21 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb alles, al vanaf het begin. Het is een aanschaf maar ze maakt er lang gebruik van. ( ligt al vanaf 3 maanden in het ledikant). En het geeft papa en mama een gerust gevoel. Hier slaapt ze pas sinds 1,5 maand ook op de buik.

2 jaar geleden

Als je kind zelf kan rollen, is het prima als hij/zij op de buik slaapt. Een aerosleep maakt dat niet meer of minder veilig

2 jaar geleden

Ze ligt al vanaf 6 maanden op haar buik te slapen. Geen aerosleep of iets speciaals gehaald maak gebruik van een molton en hoeslaken.

2 jaar geleden

Sinds ze kan rollen heb ik de topper op het matras liggen.. Ze slaapt sindsdien namelijk alleen nog op haar buik. Heb een topper en 2 hoeslakens tweedehands gekregen. Tijdens kortingsactie een tweede topper bijgekocht. Misschien helpt het niet, maar ik slaap er in ieder geval wel beter door 😉

2 jaar geleden

Wij hebben ook een buikslaper maar gebruiken geen aerosleep. Zodra ze kunnen draaien doet het er weinig/niets meer toe

2 jaar geleden

Ik heb het wel.. bij mij oudste nu 2 jaar gebruik ik het ook.. Ze zeggen dat het onzin is, maar voor mijn eigen gevoel vind ik het fijner.. en als ik zelf ook test, dan kan ik er idd gewoon door heen ademen.. Liever safe😊

2 jaar geleden

Maar voor degenen die een aerosleep hebben: slaap je daar zelf ook op? Je kindje op de buik in een Ledikant is even 'gevaarlijk' als dat je zelf op je buik zou slapen he (en dan heb je zelf nog een kussen).

2 jaar geleden

Ik heb alleen de topper. Als je zelf erop gaat liggen met je neus voel je wel dat het door ademt. Maar dit was alleen voor het begin dat ze niet zo sterk was in haar nekje. Nu ze 11 maanden bijna is, zichzelf kan optrekken, rolt, tijgert en zelfs al zit had ik het niet aangeschaft. Plus ik had het al voor mijn andere dochter. We hebben er overigens voor de andere dochter maar 2 jaar gebruik gemaakt van dat want die is al over naar een volwassen één persoonsbed(met hekje). Als je het nu aanschaf zou dit alleen nodig zijn voor je eigen veiligheids gevoel. Ik zou dan alleen de topprr aanschaffen via Vinted, scheelt een hoop geld. Dus om de vraag van Veer21 ook te beantwoorden. Nee de heb ik zelf niet want ik ben ook een buikslaper haha. Het was puur voor m'n eigen gevoel toen ze nog heel klein waren en niet sterk waren in hun nekjes. Of het heeft bijgedragen, geen idee.

2 jaar geleden

Ik heb het toen mijn zoontje ineens uit zichzelf op z'n buik ging slapen wel gekocht. Gaf mij zelf een fijner gevoel en het was prettig met de warme dagen, want het ventileert goed. Nu ligt het nog steeds op z'n bedje en laat het er voorlopig.

2 jaar geleden

Wij hebben het wel in het ledikant, maar vind het sonde van de aanschaf eerlijk gezegd.. speciaal matras, topper en hoes maar beide kindjes hebben de eerste maanden bij ons in bed gelegen (en daar hebben we het ook niet maar lig ik er altijd naast) en daarna was het nekje sterk genoeg om te draaien, dus niet meer nodig 😅. Het is dan nog puur voor je eigen gevoel denk ik.

2 jaar geleden

Wij hebben onze zoon bij 5 weken op zijn buik op een aerosleep matrasje laten slapen. Vond het in begin spannend maar durfde het aan omdat ik zelf kan doorademen met mijn neus in dat matrasje en op een gewoon matras kan dat niet. Hij was ook al erg sterk en kon zijn hoofdje al een tijd omhooghouden en makkelijk van kant draaien. En hij was en is een echte buikslaper, dus fijner voor hem.

