Voor de zomer ben ik met ons meisje schoenen wezen kopen. Bij de winkel op laten meten, maat 22. Tijdens onze vakantie zag ik de sandalen van haar steeds kleiner worden. Gister wilde ik haar sneakers aantrekken. Maar dat wilde ze echt niet. Dat begrijp ik nu... net weer opgemeten...maat 25! (hoe dan!?). Broeken heeft ze vaak maat 98, bovenkleding 104. Als ik de maattabel zie denk ik ook, oef! Is ze nou zo groot!? Hebben jullie ook zo'n groeispurt meegemaakt? Ook wel benieuwd welke maat andere kindjes van haar leeftijd hebben.
Hier een jongen van 2-11-22, kledingmaat 92/98 en schoenmaat 25. Ik twijfelde over de schoenmaat omdat dit wat groot is voor zijn leeftijd, maar een speciaalzaakje in kinderschoenen heeft het nagemeten 😅
Kindermaten zijn echt een richtlijn… onze jongste is nu 5.5 maand oud en moet sinds vandaag maat 80 al aan. Zijn oudere broer was 10 maanden toen hij maat 80 aankon.
Ieder kind is anders maar ze groeien als kool🫢
Mijn dochter van 3-12 zit in maat 92 op het moment maar heeft ook nog wel eens kleren aan van maat 86 maar dat zijn wel kleren met redelijk veel rek. Maat schoenen is nu 21/22 ligt echt aan de schoenen 🥰
Hier van 6-11, meisje. Alles verschilt per merk. Maat 23 van het ene merk, 25 van de ander.
Qua kleding hetzelfde. Soms 92, vaker al 98/104. 🤷♀️
Ze is 92cm lang.