5 Reacties
5 maanden geleden
Wij kiezen er heel bewust voor om de verjaardagen heel klein te houden. Dat veel mensen kinderverjaardagen ‘groot’ vieren, betekent nog niet dat het zo hoort. Zeker als kinderen klein zijn, begrijpen ze toch niet goed wat er gebeurt. Je zou ook bijvoorbeeld iets leuks met z’n drieën kunnen gaan doen om de verjaardag te vieren. Het is dus maar net hoe je het bekijkt…
5 maanden geleden
Bij ons komen juist heel veel mensen maar dit vind ik ook een groot nadeel. Toen onze dochter dit jaar drie werd, werd ze helemaal gek juist van al die cadeautjes, ze verloor haar interesse erin. Ook vond ik het jammer dat ik daardoor minder aandacht voor haar had want jr bent de hele tijd voor mensen aan het zorgen.
Je dochter komt echt niks tekort, het gaat om de aandacht die ze krijgt, je kring wordt naarmate ze naar school gaan steeds uitgebreider want dan nodig je de vriendinnetjes en vriendjes uit en juist dat vinden ze veel leuker.. Laat een leuke taart ergens maken en maak het gezellig, je dochter merkt er niks van 😀
5 maanden geleden
Hier wordt het ook maar klein gevierd. Ikzelf heb geen grote familie, ik ben enig kind en mijn vader is overleden. Mijn vriend heeft gescheiden ouders met allebei een nieuwe partner. Heeft ook nog een broer en zus, maar op het moment geen contact met zijn broer. Sowieso is zijn contact met zijn familie minimaal (zien elkaar eigenlijk alleen op verjaardagen), dus vind het heel erg voor ons meisje dat zij haar neefjes en nichtjes eigenlijk niet kent of dat ze gewoon geen aandacht voor haar hebben. Dit zijn echt dingen waarover ik me echt druk kan maken, zeker voor de toekomst. Ik hoop gewoon dat zij later heel veel fijne vrienden zal hebben die als familie voelen.