30 Reacties
2 jaar geleden
We zijn er hier met een maand of 4,5 a 5 mee begonnen, omdat de behoefte van onze zoon daar al lag (behoefte aan vast voedsel vanwege het kotsen en misselijk zijn van de flesvoeding).
Wij geven hier de korstjes los van het brood zelf. Let wel sinds dat hij 7 a 7,5 maand is lukt het hem om de korstjes te eten, daarvoor is het hem niet gelukt omdat die het niet weg gekauwd kreeg.
Het brood beleggen we met een dun laagje boter en pindakaas of jam, sommige starten met bijvoorbeeld alleen boter. Dan snijden we de boterham in kleine vierkantjes (postzegel formaat ongeveer).
Op dat moment is het oefenen geblazen voor kindlief, als ouders zijnde er natuurlijk bij blijven en het belangrijkste van alles er heerlijk van genieten!
2 jaar geleden
Na moppie eet gewoon met ons mee. Volkoren “pitjes” brood en vind het heerlijk. Dit deden we ook met de andere kinderen en die deden het er ook goed op
2 jaar geleden
Het broodje beleggen we met boter en fruit. Meestal het restant van het fruithapje.
Onze andere kinderen kregen gewoon appelstroop, smeerkaas en leverpastei op brood maar dat schijnt niet meer te “mogen”
2 jaar geleden
Vanaf 4,5/5 maand. Omdat de behoefte er lag. Ging er als een havik op af. Lekker laten knabbelen!
2 jaar geleden
Ongeveer met 5 maanden, hij eet nu 2 boterhammen op een dag, met een laagje jam of idd een laagje fruithapje, hij is bijna 7 maanden
2 jaar geleden
Die van ons aten gelijk brood toen we het gaven. Het scheelt als je het in de wang doet, dan gaan ze kauwen. Als ze dat eenmaal doorhebben kunnen ze prima zelf de stukjes in hun mond stoppen en eten. Ik ben iig bij alle drie erg verbaasd over hoe makkelijk ze dat deden. Wij doen er meestal een beetje boter op.
2 jaar geleden
Reactie op Amariss
Maakt het uit of je kindje al tanden heeft voor het starten met brood?
Nee hoor, hier nog geen tanden. Ik geef nog geen korst, vind ik nog spannend.
2 jaar geleden
Reactie op Veer21
Ik vind juist de binnenkant spannender. Dat kan zo klef worden en als een b ...
O echt, ja natuurlijk ieder zijn manier. Ik geef voor de zekerheid de helft van een postzegel formaat, maar het blijft goed opletten..
2 jaar geleden
Ons dochtertje is 7 maanden, we geven af en toe een korstje of getoast brood, maar ze moet er nog weinig van hebben haha.
2 jaar geleden
Reactie op Mandybolleboom
Ongeveer met 5 maanden, hij eet nu 2 boterhammen op een dag, met een laagje ...
Geef je ook nog specifieke jam? Suiker vrij ofzo?
2 jaar geleden
hoe was de eerste keer brood geven bij jullie? Mijn zoontje spuugde het meteen uit en trok een vies gezicht, zat even later ook onder de uitslag en ben bang dat het van het brood kwam😢 huisarts zei dat dat eigenlijk niet kan maar hij had niks anders gegeten wat hij normaal niet eet… zo gek
Maar ben benieuwd of het bij jullie op het begin ook moeizaam ging.

2 jaar geleden
Geef je ook nog specifieke jam? Suiker vrij ofzo?
Ja ik koop wel een betere jam voor hem, met minder suiker, en doe er maar een dun laagje op. Wij zijn geen voorstanders van boter, maar zo eet hij het goed weg.
2 jaar geleden
Hier gaat het vanaf het begin af aan echt super goed (terwijl ze van stukjes in haar hapjes echt niks moest hebben)! Ben met bijna 6,5e maand begonnen. Laagje margarine en pindakaas of Zonnatura appel/peerstroop. Wat hier goed helpt is een klein stukje als een soort vliegtuigje in de lucht aan haar geven. Hierdoor doet ze haar gezichtje omhoog en kan ik precies zien of er nog wat in haar gehemelte is blijven hangen! Hierdoor heeft ze zich nog nooit verslikt, misschien een tip.🤗