20 Reacties
VRIEND
één jaar geleden
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb buren en overburen die naar Thailand zijn gegaan toen hun jongsten allebei 1,5 jaar waren. Heb alleen maar goede verhalen gehoord! Ik zou zeggen; doen. Het is echt een unieke ervaring en het gaat vast goedkomen en de ervaring is blijvend. Als onze oudste nog net niet leerplichtig is wil ik ook nog een (verre) reis maken met het gezin, de jongste zal dan 2 jaar zijn. We zijn met z’n 2-en jaren geleden in Australië geweest en met een camper is het echt super goed te doen!
één jaar geleden
Hoi, wij hebben daar wel wat ervaring mee, afhankelijk van wat je als ver en lang ziet😉
Met onze dochter van 1 jaar hebben we in 2 weken een roadtrip rond heel Ijsland gedaan. Toen ze 1,5 was een rondreis door een gedeelte van de West Amerika (Californië, Utah, Nevada). Deze zomer hebben we met onze dochter van 3 en inmiddels ook zoontje van 8 maanden ruim 2 weken door Madagascar gereisd.
Onze ervaring is dat het prima te doen is, zo lang je de reis wat afstemt op slaapjes etc. Het is vooral een kwestie van je eigen instelling en even nadenken over praktische zaken. Dan maak je het jezelf makkelijker.
Wij vinden het heel fijn om dit samen te kunnen doen en delen!
Heb je specifieke vragen? Je kan me ook een dm sturen als je dat wil :)
één jaar geleden
Hi, wij zijn met 4 maanden naar Costa Rica gegaan (mn partner is Costa Ricaans). Toen ie 7 maanden was weer teruggevlogen. Ging helemaal prima. M'n zoontje is altijd wel makkelijk en neem em overal mee naartoe, dus hij is wat gewend.
We hadden zelf luiers en melk meegenomen want we wilden graag dezelfde producten houden. Maar dat is in Aussie miss anders.
Ik had ook een hele apotheek/drogist meegenomen aan spullen "voor het geval dat" maar uiteindelijk niet nodig gehad. Wederom zal dat in Aussie beter zijn dus miss minder nodig.
Wij vonden overdag vliegen (heenweg) wel beter dan snachts (terugweg). Want je denkt, dan slapen ze lekker, maar als dat niet lukt ivm lawaai of houding of oortjes dan heb je echt een chagrijnige baby 🤪
Bij ons ging de jetlag ook prima, alleen op de terugweg was ie ziek geworden in het vliegtuig dus waren de dagen na de reis zwaarder dan de reis zelf (ziek + jetlag is minder fijn).
Verder idd gewoon go with the flow. Uiteindelijk kom je toch wel aan 🤭
Hoop dat je er wat aan hebt!
één jaar geleden
Er zijn met onze zoon toen hij 7 maanden was naar Canada geweest en gaan waarschijnlijk als hij 1,5 is naar de westkust van Amerika, beide met camper. Ik denk dat het helemaal aan je eigen verwachtingen ligt. Het reizen is anders, in het vliegtuig kon je altijd lekker je eigen planning maken (filmpje-maaltijd-slapen-filmpje) etc en nu ben je gewoon druk met zorgen dat de kleine geen overlast geeft 😂 (hij huilde niet, maar slapen wilde hij ook niet met alle lampjes en nieuwe interessante mensen)
Mijn tip is iig go with the flow, plan en verwacht niet te veel. Je moet toch een klein beetje met slaapjes en voedingen rekening houden (hij sliep ook in de buggy/draagzak en anders wel in de auto) waardoor het allemaal net iets langzamer gaat. Echt hele spannende verre hikes hebben we ook niet gedaan maar was ook prima. Beetje aanpassen maar vooral heeeeel erg genieten. Mensen vinden het allemaal leuk zo’n kleintje dus je hebt echt veel aanspraak en vrolijkheid. Met een camper heb je altijd je eten/drinken/slaapplek bij de hand, ideaal! En heel veel dingen kunnen ook wel: we hebben zelfs gecanoed op een gletchermeer!
Wij hebben wel een heel makkelijke baby, weet niet of ik het zou doen met een hele moeilijke slaper die echt ritme nodig heeft.
