21 Reacties

één jaar geleden

Wij hadden ook een lange tijd zo'n schema tot dat we bij het cb waren geweest. Zij adviseerde echt minder flessen melk te geven ook vanwege zijn tandjes. We geven hem nu nog maar 1 fles 180 cc voor het slapen gaan en in de middag geven we nu 1 beker gewone koemelk of een schaaltje magere joghurt. Maar kijk vooral naar je kind haar behoeften!

één jaar geleden

Onze zoon net 1. Krijgt als ontbijt 1 broodje en een beker soja melk ivm koemelkallergie, en soms een plakje ontbijt erbij. Ochtendtusendoortje fruit en beker water tussen de middag 2 boterhammen en beker sojamelk. Middagtussendoortje kwark/crackertjes/knijpfruitje etc. Dan een avondmaal en voor het slapen nog een 180 cc fles. Ontbijt varieert wel. Soms pap, soms brood, soms 2 beschuitjes

één jaar geleden

Wij hebben de middagfles vervangen door yoghurt met lepeltje 100% jam en evt plakje ontbijtkoek. Ochtendflesje afgebouwd naar 120cc met wat volle melk en dat bouwen we verder af.

één jaar geleden

Goede vraag! Ben ik ook benieuwd naar. Mijn zoon is net 1 jaar geworden en krijgt het volgende. Ontbijt: Papfles. 170cc koemelk (toen de poedermelk op was gewoon opgestapt zonder problemen) 5 scheppen meergranenpap. Tussendoor: fruit en water Lunch: 1 a 2 boterhammen met Pindakaas, Zuivelspread of Kipfilet. Tussendoor: soepstengel of cracker en water. Diner: met de pot mee zo min mogelijk zout. Voor slapen gaan 19u: fles koemelk 150cc. Hiervan stappen wordt moeilijk. Hij is er dol op.

één jaar geleden

-7.45 Ontbijt borstvoeding en 3 kwartier daarna granenpap van 120cc havermelk -10.30 2 stuks fruit -13.00 2 boterhammen -13.30 borstvoeding -16.00 broodkorstjes of koekje -17.00 warme maaltijd -19.00 borstvoeding

één jaar geleden

Lijkt me prima schema. Zolang dit nog goed gaat zou ik dit zo volgen.. Je kunt misschien de middagfles laten vervallen..

één jaar geleden

Hier niet veel anders. De flessen zijn wel kleiner, namelijk 100 ml volle melk. Geleidelijk overgestapt toen de poedermelk op raakte vlak voor haar eerste verjaardag.

één jaar geleden

Hier in de ochtend pap met koemelk, dan later op de ochtend fruit, rond 11:30 brood en naar bed, na zn slaapje wilt hij ook nog graag een fles dus een fles van 150 cc (opvolgmelk) rond 16:30/17:00 groente en voor het slapen rond 18:45/19:00 een fles van 150 cc(opvolgmelk) en tussendoor koekjes en cracottes😊 Ik vind het ook nog even goed hoor met de flesjes, hij krijgt er nu 2 maar hij wilt ze gewoon nog graag!

één jaar geleden

08:00 1 boterham 09:30 borstvoeding 12:00 2 boterhammen of pannenkoeken oid 14:00 fruit 16:00 soepstengel of restje fruit 18:00 avondeten 19:00 borstvoeding 1 tot 3 keer in de nacht nog borstvoeding

één jaar geleden

Hier ook zo ongeveer hetzelfde schema en hij komt in de nacht regelmatig ook nog voor de fles. Zolang hij het wilt lijkt mij het prima :)

één jaar geleden

Esmee haar dag begint met : •Warme fles volle melk met pyjama papje 150ml & een broodje. •Fruit en een koekje •Slapen •Broodje en ranja •Chipjes / RijstWafel of cracker • Slapen •Warm eten en toetje • warme fles volle melk met pyjama papje • Op bed

één jaar geleden

Hier ongeveer hetzelfde alleen ochtend/avond bv en smiddags niet. Misschien eens proberen die te vervangen met gewone melk? Mijn zoontje eet best veel dus ik geef vaak smiddags ipv brood, bananenpannekoekjes of een groentenomelet, ik maak vaak hartige muffins (of simpel muffins met appelmoes), en dan evt nog een broodje erbij. Anders eet hij zo 4 of 5 boterhammen elke dag 🙈 die muffins en bananen of peer pannekoekjes gaan er altijd goed in.

