16 Reacties
één jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook al bijna 2 maanden nu. Hij sliep altjjd tot ongeveer half 7 (sliep verder vrij slecht destijds, vaak wakker). Nu slaapt hij wel de nacht redelijk door maar idd tussen 5 en 5:30 wakker elke dag. Doodvermoeiend! Ik las dat het ritme overdag ook bijdraagt aan vroeg wakker worden. Met name een kortere ochtenddut en langere middagdut ipv andersom bijv. Dus ik maakte hem sochtends wakker na een uur en dan hopen dat hij smiddags langer sliep maar vaak was dat niet zo, dan sliep hij sniddags ook kort. Ik heb dus helaas geen antwoord voor je maar ik lees graag mee. En je bent dus niet de enige 🙈
één jaar geleden
Hier hetzelfde. Al vanaf haar geboorte.
Ze is nu naar 1 slaapje overdag gegaan maar dit maakt ook niets uit. Wat we ook doen, slaapschema's aanpassen, eetschema aanpassen, warmere of juist koudere slaapzak/ slaapkamer. Het maakt al 14 maanden niets uit. Stipt 5.00 wordt ze wakker😔 zo vermoeiend. Dus sorry geen tips maar wel herkenning
één jaar geleden
Hier ook, sinds hij doorslaapt eik en na verzetten klok lang echt rond 4:45/5:15 nu tegenwoordig rond half 6 (dat je daar al blij mee kunt zijn haha 🫣). Max 2,5 uur overdag slaap lijkt wel geholpen te hebben en in ochtend ongeveer 3 uur wakker ipv 2. Deels zal ook wel te maken hebben gehad met gaan lopen daarna was t ook vaker 5:30 en soms zelfs 6:00. T blijft puzzelen 😅
één jaar geleden
Wij hanteren de regel, voor 6u niet uit bed. Durven hem dan ook al eens laten liggen. Indien hij echt overgaat tot krijsen dan haal ik hem wel uit, maar geen fles voor 7u. Sowieso niet. Het is niet wetenschappelijk onderbouwd maar ik denk dat hij dat automatisch honger zal beginnen krijgen door de gewoonte zijn fles zo vroeg te krijgen, en dat ik het 'probleem' daar alleen maar mee in de hand werk. Nu ook een fase dat hij vroeger wakker was dan anders (5u30), maar heeft maar 2 dagen geduurd. Ik probeer echt heel hard structuur aan te houden en tot nu is dat wel echt een succes. Misschien kan het helpen.
één jaar geleden
Reactie op Sobrauwe
Wij hanteren de regel, voor 6u niet uit bed. Durven hem dan ook al eens lat ...
Hij slaapt over algemeen 3 kwartier s morgens, dan maken we hem wakker. Over de middag slaapt hij zolang hij wilt maar niet langer dan 3u, meestal 1,5u. S nachts van 7 tot 7 ongeveer.
één jaar geleden
Reactie op JtotheQ
Overdag doet ze 1 of 2 dutjes
Vaak s ochtend max een uurtje en s middags 2 ...
Bij ons sliep hij overdag te veel waardoor hij om 5 uur was uitslapen.. probeer misschien z’n middag slaapje in te korten en wakker te maken na 1,5 uur kijken hoe dat gaat (zal niet na een dag meteen goed gaan). Ik denk echt dat het dan beter zal gaan .
één jaar geleden
Ik weet niet hoe laat je kindje naar bed gaat, maar wellicht een latere bedtijd proberen? Die van ons slaapt nooit meer dan 11u per nacht (en wordt nog elke nacht regelmatig wakker), dus hij gaat hier meestal tussen 20-22 naar bed (afhankelijk van of hij 1 of 2 slaapjes heeft gehad), zodat hij ergens tussen 7-9 wakker wordt.
Hier in Nederland hanteren ze een bizar vroege bedtijd. In veel andere culturen is dit niet zo. Het gaat zogenaamd om de melatonine productie, maar dat is echt bij elk kindje wel iets anders. En als het voor jouw gezin beter werkt om hem iets later naar bed te doen (zoals bij ons), zou ik dat lekker doen 😉
Omdat die van ons een vaak-even-wakker kindje is met minimale slaap per 24u, hebben we zelf ook alles geprobeerd qua wakkertijden, bedtijden, slaap associaties etc, maar het maakt allemaal niks uit. Wat wel consistent is, is zijn 10-11u slaap per nacht, dus toen we hem vroeger naar bed gingen proberen te doen, was het ineens voor 6u dag. Daar hebben we geen zin in en daarnaast kunnen we dan gezellig met z’n allen rustig avondeten (partner is niet voor 6u thuis), dus hier nooit voor 20u op bed 😁