13 Reacties
één jaar geleden
(Verrijkte) sojaproducten komen qua voedingswaarde eigenlijk als enige overeen koemelkproducten. Echter koemelkallergie kan ook gevoeligheid voor soja geven. Als je dochter niet gevoelig is voor soja zou ik gaan voor ongezoete sojayoghurt. Bijvoorbeeld Alpro mild en creamy ongezoet (de oranje verpakking).
één jaar geleden
Reactie op Karen90
(Verrijkte) sojaproducten komen qua voedingswaarde eigenlijk als enige over ...
Ook zuivelvervangers op basis van erwten! Deze bevatten ietsje minder eiwitten dan soja maar hebben verder een vergelijkbaar voedingsprofiel. Onze diëtiste zei dat dit vrij nieuw op de markt is dus dat daarom vaak alleen nog soja wordt geadviseerd, terwijl erwtenmelk ook een volwaardige vervanger is.
Wij gebruiken erwt (Sproud) en soja voor melk, en soja ongezoet (Alpro inderdaad) voor yoghurt. Vindt ze heerlijk :-)
één jaar geleden
Hier heb ik al die tijd alleen fruit gegeven als toetje. Vond ze heerlijk. Zijn zelf geen fan van sojaproducten.🙈 Ik maak wel granenpap met havermelk, maar dit 'telt' niet als zuivel. Wij zijn nu sinds 2 maanden bezig met de melkladder en sinds vorige week kan onze dochter yoghurt eten, zo fijn! Hoop ik voor jullie ook.😊
één jaar geleden
Reactie op Vienna7
onze zoontje heeft wel een lichte koemelk allergie en geven hier en daar wa ...
Onze dochter had een extreme allergie (lees acute reactie en 112 moeten bellen), dus hadden dit echt niet verwacht. Zo zie je maar dat het uiteindelijk toch nog allemaal goed kan komen door middel van kleine stapjes.😊
één jaar geleden
Mijn dochter is niet allergisch, maar ze vind deze echt heel lekker