één jaar geleden

Ik volg

één jaar geleden

Reactie op Flopje23

Hier ongeveer hetzelfde alleen ochtend/avond bv en smiddags niet. Misschien ...
Oh dat klinkt heel goed! Heb je wat recepten voor mij? Dan zou ik dat ook graag willen proberen met mijn dochter, wat meer afwisseling!

één jaar geleden

Tussen 7 en 8: anderhalve boterham en beker halfvolle melk Tussendoor fruit en water Lunch: anderhalve boterham en beker halfvolle melk (afhankelijk van hoe moe hij is zal dat rond 11.30/12.00 uur zijn. Als hij vroeg moe is dan krijgt hij het na zijn dutje wat dan vaak tussen 13.00 en 13.30 is) Tussendoor fruit met water of rijstwafel of yoghurt of zo iets Avondeten (17.30/18.00) eet hij meestal met de pot mee. Daarna beetje yoghurt als we niet te laat eten. Rond 19.00 uur krijgt hij 100 halfvolle melk of halfvolle melk gemengd met wat water als hij overdag te weinig water heeft gehad. Wij hebben de eerste flessen opvolgmelk bij de boterham geleidelijk aan vervangen naar halfvolle melk zodat hij aan de smaak kon wennen. De fles voordat hij naar bed gaat hebben we in 1 keer vervangen aangezien hij toen al aan de smaak gewend was Op de boterham krijgt hij meestal boter, zuivelspread, pindakaas, appelstroop (kleine keuken) of broodbeleg (kleine keuken)

één jaar geleden

Reactie op Melisduijf

Oh dat klinkt heel goed! Heb je wat recepten voor mij? Dan zou ik dat ook g ...
Bananenpannekoekjes = 1 banaan 1 ei klutsen met een beetje kaneel. Heb het ook wel eens met peer gemaakt en havermout (veel variaties online te vinden). Zelf had ik deze https://feedingtinybellies.com/pear-pancakes/#recipe, maar zonder bakpoeder (minder gezond). Deze site is sws geweldig voor leuke variaties met groenten. Deze muffins zijn hier een hit en ik varieer met groenten. Nu de laatste keer met courgette en wortel (beide zakje geraspt gekocht) https://feedingtinybellies.com/savory-vegetable-muffins/. De appelmoes muffins: 3 eieren, 200g havermout en een potje appelmoes (evt met stukjes), weer met een beetje kaneel.

één jaar geleden

Ons schema: 07:00 1 boterham met schouderham of tuinkruiden kipfilee + 1 fles 120cc melk. 10:00 fruithapje 12:00 2 boterhammen met boter en pindakaas ( kinder pindakaas)+ 1 fles melk 90cc . 15:00 : 2 dreumes koekjes + een beker thee. ( thee van de kleine keuken) + verse aardbeien 18:00 mee eten met de pot. Meeste kruiden die ik gebruik milde paprikapoeder-knoflookpoeder-Italiaanse kruiden zout van niet tot een piepklein snufje. ( maar voor keur liever niet het ligt er aan wat ik maak) 19:00 1 fles melk 180 cc. Ik gebruik ook nog opvolg melk maar ik bouw het langzaam af. Om de 2 weken zak ik per fles wat in cc om zo langzaam over te gaan op halve volle melk. Tussendoor krijg ze wel is rozijntjes of een lange vinger (zelden)

één jaar geleden

Ons zoontje eet als ontbijt verse soep met volkorenbeschuit of boterham.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt meestal wat wisselend te eten. Maar gemiddeld; Bij wakker worden borstvoeding Vrij kort erna pap van volle melk of amandel melk met haver/ boekweit / teff en wat notenpasta Hierna fruit of tijdens ontbijt fruit Lunch: Bananen pannenkoek of, Warm eten; gestoomde groenten met pasta,rijst aardappel etc en wat kokosolie en bonen/ Linzen of, Boterham zuurdesem met verse soep Tussendoor soms BV, maiswafel, stukjes groente of fruit of soms yoghurt Warm eten; zie lunch, af en toe stukje zalm of kip of ei. Voor het slapen borstvoeding We hebben een goede eter en ook lange dame :-)

één jaar geleden

Reactie op RoRo8

Wij hadden ook een lange tijd zo'n schema tot dat we bij het cb waren gewee ...
Waarom vanwege de tandjes? Ivm tandbederf?