26 Reacties
één jaar geleden
07:00 1 boterham met ham of kipfilee + 1 fles opvolgmelk 150 cc
10:00 een fruitje
Tussen 10-12:00 nog klein tussendoortje paar aarbeitjes of een ei of komkommer.
13:00 2 boterhammen met pindakaas + 1 fles opvolg melk 120 cc
15:00 of 15:30 thee met dreumes koekjes
18:00 eet ze gewoon mee met de pot.
19:00 19:30 1 fles melk 180 cc.
Ik maak elke week een lijsje van heel de week wat we eten en dan hou ik rekening met eten wat voor haar nog makkelijk is.
Is het eten niet makkelijk en doen we het een keer anders dan krijg ze een potje .
Verder heb ik ook nog een tijdje een baby kookboel gevolgt.
één jaar geleden
Reactie op assie42
We eten af en toe een knorrpakket. Weet niet of daar teveel zout in zit?
Daar zit waarschijnlijk wel zout in ja, waarschijnlijk in de kruidenmix of saus. Kan je het eten apart houden voordat je de saus of kruidenmix erbij doet? Bijvoorbeeld de groente en rijst ofzo bakken en koken, beetje apart houden voor haar en dan daarna pas de kruidenmix erbij?
één jaar geleden
Reactie op Karen90
Daar zit waarschijnlijk wel zout in ja, waarschijnlijk in de kruidenmix of ...
Ja dat zou ik kunnen proberen. Maar tot nu toe houdt ze het meest van geprakt eten☺️gisteren sperziebonen los gegeven met gebakken aardappel en gehaktballetje dan eet ze alleen de gebakken aardappeltjes
één jaar geleden
06.30 210cc gewone warme melk
10.00 fruit (net wat ik in huis heb)
12.30 2 boterhammen met boter (soms 100% pindakaas)
15.00/15.30 soepstengel, cracker, fruit, rozijntjes of iets anders wat ik in huis heb
17.30 een bordje met de pot mee. Bij ons eet hij ook gekruid eten, alleen geen extra toegevoegd zout en rauwe producten (bijv. gerookte zalm ofzo).
En als we iets eten met veel zout dan krijgt hij een kliekje of potje. Maar gebeurd bijna nooit.
één jaar geleden
7.00 uur 2 broodjes met zuivelspread en melk 100 ml
9.00 fruit stukjes of hapje en maisvinger en water
12.00 2 broodjes met appelstroop of jam of pindakaas en gewone melk
14.00 uur soepstengel volkoren/maisvinger/fruit en water
17.30 uur met de pot mee eten wat wij eten, aardappels, groente en vlees of pasta of zelfs patatjes enzo..
18.30 gewone melk 100 ml
Overigens hou ik mij niet strak aan de tijden maar is meer een houvast.
één jaar geleden
Hier 13 maanden
7-8 ontbijt 2 boterhammen met beleg + 100ml halfvolle melk
9-10 2 cracotte met beleg en water
12-13 lunch 2 boterhammen met beleg of roerei of wentelteefjes met banaan + beetje fruit en water
15 1 stuk fruit en water
17-18 avondeten met de pot mee + soms halfvolle yoghurt
19 100-150 ml halfvolle melk
één jaar geleden
Mijn dochter eet in principe gewoon alles mee. Ik snijd het in kleine stukjes voor haar. Ze is gek op groente. Pasta, aardappeltjes en rijst vindt ze ook lekker. Vlees iets minder. Is ook wat lastiger eten. En vis vindt ze ook lekker. Sperziebonen, broccoli en avocado zijn hier favoriet. Ik geef smiddags ook warm eten trouwens. Brood is ze niet zo gek op. Ik bied het wel aan sochtends, maar ze eet het slecht. Dus vaak ontbijt ze met 2 stuks fruit.
één jaar geleden
Als tussendoortje geef ik dadelreepjes (vd kleine keuken) of rozijntjes.
één jaar geleden
Ontbijt havermoutpap, de havermout maak ik eerst fijn in de koffiemolen.
Tussendoor fruit.
Lunch 2 boterhammen met korst en beleg.
Tussendoor cracker.
Avondeten met de pot mee zonder zout. Pompoen, broccoli, bloemkool, wortels favoriet, die geef ik in stukken. Vlees lukt nog niet goed, wel gemixt met aardappel door de blender. Soms ook met een gekookt ei ipv vlees.
Voor het slapen gaan een fles melk 200ml.
één jaar geleden
630 160 melk
9 fruit
12 2 boterhammen en thee
17 avondeten ongeveer 300 gram, groente vlees rijst/ zoete aardappel eigenlijk alles wat wij ook eten. Ik maak het wel voor hem vooraf klaar en vries het in voor de dagen op de opvang want dan eten mijn man en ik veel later. Als hij mee eet, dan eet hij gewoon zelf stukken zijn geen probleem.
19 160 melk