33 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb zo'n starterset van zwitsal gekocht in zo'n doos bij de kruitvat 😁

3 jaar geleden

Ik ga naif gebruiken. En zelf ook producten maken. In vele producten zitten hormoonverstoorders. Ik vermijd die voor mezelf dus ook voor onze baby. Ik denk dat je vanalles nodig kan hebben vooral om de huid te voeden (maar eigenlijk is amandelolie of kokosolie daar ook perfect voor) ik zou vooral niet te snel shampoo gebruiken. Dat is iets dat ook wij eigenlijk niet nodig hebben maar door het te gaan gebruiken, creëren we een afhankelijkheid eraan

3 jaar geleden

Wij hadden bij ons zoontje de haarlotion, shampoo, douchegel, huidolie en badolie . Verder is sudocreme altijd handig om in huis te hebben! Koop niet te veel.. je gebruikt echt maar heel weinig sop etc, we gebruikten in het begin alleen badolie en daar maakten we hem dan ook in schoon. We hebben nog met 2 jaar geen nieuwe Zwitsal producten hoeven te kopen, hadden van alles 3 flessen ofzo, want ook gekregen. Bodylotion staat er bij ons want die hadden we gekregen maar gebruiken we eigenlijk nooit.

3 jaar geleden

In zwitsal zitten zware metalen die allergische reacties kunnen uitlokken. Betere alternatieven zijn mustella, naif of weleda ❤

3 jaar geleden

Ik waste de baby met water, dat was voldoende. Als je het fijner vindt, dan met wasgel. Van olie worden ze heel glibberig en kan je ze laten vallen. Voor de zekerheid een tube billenzalf. Het huidje kan droger worden en dan is een vocht inbrengende creme heel fijn. De rest kan je altijd nog bij kopen als je het fijn vindt of het mist. De wereld is groter dan Zwitsa, dus kijk ook naar andere merken. Als je je wat in leest zie je dat dat ook goede producten zijn of misschien wel beter. Ligt er een beetje verstaat onder goed🌼

3 jaar geleden

Wij hadden bij ons zoontje de haarlotion, shampoo, douchegel, huidolie en b ...
Hier precies het zelfde, om dat ik toch van de haar spullen afwilde ben ik. M'n eigen haar er maar mee gaan wassen. Had echt veeeeelste veeeeel! Verder inoil voor in het bad (eerste half jaar ongeveer) heerlijk voor het huidje ♡

3 jaar geleden

Wij gebruikten bij onze dochter Neutral wasgel, shampoo en huidolie. Heel mild zonder parfum etc. En sudocreme is niet te missen!

3 jaar geleden

Weleda gebruik ik graag. Zwitsal vind ik troep maar hadden we gekregen. Kraamzorg had dat toen bij 1e x badje gepakt, vreselijk hij stonk helemaal naar zwitsal tot zijn volgende badje

3 jaar geleden

Het enige wat ik in huis heb is een grote pot kokosolie. Voor de rest gebruiken we niets. In bad of onder de douche gebruik ik niets. Als ik iets zou gaan gebruiken zou ik Weleda kopen. Hier zit geen rommel in. Zelf gebruik ik het ook.

3 jaar geleden

Hier ook weleda 😊 gebruik ik zelf ook

3 jaar geleden

Ik ben fan van Naïf. Zwitsal zal ik persoonlijk niet gebruiken, al zou ik het gratis krijgen... te veel chemicaliën 😬

3 jaar geleden

Ik denk dat we voor mustela gaan deze x. Eerste keer 10j geleden hadden we Zwitsal was er ook erg tevreden van

3 jaar geleden

No way dat we Zwitsal gaan gebruiken, echt troep. Ook geen SudoCreme. Download de app INCI eens, rondje barcodes scannen in de winkel of je eigen kast, en je zult je verbazen. Wij gaan voor Naif omdat ik Weleda niet zo lekker vind ruiken. Ben niet van de Calendula/Lavendel geurtjes. Verder kokosvet vóór de eerste ontlasting en een spray rozenwater voor de billetjes.

