6 Reacties
8 maanden geleden
Mijn oudste dochter was rond haar tweede verjaardag zo goed als zindelijk overdag. Deed alles op het potje. Toen haar zusje werd geboren had ze kort een terugval maar pakte het na zo'n 5 weken weer helemaal op. Na haar derde verjaardag was ze ook droog met slapen.
De jongste is nu anderhalf en toont ook interesse. Komt het ook duidelijk maken als ze gepoept heeft. Potje staat in de woonkamer. Ze gaat er regelmatig met haar kleren aan op zitten. Na het verschonen zet ik haar er vaak op met een boekje. In de zomer ga ik er wat actiever mee bezig.
Ze zeggen dat ze zindelijk kunnen worden zodra ze kunnen lopen..
8 maanden geleden
Ik heb bij de oudste her even geprobeerd toen ze 2,5 jaar was. Dat leverde alleen maar tranen op en weerstand. Ze is nu bijna 3 jaar oud en ze geeft alles uit zichzelf aan dat ze moet plassen enzo. Ze wil het zelf nu. Vooral dat laatste is heel belangrijk want ik wil geen stress creëeren dan is een terugval des te groter.
8 maanden geleden
Je kan prima beginnen met op de wc zetten, wij doen dat al vanaf 8 maanden
maanden. Dat hoeft niet te betekenen dat ze gelijk zindelijk worden, maar zo wennen ze er wel vast aan en alles wat niet in de luier komt is mooi meegenomen. Wij zetten hem er vooral op s ochtends bij het wakker worden en na een slaapje, omdat hij dan vaak sowieso moet plassen, en als we het idee hebben dat hij moet poepen. Onze oudste was uiteindelijk overdag zindelijk met 2,5.
8 maanden geleden
Hier is vandaag de eerste poep op het potje gedaan 🎉 Zijn opa merkte dat hij ging poepen dus deed toen snel de boel uit en zette hem op het potje. We hebben al even een potje in huis waar hij voor de leuk wel eens op zit. Nu kijken of we geleidelijk de overstap naar poepen op het potje kunnen maken
8 maanden geleden
Wij zetten haar al op het potje vanaf dat ze 6 maanden is (baby zindelijkheid communicatie). Nu zijn de vaste momenten als ze opstaat, voor haar dutje en na het avondeten voor ze naar bed gaat. Plassen doet ze voornamelijk wel in de luier want daarvoor zetten we haar denk ik te weinig op het potje. Maar we verschonen echt bijna nooit een poepluier, enkel bij een hele lange autorit ofzo doet ze dat nog wel eens in de luier. Anders altijd op het potje of op de wc.