13 Reacties

2 jaar geleden

Met van die packs koelen. En als je gaat kolven je borsten warm maken (douchen of warmte compressie) en uit voorzorg ibuprofen slikken. Dit advies kreeg ik van de lactatiekundige en het werkte goed. Succes!

2 jaar geleden

Hierboven genoemde tips + blijf ook je temp meten om te zien of de ontsteking doorzet.

2 jaar geleden

Het oude advies van extra goed leeg laten drinken of kolven en masseren is nu achterhaald, ze zeggen nu juist met rust laten en idd koelen (voor voeden/kolven weer even warm maken met kruik oid). Ik zou ook zeker iets van paracetamol nemen om de ontsteking te remmen. Heb zelf net borstontsteking gehad met hoge koorts, geen pretje dus hoop voor je dat het niet doorzet!

2 jaar geleden

Idd ibuprofen slakken uit voorzorg (werkt ontstekingsremmend), koelen na de voeding en vooral niet hard masseren. Ik had hetzelfde door een piepklein melkblaartje op mijn tepel (echt een wit speldenprikje zo klein), die heb ik losgeweekt met een beetje warm water op een watje en de voeding erna dronk mijn dochter de verstopte klier weer helemaal leeg. Geen idee of dit ook bij jou zou kunnen spelen maar wel iets om alert op te zijn. Succes!

2 jaar geleden

Ook 2x een zware borstontsteking gehad. Wel gelijk de dokter gebeld ivm koorts van 40graden en zwaar beroerd en ik kreeg antibiotica en tijdens het kolven met een electrische tandenborstel masseren zodat de verstopte klier los zou komen. Als ze idd niet goed genoeg leeg drinkt dan zeker ernaast blijven kolven! Succes die ontstekingen zijn geen pretje

2 jaar geleden

Reactie op marjoleinivy

Ook 2x een zware borstontsteking gehad. Wel gelijk de dokter gebeld ivm koo ...
Iemand schreef het eerder al: het advies om te masseren wordt inmiddels niet meer gegeven. Nu juist de borst met rust laten en drinken/kolven zoals je normaal doet. Ik kreeg ook het advies om ibuprofen te slikken en heb inderdaad ook antibiotica gekregen

2 jaar geleden

Kleine tip buiten het bovenstaande met rust laten: ik weet niet waar de schijf zit, maar mocht die aan de buitenkant van je borst zitten. Probeer dan te voeden in rugbyhouding, dan drinken ze de buitenkant en dus die schijf eerst leeg.

2 jaar geleden

Bij mij was het een verstopte klier die ik maar niet weg kreeg. Ik slikte ibuprofen en uiteindelijk kon mijn baby hem na dagen leeg drinken toen ik boven hem ging hangen. Dus baby laag op zijn rug op de bank en ik hing mijn borst er boven. Maar goed bij mij was het echt al een paar dagen een harde schijf en ik en mijn baby kregen het met geen mogelijkheid weg... vond het een rare tip maar hier werkte het, maar is wel afhankelijk van de plek waar het zit.

2 jaar geleden

Ja ik had hier ook last van en het is over gegaan door heel vaak aan te leggen, zachtjes te masseren en mijn haakaa te vullen met warm water en epsom zout en daar mijn borst 10 min in te doen, dan komt de verstopte melkklier los!

2 jaar geleden

Reactie op Nellekeee

Idd ibuprofen slakken uit voorzorg (werkt ontstekingsremmend), koelen na de ...
Dit was het!

2 jaar geleden

Dit was het!
Een melkblaartje dus?. Nu weg gedronken?:-) hoop t voor je

2 jaar geleden

Reactie op Nellekeee

Een melkblaartje dus?. Nu weg gedronken?:-) hoop t voor je
Ja! Echt inieminie. Toen ik het weghaalde spoot het er daar uit 😂 Dankjewel 🙏🏼

2 jaar geleden

Ja! Echt inieminie. Toen ik het weghaalde spoot het er daar uit 😂 Dankjewe ...
Fijn, gelukkig! Ik had het zelf ook over het hoofd gezien als de lactatiekundige mij er niet op had gewezen