11 Reacties

3 jaar geleden

Hier net 10 wkn en 75-90min wakker. Laat ook weinig signalen zien, maar op de klok naar bed brengen helpt goed :).

3 jaar geleden

Ik ben slaapcoach en in eerste instantie adviseer ik ouders degoed te kijken naar hun kindje qua slaapsignalen. Maar als je kindje die niet laat zien dan adviseer ik wakkertijden. Met deze leeftijd is dat ongeveer 5 kwartier. Maar het kan best in de ochtend 3 kwartier zijn en eind van de middag of begin van de avond 1,5 uur. Baby’s zijn (helaas) niet voorgeprogrammeerd 🙈 haha! En als je bijv 5 kwartier aanhoud zorg dab dat je kindje echt daarvoor al in bed ligt, dus niet pas met 5 kwartier je bedritueel gaan doen want dan kan het zijn dat je kindje te laat naar bed gaat. Het is heel erg zoeken, ik weet het! Succes! Oh en sommige kinderen hebben het echt nodig om (flink) te huilen voor ze in slaap vallen.

3 jaar geleden

Hier ook 11 weken houd max 45 soms 30 kin vol als het lager ia jammeren moeilijk inslaan komen

3 jaar geleden

Hoi hoi Zelfde hier ! Ene keer is de wakker tijd 4 of 5 uur achter elkaar en de andere x als we zelf weggaan slaapt ze in auto of maxicose/ kinderwagen... en soms heel soms na 1.5 uur slaapt ze wel weer eventjes maar nooit heel diep of lang.. ook mega alert ze wilt alles zien , niet op bed overdag .. echter davonds vanaf n uur of 23 / 00 uur dan wel goed slaapt dan 5 a 6 uur tot de volgende fles.. dus van 23 uur tot 5 uur bijvoorbeeld dan fles door tot 8 uur en dan pak ik haar bij ons in bed slaapt ze tot 10 uur nog ..

3 jaar geleden

Overdag veel, vaak 1,5 uur en daarna uurtje slapen. Dit 4x want 5x de fles en na de 5e fles in haar eigen bed. Wat ik de eerste week gedaan heb is in haar eigen wieg naast me gelegd in de avond en m'n pink gebruikt om haar in slaap te krijgen.(ook ingebakerd) ze is niet erg van de spenen. En ik heb overdag flink doorgezet met slaapjes met huilen(huilen is niet krijsen) 3 minuten , 5 minuten en dan 7 en daarna 10 minuten. Nu slaapt ze steeds sneller en soms zelfs in 1x. Ze kan nu zelfs met geluiden om haar heen.in de box in slaap vallen en dan niet ingebakerd. Het is even naar en doorzetten maar dan krijg je t wel voor elkaar. Ze moet toch leren zelf in slaap te vallen zonder ons.. en ik vind dat huilen erbij hoort... zal wel commentaar krijgen maar die van mij slapen allebei heel goed. Enorm veel geluk mee.

3 jaar geleden

Hier is in de ochtend met moeite 60 minuten wakker hoor! Woensdag 10 weken. Soms heb ik al met 30 minuten het eerste gaapje te pakken. Maar ik tel dus wel echt vanaf het uit bed halen. Dus ook het verschonen en het flesje, en daarna gezellig even kletsen hoort allemaal in die tijd. Wij dachten in eerste instantie ook dat er geen signalen waren, maar onze zoon wil eigenlijk vooral geen oogcontact meer maken en begint een beetje langs ons heen te staren. Ook reageert hij niet meer echt op ons en lacht hij niet meer terug. Als hij dan ook begint te mopperen en om zijn speen vraagt, weten we dat we nog 10 minuten hebben om hem in bed te leggen. Zo’n gaapje is eerder een uitzondering dat het dan wel zo duidelijk is. De eerste keren was echt even keihard mopperen, en ook keihard bij het aandoen van de puckababy. En nog steeds, maar het blijft bij mopperen, we laten hem niet huilen. In het begin was hij dus helemaal oververmoeid en overprikkeld waardoor het wat meer moeite kostte. Naast blijven zitten en veel over hoofdje naar neusje naar beneden blijven aaien, dan vallen de oogjes vanzelf dicht. Ondertussen kunnen we hem eigenlijk altijd zo in bed leggen vanaf de slaapsignalen en slaapt hij dan altijd met max 10 minuten.

3 jaar geleden

En hou nog even vol: vanaf 12 weken wordt het echt beter! Ik heb mijn dochter nooit laten huilen voor een slaapje. Autorijden of wandelen met de wagen met white noise werkt goed genoeg. Sinds week 12 gaat het een stuk makkelijker

3 jaar geleden

Mn dochtertje is 11 weken, maar we houden haar wakkertijden sinds week 8 in de gaten. 60-90min is zij wakker en dan valt zij in slaap, afhankelijk van waar ze is. Soms valt ze in slaap in haar wipper, soms op ons als ze bij ons zit en met momenten moet mama haar even in slaap wiegen. Vanaf het moment dat ze moe begint te worden, maakt ze beetje geluid en begint ze aan haar gezichtje te komen, gaapje hoort er standaard bij.

3 jaar geleden

In de ochtend hier wakkertijden van 90 minuten, na een uur of 2 soms maar een half uur. Meneer slaapt ook heel slecht overdags! Wordt dan ook vermoeid, waardoor z’n slaapcirkeltje korter en korter wordt, 6 uur naar bed en dan slaapt hij nu tot ongeveer 3 uur, dan een fles en weer door tot wij er uit moeten. Verschilt ook per dag, advies is om ze dan op dezelfde tijd wakker te maken maar daar doen wij hier niet aan. Slapen was bij ons ook echt een ramp tot een week of 10. Nu komt er meer ritme in. Overdags proberen we 1 slaapje in zijn ledikant, lukt dat niet, dan niet.

3 jaar geleden

Ik heb wel een mannetje met duidelijke slaapsignalen, is nu 3 maanden en zou 1,5 tot 2u wakker moeten kunnen zijn, maar dat redt hij bij lange na niet 🥲 drie kwartier en dan is het klaar. En als ik dan te laat ben met laten slapen, dan kan ik het vergeten 😝...wat ik hiermee wil zeggen, is: ook al probeer je je aan de algemene wakkertijden te houden, dan kun je nog de plank misslaan. Maar goed, je kindje is nog jong, wellicht nog even de tijd geven en anders slaapcoach inschakelen als het je echt dwars zit? Ieder kindje is toch uniek, dus van gemiddeldes of ervaringen van anderen uitgaan levert wellicht alleen maar meer frustratie op als dat voor jouw baby niet werkt.
Hoe is dit later gegaan?