8 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben exact hetzelfde, al heeft ons zoontje nooit helemaal doorgeslapen maar zo dramatisch als het nu gaat is het nooit gegaan. Hij is klaarwakker en inderdaad heel lang aan het spoken. Als we erbij blijven is het 1 groot feest, als we weggaan paniek.. misschien inderdaad toch een slaapregressie, hopelijk is het een fase en wordt het snel weer beter.. wij doen inderdaad ook vast ritueel en white norse, inslapen gaat best oke en overdag ook zonder problemen, maar inderdaad vanaf middernacht wakker tot een uur of 3 of 4

4 maanden geleden

Reactie op Michelle330

Wij hebben exact hetzelfde, al heeft ons zoontje nooit helemaal doorgeslape ...
Precies dat. Inslapen is geen probleem maar dan het spoken in de nacht. Precies wat jij zegt.. Hoe lossen jullie het op? Hoe valt hij uiteindelijk weer in slaap?

4 maanden geleden

Reactie op Jilaysa

Precies dat. Inslapen is geen probleem maar dan het spoken in de nacht. Pre ...
Soms pakken we hem bij ons in bed, af en toe werkt dat maar meestal is hij dan heel lomp en ons wakker aan het houden. Dus meestal om de zoveel minuten naar zijn kamer lopen om hem te troosten en ben een paar keer op de grond naast zijn bedje gaan liggen.. we zorgen nu ook dat zijn middagdutje maximaal 2,5 uur duurt en proberen van de ochtend tot middagslaapje 5 uur ertussen te hebben en van wakker worden tot gaan slapen ook 5 uur. Maar heeft nog niet heel veel effect gehad

4 maanden geleden

Als hij bij ons wakker is in de nacht gaan we der heen en halen we hem eigenlijk nooit uit bed (tenzij er echt iets is). Ik ga erbij zitten op mijn hurken, geef hem een beetje water, wrijf even over zijn rug ofzo en pak zijn knuffel. Ik noem hem dan bij naam en zeg: (zijn naam) slapen, mama slapen, papa slapen, (naam van z'n zus) slapen. En dan (zijn naam) liggen en met knuffel knuffelen etc. Zo leg ik uit wat de bedoeling is. Dit was een paar keer een strijd, maar nu gaat hij eigenlijk na het water drinken al liggen en zegt hij zelf (zijn naam) slapen. Misschien helpt het bij jullie..

4 maanden geleden

Wij hebben het op dit moment ook. Eerst laten we haar liggen wrijven over de rug zeggen papa slapen mama slapen. Dan probeert ze het wel weer. Lukt het dan alsnog niet dan pak ik haar bij me. Of ze geeft aan mama poepie gedaan. Dan verschoon ik haar luier ( ook al heeft ze niet gepoept maar wel een goeie urine luier ) geef ik haar nog een fles net als bij het slaap ritueel. En dan na de fles leg ik haar in bed en dan slaap ze weer. Ze eet de laatste tijd ook iets minder goed die fases zitten er ook tussen dus die extra fles gaat er prima in.

4 maanden geleden

Wij hebben dit 3 maanden langs gehad. Ik denk in de afgelopen 3 maanden dat we misschien 1 week hebben doorgeslapen. Afgelopen 4 nachten gaat het weer goed. Ik denk echt een fase. Wij hebben een matras naast zijn bed gelegd en zijn er naast gaan liggen als hij snachts wakker werd. Uiteindelijk slaapt hij nu weer helemaal alleen een hele nacht door

4 maanden geleden

Wij hebben dit al 8 maanden. Soms n aantal dagen iets minder maar t is nooit voor langere tijd weg geweest. Wij hebben alles al geprobeerd en proberen er maar t beste van te maken nu.

4 maanden geleden

Reactie op Winter 2022

Wij hebben dit al 8 maanden. Soms n aantal dagen iets minder maar t is nooi ...
Brrr wij zitten hier op 3 maanden en moet er niet aan denken dat het 8 maanden gaat duren.