32 Reacties

3 jaar geleden

Heb dit wel eens bij een kindje gezien die had dit onder de oksel. Werd in eerste instantie ook aan smetplekken gedacht maar bleek later krentenbaard te zijn.

3 jaar geleden

Oei dat ziet er naar uit Kan het geen smetplek zijn waar een schimmel bij is gekomen?

3 jaar geleden

Beetje maïzena op strooien.. Je zou denken je bent niet goed.. maar geloof me werkt echt.. 🙈 Mijn zoontje heeft hele gevoelige huid, eczeem ect. En daarna ook heel snel smetplekjes in hals en onder de oksels en liezen, kapotte billetjes. Paar dagen maïzena en het is weg.

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Beetje maïzena op strooien.. Je zou denken je bent niet goed.. maar gelo ...
Heb ik al geprobeerd en ook talkpoeder maar helpt niet 😔

3 jaar geleden

Reactie op Duc_je

Oei dat ziet er naar uit Kan het geen smetplek zijn waar een schimmel bij ...
Zou kunnen, ik vind het er zo heftig uit zien. Hoop dat de huisarts dit keer met iets beters komt dan alleen sudocreme smeren. Aan de zijkant lijkt het wel een open wondje te zijn waar steeds weer een korstje op komt.

3 jaar geleden

😞😞

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Beetje maïzena op strooien.. Je zou denken je bent niet goed.. maar gelo ...
Kwijlt tie ook veel? Oh ja dan toch even langs de huisarts, voor een ander zalfje. Misschien wat scheurlinnen er tussen doen wanneer je gesmeerd hebt.

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Kwijlt tie ook veel? Oh ja dan toch even langs de huisarts, voor een ande ...
Ja kwijlt veel omdat zijn tandjes nu doorkomen. Maar ondanks talkpoeder en slabbetjes wordt het niet minder. Wat bedoel je met scheurlinnen?

3 jaar geleden

Zou kunnen, ik vind het er zo heftig uit zien. Hoop dat de huisarts dit kee ...
Anti schimmel crème kun je ook bij de apotheek kopen, mocht de huisarts niet met iets komen en je wilt het proberen

3 jaar geleden

Reactie op Duc_je

Anti schimmel crème kun je ook bij de apotheek kopen, mocht de huisarts nie ...
Ook bij de drogist trouwens!

3 jaar geleden

Ik ben verpleegkundige en dit ziet er zeker uit als een smetplek icm schimmel. Kan ook wel pijnlijk zijn! Je zou eventueel miconazol al wel in de drogist kunnen kopen (daktarin), dit 2x daags smeren en in de tussentijd met zinkoxidesmeersel deppen. Scheurlinnen (of een schoon katoenen kussensloop kapot scheuren/knippen). Je krijgt morgen waarschijnlijk via de huisarts een wat sterker zalfje.

3 jaar geleden

Maizena opdoen!!

3 jaar geleden

Ja kwijlt veel omdat zijn tandjes nu doorkomen. Maar ondanks talkpoeder en ...
Dat zijn katoenen lapjes, die je kapot scheurt en die kan er dan tussen. Dit voorkomt dat het gaat broeien..

3 jaar geleden

ik zou er geen sudo ff op smeren!! gaat wel snel weg maar voelt verschrikkelijk

3 jaar geleden

Ik ben verpleegkundige en dit ziet er zeker uit als een smetplek icm schimm ...
Ik denk het zelfde!

3 jaar geleden

Het donkerste gedeelte aan de bovenzijde van de borst lijkt open, klopt dat? Of is het enkel een donkere verkleuring? Het lijkt indd op een schimmeltje die z’n kans heeft gegrepen in een smetplek. Als het donkere rode niet open is, zou het ook nog wondroos kunnen zijn, dan is er een andere zalf nodig. Reden dat k daar aan denk is omdat je aangeeft dat het zo warm aanvoelt en het is scherp begrenst rond het donkerste. Zou persoonlijk enkel de lichtere vlekjes insmeren met miconazol en de rest droog proberen te houden door veel slabbetjes te gebruiken. Fijn dat je morgen een afspraak hebt ❤️

3 jaar geleden

Sudocreme zit een hoop troep in hoor. Mijn dochter reageert hier juist allergisch op. Bepanthen werkt bij haar wel. En wij doen dan ook gaasjes tussen de plooien. En dan is het met een dag weer weg. Maar dit ziet er wel heel heftig uit. Niet bekend met eczeem?

3 jaar geleden

Lijkt op eczeem. Onze dochter had het ook. We hebben microconazol gekregen van de huisarts. Werkte direct en werd steeds minder.

3 jaar geleden

Bij ons dochtertje was dit eczeem maar het kan ook zomaar smet met een schimmel zijn. Wij kregen een hormoonzalf en die werkte echt heel goed. Zo zag het er bij ons dochtertje uit:

3 jaar geleden

Dankjullie wel voor jullie adviezen. Net bij de huisarts geweest, ze zeggen toch dat het exceem is en hebben toch die hormoonzalf (hydrocortison) voorgeschreven. En goed vet houden. Ik wou eigenlijk niet aan de hormoonzalf maar denk dat er geen andere optie is.