12 Reacties
3 jaar geleden
Zolang er op je ziekteattest staat dat je het huis mag verlaten, moet je niet thuis blijven. Wel kan de werkgever een controle arts sturen zodra je op ziekte bent. Als je op reis bent en de controle arts is geweest, kan dit genoteerd worden als onwettig afwezig en heb je dus voor die periode ook geen loon.
3 jaar geleden
Vervelend van je bekken.
Normaal gesproken moet je een vakantie wel melden en dat gaat van je vakantiesaldo af, ondanks de ziekmelding. Als jij je ziek meldt komt het UWV/Arbo om de hoek kijken. Dat is veelal telefonisch maar het kan ook zijn dat je op gesprek moet komen. De Arbo arts kan je al dan niet toestemming geven. Het mag je herstel niet belemmeren.
Beterschap gewenst!
3 jaar geleden
Reactie op Noatje
Zolang er op je ziekteattest staat dat je het huis mag verlaten, moet je ni ...
Krijg vanuit het uwv loon. En mag zonder melding op vakantie.
En een ziekteattest hebben we niet? Ik ben van NL.
En moet ook verlof inleveren die weken dus mag gewoon weg 🤷🏽♀️
Verder afspraak gemaakt met bedrijfsarts, die komt niet zomaar langs, die maakt eerst een afspraak, ook omdat ik ivm medische zwangerschap vaker weg ben voor afspraken ed.
3 jaar geleden
Reactie op Marleen1987
Vervelend van je bekken.
Normaal gesproken moet je een vakantie wel melden ...
Ja moet gewoon 3 weken inleveren van mn al geplande “vakantie” terwijl we evt maar 2 weken gaan. Dus die mag ik ook niet meer annuleren dusja 😂
3 jaar geleden
Reactie op cynthiatjhe
Krijg vanuit het uwv loon. En mag zonder melding op vakantie.
En een ziekt ...
Ow... had niet gelezen dat je van NL was. Sorry😊 regels van NL ken ik niet zo. Maar als je er verlof voor gegeven hebt, neem ik aan dat je werkgever je niets kan verbieden. Verlof = vrije tijd en dan doe je wat je wil
3 jaar geleden
Reactie op cynthiatjhe
Ja moet gewoon 3 weken inleveren van mn al geplande “vakantie” terwijl we e ...
Ja ik heb eens in de ziektewet gezeten tijdens mijn vakantie na een galblaasoperatie. Ik kreeg toen wel toestemming om naar Oostenrijk te gaan. Echter mocht ik van de bedrijfsarts niet fietsen. Dus er kunnen haken en ogen aan zitten. Heb me ook eens ziek gemeld na een miskraam. Kreeg toen een curettage aan het begin van de week en in het weekend zou ik met vrienden naar Rome gaan. Dat heb ik toen gedaan met het idee op die maandag weer te werken. Had ook gewoon vrij toen staan. Kreeg ik acheraf op mijn kop van mijn werkgever want had dus toestemming moeten hebben. Had ik me dus totaal niet gerealiseerd. Dus zou zeker dit bespreken met UWV/Arbo.
Ook bij mijn vorige zwangerschap vanaf week 25 ziek, maar toen ben ik niet op vakantie geweest.
3 jaar geleden
Tijdens mijn vorige kraamperiode ook ziekgemeld (dus na m'n verlof). Je moet indd toestemming vragen bij de bedrijfsarts. Nu zou ik dat in jouw geval sowieso doen om te zorgen dat er geen 'discussie' ontstaat met je werkgever?
3 jaar geleden
Zo te lezen heeft je werkgever al toestemming gegeven, dus lekker gaan. Hoe is het op vakantie anders dan thuis? Je werkgever moet juist blij zijn dat je lekker even weg gaat! Ik snap dat het vervelend is als een werknemer uitvalt, maar je werknemer kan daar niets aan doen... dan ben je wel echt een petty soul en enorm slechte leidinggevende als je dit soort dingen gaat uitspreken richting je zieke werknemer...
3 jaar geleden
Tja.. dit is altijd een lastige. Ik begrijp dat het voor jou niet uitmaakt of je thuis rustig aan doet of op vakantie. Ik snap je werkgever ook. Maar wat velen hier ook zeggen.. als je het dicht wil timmeren.. even overleggen met de arbo-arts. Je werkgever gaat hier denk ik niet over. Het zou wel vervelend zijn als dit de werkrelatie doet verslechteren, dus ik zou na toestemming toch melding maken van je vakantie en uitleggen dat je daar om bepaalde redenen gewoon heen kan gaan.
3 jaar geleden
Reactie op HelloNewBaby
Tja.. dit is altijd een lastige. Ik begrijp dat het voor jou niet uitmaakt ...
Ik ga het zeker met de bedrijfsarts bespreken. Maar mentaal wordt ik gek als ik zolang nu nog alleen thuis zit pff
3 jaar geleden
Ik snap je weg gever wel. Niet kunnen werken maar wel op een camping kunnen zitten wat natuurlijk geen hotel is met een zacht bed enz. Bespreek het met de arbo arts. Succes en geniet van je vakantie 🍀
3 jaar geleden
Ik snap je weg gever wel. Niet kunnen werken maar wel op een camping kunnen ...
Wij hebben wel alle luxe geregeld voor in onze tent. Denk dat het bed wat we in de tent hebben toch beter is dan mn eigen bed 🫣 haha 😂
Dus het is ook net hoe je gaat kamperen natuurlijk