13 Reacties

één jaar geleden

Consultatiebureau adviseerde soja bij ons

één jaar geleden

(Verrijkte) sojaproducten komen qua voedingswaarde eigenlijk als enige overeen koemelkproducten. Echter koemelkallergie kan ook gevoeligheid voor soja geven. Als je dochter niet gevoelig is voor soja zou ik gaan voor ongezoete sojayoghurt. Bijvoorbeeld Alpro mild en creamy ongezoet (de oranje verpakking).

één jaar geleden

Reactie op Karen90

(Verrijkte) sojaproducten komen qua voedingswaarde eigenlijk als enige over ...
Ook zuivelvervangers op basis van erwten! Deze bevatten ietsje minder eiwitten dan soja maar hebben verder een vergelijkbaar voedingsprofiel. Onze diëtiste zei dat dit vrij nieuw op de markt is dus dat daarom vaak alleen nog soja wordt geadviseerd, terwijl erwtenmelk ook een volwaardige vervanger is. Wij gebruiken erwt (Sproud) en soja voor melk, en soja ongezoet (Alpro inderdaad) voor yoghurt. Vindt ze heerlijk :-)

één jaar geleden

Reactie op Flspr

Ook zuivelvervangers op basis van erwten! Deze bevatten ietsje minder eiwit ...
Ohja, goede aanvulling!

één jaar geleden

ik gebruik soja pudding van de alpro maar als flesvoeding jrijgt onze zoon nutremigen met geitenmelk omdat we langzaam overmoeten stappen naar de geitenmelk aangezien nutremigen niet meer vergoed zal worden allee van schaap en buffel en soja mag je kindje hebben

één jaar geleden

Hier heb ik al die tijd alleen fruit gegeven als toetje. Vond ze heerlijk. Zijn zelf geen fan van sojaproducten.🙈 Ik maak wel granenpap met havermelk, maar dit 'telt' niet als zuivel. Wij zijn nu sinds 2 maanden bezig met de melkladder en sinds vorige week kan onze dochter yoghurt eten, zo fijn! Hoop ik voor jullie ook.😊

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Hier heb ik al die tijd alleen fruit gegeven als toetje. Vond ze heerlijk. ...
onze zoontje heeft wel een lichte koemelk allergie en geven hier en daar wat melk om te proberen maar niet te veel dan is hij anders heel ziek🤷🏼‍♀️ maar komt wel goed

één jaar geleden

Reactie op Vienna7

onze zoontje heeft wel een lichte koemelk allergie en geven hier en daar wa ...
Onze dochter had een extreme allergie (lees acute reactie en 112 moeten bellen), dus hadden dit echt niet verwacht. Zo zie je maar dat het uiteindelijk toch nog allemaal goed kan komen door middel van kleine stapjes.😊

één jaar geleden

klopt haha heb zelf ook gehad

één jaar geleden

Van het ah merk heb je sojayoghurt met aardbeismaak. Dit heeft echt een danoontje vibe! Mijn zoontje met kma vind dit heerlijk. Daarnaast maak ik voor hem ook smoothies met fruit en melk (de alpro not so milk) die heb je ook in een volle melk variant!

één jaar geleden

Dankjewel voor al jullie reacties! 😃 gaan het proberen

één jaar geleden

Reactie op Mommytobe_22

Dankjewel voor al jullie reacties! 😃 gaan het proberen
succes

één jaar geleden

Mijn dochter is niet allergisch, maar ze vind deze echt heel lekker