5 Reacties

9 maanden geleden

Leuk! Ik lees even mee. Ik heb hier de stapelbakjes van Grimms en daar word vaak mee gespeeld. Ik ben van plan om binnenkort met sensoryplay te beginnen en wil daar nu het eea voor aanschaffen. Wat ik heb begrepen kan het helpen om alvast een opzetje te maken voor je kind zodat ze ergens een startpunt hebben. Daarna geven ze er vaak hun eigen draai aan.

9 maanden geleden

Wat voor speelgoed geef je verder? Als dat allemaal speelgoed is met licht en geluid toestanden is het niet zo gek dat daar eerder de aandacht naar uit gaat. Wij hebben dat zelf niet maar ik zie wel als ze ergens anders speelt dat dat gelijk de aandacht trekt (en logisch ook). Ik denk dat voor hele jonge kinderen fantasiespel nog lastig is en ze dus minder snel zelf dingen bedenken met open speelgoed. Mijn kind speelt nu vooral dagelijkse situaties na zoals koken, pop een fles/beker geven, kopjes 'inschenken' en uitdelen, autootjes rijden. Maar ze is ook bezig met bakjes en blokken stapelen. Qua eerste open einde speelgoed vind ik de seizoensset van Grapat met sorteerbord echt een aanrader. Ze rijgt de ringen aan speelsjaaltjes of aan de uiteinden van de loopkar (heb ik wel eerst voorgedaan), speelt met de popjes en stapelt ze met de blokken, alles weer in het sorteerbord zetten, popjes/munten/ringen in en uit doosjes en bakjes etc. Ik zie dat ze zelf met de blokken aan spelen nog lastig vindt maar als ik help met iets bouwen dan komt ze wel beter tot spel.

9 maanden geleden

Reactie op Veer21

Wat voor speelgoed geef je verder? Als dat allemaal speelgoed is met licht ...
Dank voor je uitgebreide reactie! We hebben de loopauto van Vtech qua geluid, maar dat interesseert haar ook niet echt hoor. Ze kan inmiddels goed lopen, dus ze kijkt daar niet meer naar. Verder veel bakjes en stapelspeelgoed. Een keukentje staat hoog op mijn lijstje, net als een mooie pop die ‘echt’ lijkt. Ze heeft nu popje Rosa van Little Dutch, maar dat is meer een knuffeltje met magnetisch flesje. Ze wil überhaupt niet los van mij spelen, ze rent meteen achter me aan als ik bijvoorbeeld even een glas water wil pakken of zo. Ben echt op zoek om de dag wat te vullen. Maar ik ga de seizoensset zeker aanschaffen, de muntjes en ringen trokken mijn aandacht al. Dankjewel!

9 maanden geleden

Oh, Stapelstein word hier ook leuk mee gespeeld.

9 maanden geleden

Reactie op Elientje24

Dank voor je uitgebreide reactie! We hebben de loopauto van Vtech qua gelui ...
Ik merk de laatste weken dat ze minder goed alleen speelt. Dat is denk ik ook weer de leeftijd want daarvoor kon ze het prima. Ik vind spelenbijditte een leuk account voor inspiratie voor vooral open einde speelgoed gecombineerd met ander speelgoed. Haar kindje is wel iets ouder maar ik zie er alsnog leuke ideeën met wat ik al in huis heb (zoals mandjes maar ook speelgoed klaar zetten etc).