21 Reacties
één jaar geleden
Ik heb niet heel veel ideeen want wij worstelen hier ook steeds mee. Voorlopig doen we steeds een van volgende zaken
Zwemmen
Indoor speeltuin
Ikea
Iets gaan eten in kindvriendelijk resto
Lang in bad in het weekend
Op familiebezoek
Binnenkort kerstmarktjes als het niet te veel regent
één jaar geleden
Hier 2 kindjes, en woensdag en donderdag altijd vrij door de weeks. We gaan elke week wel een ochtend of middag naar de bieb ontzettend leuk speelhoekje en op de 1e verdieping is er ook een grote kinderhoek. Daarnaast vaak ook een ochtend naar de markt of groenteboer of bakker. Kinderboerderij ook vaak eens per maand, of gewoon een paar straatjes verderop naar de eendjes. Tuincentrums zijn ook superleuk vaak heb je er ook een kleine indoorspeeltuin voor de kinderen aangrenzend aan het restaurant. Vaak proberen we nog even een half uurtje te knutselen. Of bladeren tijdens het wandelen meenemen even laten drogen en die verven. Zie foto trouwens echt een hit, papier te koop bij ikea en plakken we onze salontafel af leggen wat kleurtjes, of wasco krijtjes e.d. en kleuren maar. Soms ook even op zolder spelen waar ander speelgoed ligt en dus natuurlijk een andere omgeving dus weer genoeg om te ontdekken. En dansen op muziek altijd gezellig
één jaar geleden
Ik ga ook met slecht weer naar buiten (als het droog is). We hebben een buitenpak en dan kaplaarsjes aan en gaan. Ze vindt het nu geweldig met de bladeren, plassen en takjes. (Wel als je kindje kan lopen natuurlijk, anders is het wat lastiger.)
Verder ga ik vaak naar monkey town, op bezoek bij familie, mensen op bezoek bij ons. Thuis heeft ze al het speelgoed in de wereld, maar je merkt dat ze zich dan toch gaat vervelen. Ook gaan we altijd wel even naar de supermarkt etc. Binnenkort wil ik af en toe naar de voorleesochtend bij de bieb.
één jaar geleden
Voor de mensen die vaak naar de ikea gaan. Wat doen jullie daar dan wat leuk is voor kinderen? Vraag het me af.😁
één jaar geleden
Reactie op Sharkie89
Ik heb een kindje van 3 jaar en een van 1 jaar. Maar met deze twee samen na ...
Ik heb er maar 1 van 1, maar bij ons heb je een 0-4 gedeelte voor kinderen. Daar zou ik het wel aandurven met 2 kindjes onder de 4. Het grote gedeelte niet. Dat is denk ik niet te doen.
één jaar geleden
Ik neem ons zoontje gewoon mee met alles wat ik ga/moet doen: de was, schoonmaken, eten koken, boodschappen doen, in de tuin werken, naar de kapper/tandarts, winkelen, naar buiten, op visite. Hij vindt het allemaal leuk om mee te gaan/kijken. Ik doe eigenlijk vrij weinig ‘speciaal voor hem’. Geïnspireerd door het boek ‘jagen, verzamelen, opvoeden’, waarin staat beschreven dat dit ook goed is voor kinderen. Echt een aanrader!
één jaar geleden
Reactie op Sharkie89
Dat is hier ook maar mijn oudste die weet ook hoe tof het buiten de 0-4 ged ...
Ja dat is niet handig🤣 dan voorlopig alleen met assistentie naar monkey town
één jaar geleden
Reactie op Mama221122
Ik neem ons zoontje gewoon mee met alles wat ik ga/moet doen: de was, schoo ...
Hier hetzelfde. Weinig speciale dingen maar de ‘gewone’ dingen samen doen. Ze kan ook eindeloos met hetzelfde speelgoed spelen.