24 Reacties
3 jaar geleden
Ik werk als planner in de zorg, ik werk 3 lange dagen maar als het nodig is zijn ze niet moeilijk als ik thuis moet blijven. Mocht er een keer iets zijn waardoor ik thuis moet zijn kan ik thuiswerken want ik heb een laptop en groot scherm via de organisatie voor thuis
3 jaar geleden
Ik werk ambulant in de zorg, psychiatrie. Hier bij ons is de stelregel, je gezin gaat altijd voor. Ik wissel het af met mijn man, kan calamiteitenverlof opnemen of ik probeer vanuit huis het een en ander te doen, of ik wissel wat dagen. Mijn werk doet nooit moeilijk. Op de eerste plek moeder daarna komt werk pas.
3 jaar geleden
Ik heb een eigen webshop. Ik werk de ochtenduren in mijn borduurstudio en in de middag ben ik thuis voor mijn dochter. De telefoon kan ik de hele dag beantwoorden en administratie doe ik wanneer ze op bed ligt of een dutje doet 🤗🥰.
Mijn vriend is zzp’er en werkt ook vanuit huis. Ideaal 🤗
3 jaar geleden
Ik werk als planner in de zorg, ik werk 3 lange dagen maar als het nodig is ...
Dit lijkt mij ook heel leuk maar heb je hier ook een speciale opleiding voor nodig?
3 jaar geleden
Reactie op Lisette3103
Ik heb een eigen webshop. Ik werk de ochtenduren in mijn borduurstudio en i ...
Dat is ook heel fijn!
3 jaar geleden
Ik studeer momenteel 4 dagen in de week waarvan er 2 van 9 tot 5 zijn en de andere 2 een halve dag is ik werk 2 weekend dagen maar mijn teamleider toont veel begrip voor mij en mijn dochter ook mijn studie heeft begrip ervoor dat ik een kind heb. Bij mij werk haar vader 4 dagen en dan ben ik 1 dag thuis en de andere 3 past opa op
3 jaar geleden
Ik heb 2 kinderen, eentje van 2 jaar en eentje van nu een half jaartje. Ik werk op papier 32 uur, heb nu nog 1 dag ouderschapsverlof. In het weekend doen we alles zelf, maandag is papa dag, dinsdag/donderdag kinder opvang, woensdag mama dag en vrijdag past m'n schoonvader op. Ik gebruik de extra dag voor schoonmaken enzo thuis.
Ik ben financieel medewerker bij de ggd,het fijne aan mijn werk is de flexibele werktijden. Ik kan beginnen wanneer ik dat wil, zolang ik m'n uren per dag maar maak. Ik werk 50/50 thuis.
3 jaar geleden
Ik ben teamleider verkoop binnendienst en werk 5 dagen (40 uur) maar daarvan 1,5 dag thuis met de kleine. Verder gaat die 3 ochtenden naar de opvang. Mijn partner werkt iedere dag van 6 tot 12 dus is smiddags thuis.
3 jaar geleden
Ik werk voor het UWV. Nu 32 uur per week, elke woensdag heb ik ouderschapsverlof. Werk ook 50/50 thuis en op kantoor, deze dagen plan ik wekelijks zelf in. Zolang ik ergens tussen half 7 en 9 begin is het prima, als ik mijn uren maar maak. Verder is ook alles in overleg mogelijk. Ik ben alleenstaand en de kleine gaat 2 dagen naar oma en 2 dagen naar de opvang.
3 jaar geleden
Dit lijkt mij ook heel leuk maar heb je hier ook een speciale opleiding voo ...
Ik heb er geen opleiding voor gehad, heb wel een zorgachtergrond maar geen ervaring met zelf plannen, dat hebben ze mij allemaal geleerd qua systeem. Ik heb het voordeel dat ik van mijn vorige werk wel weet hoe het in elkaar steekt etc. Net als een jaarperiodieksysteem, kwartaal systeem etc.
3 jaar geleden
Ik werk 3 dagen als huisarts, heb op die dagen geen tijd om mijn kleintje te missen😅 natuurlijk wel even tijdens het kolven en fijn om in de app van het kdv beetje te volgen hoe gaat. Laatst wel weer de hele week thuis geweest maar daar ben ik ook niet voor gemaakt merk ik. Ik geniet meer van mijn dagen met hem als ik ook een aantal dagen werk en op een andere manier druk/nuttig ben
3 jaar geleden
Belastingdienst, onderaan de ladder, nét ingestroomd bij de belastingtelefoon. Heb het er echt naar mijn zin, dat had ik niet verwacht! Redenen waarom ik sinds dat ik terug ben van zwangerschapsverlof, heb gekozen voor deze baan:
- weekenden vrij
- feestdagen vrij
- ambtenaren tijden (08.00 - 16.30 of 08.30 - 17.00)
- 13e maand bonus
- (beginnend) uurloon van 16.40 per uur. Dit is 2 euro meer per uur dan ik verdiende
- voor de overheid werken is sowieso een luxe
- dicht bij huis, letterlijk 10 minuten fietsen
- fisiek alles behalve zwaar werk, je zit de hele dag, dikke priem
- m’n Prive leven is uitdagend genoeg, zo kan m’n werk wel een beetje eentonig zijn, dat houd het lekker in balans!
- ik heb nog zoooveel meer voordelen, maar het komt er op neer dat ik dit dus echt top vind in combinatie met (alleenstaande) mama zijn. Normaal werkte ik in een winkel, en was ik altijd rond 7 uur savonds thuis. Veel reistijd, weekenden altijd werken, alle feestdagen aan het werk, en juist alles wat ik niet wilde met een kleine.
Oh en, mocht m’n kleine meid bijvoorbeeld van de opvang opgehaald moeten worden omdat ze ziek is of iets dergelijks, dan is daar ruimte voor. Speciaal verlof. Moet niet elke week voorkomen, maar dat is natuurlijk begrijpelijk. Zo’n fijne gedachte❤️
3 jaar geleden
32 uur als coördinator bij de Rijksoverheid. Beleidsplek maar niet bepaald 9-17. Veel politieke adhoc werkzaamheden. Erg lastig te combineren wel, vaak in het weekend, avond of op vrije dag toch nog even inloggen… maar tegelijkertijd krijg ik veel energie ervan dus doe ik het graag:)
3 jaar geleden
Ik werk in supermarkt. Voornamelijk 4 a 5 halve dagen. En hoef tot max 17.00 te werken als ik de middag heb. Is goed te combineren.. mocht er iets met de kleine zijn is er ruimte voor dat ik gewoon weg kan.