Het werd niet eens gewogen volgens mij. Officieel mocht ik 10 kg mee voor de baby maar ik zat er met die wandelwagen echt wel overheen (Transavia). Bij de security kregen we zowel in NL als Gran Canaria voorrang, meteen aan de beurt! Ideaal dus geen rij. Ik had heet water in een thermoskan en een flesje koud water in de babytas, mocht gewoon! Ook de poedertoren vol mee. De maxicosi hadden we gehuurd bij de autoverhuurder (was daar gratis bij Cicar). Niet zo fijn als thuis maar kan er mee door. Wij hebben ook een zoontje van 3.5 jaar. Ik had een grote reistas mee voor hem en ons dochtertje. Wij hebben zelf all inclusive in een hotel gezeten met een aparte slaapkamer voor de kinderen. Anders zit je zo opgesloten in de avonden.

3 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Wij zijn net terug van 12 dagen Gran Canaria. Ging hartstikke goed! Hebben ...
Ik heb wel bussen babyvoeding meegenomen want dat is daar niet te verkrijgen

3 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Wij zijn net terug van 12 dagen Gran Canaria. Ging hartstikke goed! Hebben ...
Handige tips! Dank je wel

3 jaar geleden

Ze kunnen het flesje in het vliegtuig ook opwarmen!
Dat klopt maar ze waarschuwen dat dat vaak wel langer kan duren met opwarmen dus vraag het optijd

3 jaar geleden

Haha de adviezen verschillen zo erg.. mijn meisje slaapt de nachten dus een nachtvlucht was voor ons juist top, hele nacht geslapen. Wij hadden 2 wasbare zwemluiers mee zodat je geen zwemluiers hoeft te kopen. Voor de rest de cybex autostoel, cybex platinum en de cod mee. Autostoel met onderstel meegenomen tot aan de deur van het vliegtuig en daar in een tas gedaan en meegegeven aan het ruimpersoneel. Onderstel ook, gewoon in zo’n enorme boodschappentas van vroeger met rits. Als je kindje bv drinkt gewoon lekker een hotel want dan heb je geen keuken nodig. Nu ze beginnen met eten zou ik een appartement kiezen zodat je makkelijk eten kan bereiden of je melkjes. Achteraf had ik de deryan tent ook meegewild voor op het strand, die heb ik nu via vinted voor €10 besteld voor de volgende vakantie.

3 jaar geleden

Cod heb ik heel weinig gebruikt dus had best kunnen reizen met alleen de maxicosi, maar die van cybex kan ook plat dus is minder slecht voor de rug. Draagzak had ik mee maar niet gebruikt want was heeel heet op locatie (Curaçao). Alle kinderwagen spullen (3 stuks) gratis meegenomen bij KLM en bij TUI. Staat wel op de website: zo klein mogelijk, maar ik zei ja tis een baby die kan niet zitten dus heb geen buggy en ze moet ook veilig in de auto. Was geen probleem en ze wisten dat ook wel.

3 jaar geleden

Wij zijn met onze zoon van 3 maande naar Dubai geweest! Heerlijk! Kinderwagen mee en een draagzak. Hoes huren voor de kinderwagen, stokke prampack. Voeding genoeg meenemen, luiers zijn overal te koop! Een appartement is handig kan je toch even samen chillen als de baby slaapt 😃

3 jaar geleden

Wij zijn met 4 maanden naar Portugal geweest, was top!! Draagzak en kinderwagen mee en appartement hadden we met eigen kamertje voor de kleine. Ze deed het top!! Hadden 1 pot Nutrilon mee en daar gewoon gekocht. Ook luiers hadden we mee maar kun je daar ook gewoon kopen

3 jaar geleden

En gewoon een thermosfles met heet water mee int vliegtuig mag gewoon! En koud water. Dan kun je zelf flesje maken bij opstijgen en landen (en tussendoor bij langere vlucht) voor de oortjes

3 jaar geleden

Mijn tip is neem Zo weinig mogelijk handbagage mee. Je hebt al een wandelwagen en maxi cosi waarschijnlijk. Maxi cosi inchecken bij de balie en wagen meenemen tot aan de gate. Draagzak om. Vragen om baby bassinet (lange vluchten / intercontinentaal) . Voeding doe ik BV. Dus was voor mij verder geen gedoe. Wij zijn met 13 weken oude baby naar zuid afrika gevlogen. Ging super goed. Voldoende luiers en extra setje kleding voor jezelf en baby mee ivm ongelukjes. Bij je stoel geen enorme luiertas, maar beter een luier etui. Gewoon een luiertje en billen doekjes steeds instoppen als je naar de wc gaat met baby om te verschonen.

3 jaar geleden

Reactie op nienk24

En gewoon een thermosfles met heet water mee int vliegtuig mag gewoon! En k ...
Mag je met die thermosfles gevuld door de douane of heb je hem daarna gevuld?

3 jaar geleden

Volg