Hi allemaal! Mijn zoontje van 14 maanden drinkt nog 2 flessen, 1 overdag en 1 in de avond voor het slapengaan, maar bij het consultatiebureau hadden ze aangeraden om te minderen of stoppen met melk omdat hij een heel droge huid heeft en vaak verkouden is, ikzelf heb astma en eczeem en kan ook niet zo goed tegen melkproducten. Maar lang verhaal kort: ik wil de flessen kunstvoeding vervangen door iets anders, maar hij drinkt ze zo graag.. iemand een tip voor iets wat een beetje vergelijkbaar is maar dan koemelk vrij?
Bij mij werd er aangeraden om de kv met melk te mengen beetje bij beetje zodat ze er gewend aan raken , je kan eventueel havermelk gebruiken ipv koemelk
Ons zoontje krijgt meestal koemelk, maar hij vindt sojamelk (de variant zonder toegevoegde suiker) ook erg lekker. Dus misschien kun je dat ook proberen
Bij ons drinkt hij alpro soya groeimelk 1 tot 3 jr. Een s morgens en een s avonds. Koemelkallergie. Persoonlijk vind ik dat hij redelijk gesuikerd smaakt maar weet niet goed of andere varianten beter zijn... Sta open voor suggesties!
Ik heb flink wat research gedaan en ben uitgekomen op ongezoete erwtenmelk met toegevoegd b12 en calcium. Zit veel eiwit in. Sojamelk is ook goed maar minder aan te raden bij kindjes met eczeem (zoals de mijne). Je hebt het merk Sprout of huismerk ah. Ik heb het huismerk. Het is wel goed om te kijken of hij goed reageert op yoghurt om de goede eigenschappen van melk wel binnen te krijgen. Dat gaat hier goed