2 jaar geleden

Heb alleen de topper, gaf mij een bijzonder gerust gevoel.

2 jaar geleden

Earosleep is geen Garantie dat je kindje op zijn buik mag laten slapen als hij niet kan rollen, zei het consultatiebureau m. En zodra je kindje kan rollen is het al overbodig. Als je kindje niet kan rollen gewoon op het ruggetje laten slapen en niet op hun buik, aerosleep veroorzaakt dat ouders makkelijker denken dat hun kindje snachts op hun buik kan slapen en kan dan juist voor problemen veroorzaken omdat ze er makkelijker over denken, en ook kwa koud snachts was het niet aan te raden. Meer tocht van onder 🫠🫢 maar elke consultatiebureau is anders.

2 jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Earosleep is geen Garantie dat je kindje op zijn buik mag laten slapen als ...
Mijn dochter is al 11 maanden dus die kan al een hele tijd rollen😆 aerosleep wilde ik niet aanschaffen zodat ik mijn dochter op haar buik kan leggen dit wilt ze zelf. Ik heb het mijn onze consultatiebureau er nog nooit over gehad hebben er zelf ook nooit om gevraagd hoe ze slaapt. Wij moeten er volgende week toch weer heen dan kan ik het vragen wat hun advies is over de aerosleep. Voor de nacht draagt wel een slaapzak en met de koudere dagen een winterslaapzak met mouwen

2 jaar geleden

Ik volg; we hebben de aerosleep met topper alleen deze eraf gehaald. Leen me eerlijk gezegd helemaal niet fijn die structuur voor de kleintjes😳 Wij gebruiken een waterproof molton en hoeslaken, zal het dan nog steeds voldoende ademend zijn de topper?

2 jaar geleden

Onze dochter is ook een echte buikslaper. Gaat direct draaien vanaf de rug. We hebben vanaf het begin het matras, topper en hoeslaken van aerosleep. Heel blij mee en nooit spijt van gehad. Ze kan naar mijn idee vrijer ademen dan bij een gewoon matras met hoeslaken. Voor mij zelf wel een geruststelling. ☺️

2 jaar geleden

Buikslapen is op deze leeftijd gewoon veilig, daar hoef geen speciaal beddengoed voor aangeschaft te worden 🙈 Onze zoon slaapt al een hele tijd op zijn buik, sinds hij zelf in staat is terug te rollen, zijn wij gestopt met terugdraaien en hebben het zo gelaten. Slaapt op een gewoon matras met een gewone molton en hoeslaken.

2 jaar geleden

Ik gebruik altijd de aerosleep. Ik ben paranoia wat dat betreft. De baby van mijn vriendin is een paar jaar geleden overleden in zijn slaap 😭. Hij lag met zijn neusje in het matras. Met een aerosleep was het misschien wel goed gegaan. Maar ja, ik moet het ook relativeren. Er kan altijd en overal iets met je (kind) gebeuren. Het geeft mij in ieder geval rust zo'n ding. Tip: je kan ook de topper met hoeslaken kopen. Het matras is namelijk een "gewoon" matras.

2 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Ik gebruik altijd de aerosleep. Ik ben paranoia wat dat betreft. De baby va ...
Oh meen je niet…wat erg…hoe oud was de baby als ik vragen mag..? Mijn zoontje is echt een buikslaper, word hier helemaal onrustig van….

2 jaar geleden

Reactie op Mien1

Oh meen je niet…wat erg…hoe oud was de baby als ik vragen mag..? Mijn zoont ...
Echt een afschuwelijk verhaal. Ik was erg angstig toen mijn kinderen die leeftijd hadden. Google maar op baby overleden op kinderdagverblijf Zwolle... Hij was nog maar zo'n 4 maanden oud. Ik ben nu wel wat geruster omdat ons dochtertje ouder is en natuurlijk goed kan rollen. Maar zo'n aerosleep geeft me toch een gerust gevoel. Dus ze ligt er altijd er overal op.