één jaar geleden
Wij zijn met onze dochter pas naar corfu geweest. Hoewel het vliegen redelijk ging (2.5 uur) zou ik niet zo snel een lange reis maken. Nu is ze natuurlijk maar 9 maanden, maar ze is heel beweeglijk en vindt het vreselijk om stil te moeten zitten. Dit zorgde ervoor dat 2.5 uur voor mij al snel als het dubbele voelde😂. Maar ik denk dat elk kindje anders is (en 1.5 is ook al anders dan 9 maanden). Sommige kinderen kunnen goed slapen en redelijk rustig blijven zitten als ze iets te doen hebben. Zij wil nu alleen maar kruipen, optrekken en stappen zetten. Denk dat je gewoon moet kijken hoe je kindje is en als je er vertrouwen in hebt, gewoon doen.
één jaar geleden
Wat super tof dat jullie dit gaan doen!
Wij zitten op dit moment al twee maanden in Australië. Onze kindjes waren 4jaar en 10maanden toen we er heen vlogen. Ik zag best wel tegen het vliegen op, maar het viel me 10000% mee. Ons zoontje heeft veel filmpjes gekeken en geslapen en ons dochtertje, speelde wat met van alles en nog wat en sliep in een draagzak tegen me aan, er is ook een wiegje aan boord, dat is tot twee jaar of 11kg volgens mij.
We maken hier een rondreis, en de kinderen vinden het fantastisch, we hebben alle tijd voor ze en zijn ongeveer de hele dag buiten.
Ik snap dat je het super spannend vindt (dat vond ik ook), maar als je het kan doen, is het zo’n prachtig avontuur om met je gezin mee te mogen maken.
Wij balen dat we over een maand weer naar huis gaan en we het dan niet nogmaals kunnen doen,omdat ons zoontje dan naar school gaat.
één jaar geleden
Reactie op F&M
Ik was het topic een beetje uit het oog verloren dus lees het nu pas 😅
Wa ...
Wij vliegen via Singapore, blijven daar eerst 5 nachten. Vliegen dan naar Brisbane, hebben we een camper gehuurd waarmee we langs de oostkust naar het noorden rijden. Daarna sowieso nog naar Darwin, stukje de outback in. Vanaf daar zien we verder.
Hebben jullie al concrete plannen?
één jaar geleden
Reactie op BabyJaxx
Wij vliegen via Singapore, blijven daar eerst 5 nachten. Vliegen dan naar B ...
Tof! Ja wij hebben ondertussen ook concrete plannen gemaakt, vliegen via Signapore naar Perth toe en gaan vanuit daar met een camper de Zuid-Westkust doen, een vriendin van ons woont in die hoek namelijk dus die willen we graag opzoeken. Wij blijven niet in Signapore maar gaan meteen door naar Perth.
één jaar geleden
Geen ervaring met een lange reis. Wel ervaring met een camperreis, dat ging echt super! We gingen vooral rijden als onze zoon toe was aan zijn dutje. We hebben veel gewandeld met zoon in de rugdrager en hij vond dat echt geweldig.
één jaar geleden
Met onze eerste ook aantal keer verre reis gemaakt en ging echt top! Nu hebben we er twee (2,5 en 1) en we zitten letterlijk nu in de taxi van het vliegveld! We zijn nu in India en reizen ook daar rond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vrij gemakkelijk in stond omdat het met 1 vrij makkelijk was, maar dat is met twee dus echt een ander verhaal 😅 poehhhh… 🥵😂 Mijn ervaring is dus 1 prima, neem genoeg snacks en stickers mee. That’s it eigenlijk. Twee is gewoon overleven 😜😜😜😜 veel plezier!
één jaar geleden
Toen onze eerste 9 maanden was zijn we naar Florida geweest. Ging prima. Inmiddels is hij 4 jr en ook naar Tenerife, Lanzarote en Gran Canaria geweest. Ons kleine meisje is vorige maand 1 jr geworden. Is in maart ook naar Gran Canaria geweest. Wij zitten nu in Fuerteventura:-).
één jaar geleden
Wij zijn twee maanden geleden een maand gaan roadtrippen door Marokko met twee kids (2 jaar en toen 10 maanden). Niet per se een verre reis, maar natuurlijk wel wat anders dan op een camping in Frankrijk 3 weken doorbrengen.
Het is zo moeilijk als je het jezelf maakt. We reisden al veel voor de kids en proberen dit ook vast te houden met ze. Ben jij relaxed, dan zijn zij relaxed. ♡
Nu moet ik wel zeggen dat we nooit een heel strikt schema thuis aanhouden qua dutjes en op vakantie (nog) relaxter zijn dus de kinderen worden niet uit hun regelmaat gehaald. Dat scheelt ook denk ik.
Veel plezier!!