7 Reacties

9 maanden geleden

Als ik het google dan zeggen ze dat de zuigkracht sterker word en daarom grotere nodig zijn omdat ze anders krampachtig gaan zuigen. Er staat ook dat de lengte vh zuig gedeelte niet te lang moet zijn/niet te diep in de mond moet komen. Misschien als jouw kindje wat kleiner is dat het inderdaad daardoor komt. Misschien gewoon alleen die grote aanbieden en als hij die niet accepteert ben je er meteen vanaf 🤣

9 maanden geleden

Hier het zelfde met mijn dochtertje ☺️ ze weigert ook de grotere spenen en gebruikt ze allen tijdens het slapen en in spannende situaties ☺️ Zolang zij er behoefte aan heeft, mag ze hem gebruiken. En ik denk dat het straks ook scheelt als ze hem niet meer nodig is ☺️

9 maanden geleden

Reactie op Annemiek1990

Als ik het google dan zeggen ze dat de zuigkracht sterker word en daarom gr ...
Ja dit had ik inderdaad ook gelezen maar dit gaat geloof ik over de spenen maat van een fles en ik bedoel de fopspeen. Zonder speen komt hij helaas niet in slaap hebben dit al geprobeerd. Voor in de toekomst zou het wel een goede manier zijn maar op moment gunnen we hem zijn speentje en gun ik mezelf een goede nachtrust Haha.

9 maanden geleden

Ons zoontje accepteerd ook de grotere spenen niet. Ik heb er eigenlijk niet bij stil gestaan of dit erg is. Hij heeft de speen hier alleen met zijn slaapjes nodig dus ik laat het lekker zo.

9 maanden geleden

Reactie op Dutchgirl

Ons zoontje accepteerd ook de grotere spenen niet. Ik heb er eigenlijk niet ...
Ben blij te horen dat er meerdere zijn met dezelfde situatie. Wij laten het verder ook zo want hij gebruikt het ook alleen bij slaapjes en hij vindt het nog zo fijn. Maar wist niet of het verder ook echt schade kan geven.

9 maanden geleden

Wij zijn echt net over naar een grotere speen. Ik had een hele tijd expres 2 grotere spenen in haar bed gelegd. Die pakte ze Danen spuugde ze weer uit, maar op een gegeven moment bleef de grote speen toch een keer in. Toen zijn we binnen een paar dagen over gegaan. Het schijnt niet goed te zijn voor de groei/stand van de tandjes. Nou denk ik niet meteen dat het kwaad kan, maar dat is natuurlijk een ander verhaal als je een kind van 4 ziet lopen met de minispeentjes

9 maanden geleden

Reactie op Kleintjevd

Ja dit had ik inderdaad ook gelezen maar dit gaat geloof ik over de spenen ...
Nee ik had gezocht op fopspeen 😉 en stond ook bij dat het over de fopspeen ging. Ik snap dat je hem nu de rust gunt. Onze oudste heeft ook nog een speen om te slapen. Onze jongste begon er zelf minder behoefte aan te krijgen rond 11 maanden en toen meteen weg gedaan omdat we zien wat een gedoe het met de oudste was 🤭🙈