3 jaar geleden

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind Zwitsal ook heerlijk ruiken en het leek mij heel fijn als mijn babytje ook zo zou ruiken. Had er echt helemaal zin in! Ik had van een vriendin een klein startersetje naif gekregen en ben daar toen toch op overgestapt. Vond dat op mijn baby nog lekkerder ruiken dan Zwitsal en inderdaad omdat het minder slechte stoffen bevat. Kraamzorg was kkk groot fan van naif daarom. Nu ben ik daar zelf niet zo heel bewust mee bezig, maar merkte dat ik dit voor het tere babyhuidje toch belangrijker vond dan ik vantevoren dacht. Sudocreme ook veel gebruikt, ons zoontje kreeg al jong erg last van luieruitslag en wij merkten toen dat sudocreme daar echt het beste tegen hielp. Wij gebruiken de vette zalf/crème om hem lekker mee in te smeren, douchegel en shampoo. Maar van de laatste twee zijn dus echt net pas de eerste grote verpakkingen op omdat je echt weinig gebruikt en je je kindje ook niet heel vaak doucht/in bad doet.

3 jaar geleden

Ik dacht altijd dat ik Zwitsal zou gaan gebruiken maar uiteindelijk gebruik ik alleen Naïf. Je baby ruikt dan echt 20x lekkerder! En ja, ook beter 😉 Anyway, ik denk dat iedereen z’n eigen voorkeur heeft qua welke producten (ik gebruik eigenlijk alleen de washgel, shampoo, baby oil en bath oil). Ik heb toen van Naïf en Zwitsal een starters pakket gekregen en heb daar nog steeds producten van (zoon is inmiddels 1,5), zoals bijvoorbeeld de bodylotions en haarlotions. Misschien vind jij dat wel fijn! Gewoon lekker proberen dus 🙈

3 jaar geleden

Sudocreme Babyolie (ideaal met wc of keuken papier), voor als je de billen niet goed schoon krijgt Bodylotion En wasgel maar dat gebruikten we pas later.

3 jaar geleden

Ik wil alles van Naif. Zwitsal vind ik overigens heerlijk ruiken, maar zit veel troep in. Mijn man en ik hebben allebei een lastige huid. Hij een hele droge en ik een gevoelige, dus wil in het begin zo min mogelijk onnodige troep smeren. Dus creme, shampoo, douchecreme, babyolie etc van naif. En verder natuurlijk billenzalf, talkpoeder etc. Vergeet ook niet nagelschaartje, vijltjes, zacht borsteltje enzo.

3 jaar geleden

Reactie op Waterval

Ik ga naif gebruiken. En zelf ook producten maken. In vele producten zitten ...
Ik zou geen amandelolie gebruiken. Wanneer kindjes eerst met voedingsmiddelen in contact komen via de huid voordat ze het eten kan het lichaam het als lichaamsvreemd herkennen en er antistoffen tegen gaan maken. Zo kunnen ze een allergie ontwikkelen. Als ze het dan voor de eerste keer eten kunnen ze een heftige allergische reactie krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op Opaal

Het enige wat ik in huis heb is een grote pot kokosolie. Voor de rest gebru ...
Yes, wij ook. Alleen nog wat calendula crème van weleda erbij voor als hij echt veel uitslag heeft op z'n billetjes of bijvoorbeeld een droog plekje in z'n gezicht van het kwijlen oid. Let wel op dat je geen bewerkte kokosolie gebruikt, dus het moet niet ontgeurd zijn ofzo.

3 jaar geleden

Zwitsal zonnebrand komt bij de consumentenbond als slechtste uit de test naar voren. Haalt de beloofde spf niet. Waren er nog een paar die slecht uit de test kwamen, maar die andere bedrijven reageerden ten minste goed (gaan we onderzoeken/die lijn halen we uit het assortiment), zwitsal zei: daar herkennen we ons niet in.