26 Reacties

één jaar geleden

Hebben jullie nog lekkere recepten qua avondeten? Wat jullie kindjes lekker vinden

één jaar geleden

Reactie op assie42

Hoe geef je het avond eten? Geprakt? Of grof?
Beide eigenlijk, als het iets is als gebakken aardappel of krieltjes dan geef ik het in het handje en dat eet ze dan zo op, net als wortelen. Maar is het bloemkool of spinazie met aardappelen dan prak ik het. Beetje hoe je het zelf ook lekker vind eigenlijk en ook wat praktisch is. Als je lekkere recepten zoekt raad ik je echt aan om de app happje te kopen. Is heel ideaal!

één jaar geleden

Reactie op juudje6

Beide eigenlijk, als het iets is als gebakken aardappel of krieltjes dan ge ...
Die heb ik😁

één jaar geleden

8:30 glaasje melk met 1 boterham 10:00 fruit en water 12:00 2 boterhammen met glaasje melk 12:30/13:00 naar bed 15:00 fruit en water 17:30 met de pot mee eten met glaasje water 19:00/19:00 naar bed en beetje water als hij dat nog wil

één jaar geleden

Reactie op assie42

Vind het echt lastig! Fruit eet ze wel in stukjes en brood en bananenpannen ...
Ik herken wel wat je zegt.. voor mijn zoontje hoeft het eten niet perse geprakt te zijn maar hij wil wel graag alles door elkaar. Zo eet hij bijvoorbeeld door de pasta wel alle groente maar een boontje los in de hand wil hij echt niet. Als wij dus gebakken aardappels met groente en vlees eten wilde hij dan ook vooral het vlees eten. Ik snij nu alles gewoon klein dus de aardappeltjes en de groente en dan op 1 lepel dan eet hij het wel allemaal. Zal wel een fase zijn en weer goed komen. Verder eet hij alles mee, ik voeg geen extra zout toe maar als wij bijv iets van een knorr pakket eten dan doe ik wel iets van de kruiden erbij maar niet het gehele zakje. Zijn schema verder is: Ontbijt: pap (150cc gewone melk + pap van nutrilon) +/- 9.30 1 stuk fruit met water of thee +/- 12.00 2 boterhammen met beleg (appelstroop, hummus, pindakaas, jam of zuivelspread) met water of thee +/- 14.00 snackje (koekje/rozijntjes/plakje peperkoek etc) +/- 16.15 een crackertje +/- 17.30/18.00 avond eten met de pot mee Voor het slapen een nog flesje van 120cc gewone melk.

één jaar geleden

Hier is het heel wisselend. Soms probeer ik wat nieuws te geven. Hij eet dingen vaak even goed en daarna moet hij er niks meer van weten (13 mnd) (O We zijn opbouwend op de melkladder) 7u papfles met erwtenmelk 9u fruit / sneetje brood / 2 broodjes / yoghurt met appel / overnight oats 12u als het fruit goed ging, een broodje. Anders nog eens proberen + sneetje brood / 2 broodjes / yoghurt met appel / overnight oats 2u fopfles (proberen van deze af te komen) 4u craqotte / fruit / bananenpannenkoekjes / groentemuffin / maiswafel + 100 ml koemelk 6u met de pot mee 7u fles nutramigen Ik wissel bovenstaande dingen per dag met elkaar af.