21 Reacties

één jaar geleden

Ik werk ook onregelmatig in de zorg, en mijn vriend woont op de kazerne van ma-vrij dus dan ben ik helemaal alleen, ik doe alles met een flexibele gastouder en dat werkt echt perfect! Is goedkoper dan kinderopvang, wij betalen 6,50 per uur en onze dochter is er alleen op de uren dat het nodig is!

één jaar geleden

Ik volg mee

één jaar geleden

Je werkt heeft je nu zo ingepland maar ik neem aan dat het de maand erop weer anders kan zijn? Of is het een vast rooster? Zelf wil ik heel graag werken in de zorg en dat doe ik nu ook alleen in een andere functie, ik wil heel graag als verpleegkundige aan de slag maar omdat het drama is om flexibele opvang te krijgen doe ik het niet omdat ik niet zeker weet dat ik de opvang zo kan regelen zonder altijd op mijn schoonouders te moeten terugvallen.. Als ik het uiteindelijk zou doen zou ik niet beslissen om ze eraf te halen als het maar een paar uurtjes is, ik vind de meerwaarde die een kdv brengt zo veel groter, ze leren ontzettend veel en ons zoontje heeft het zó naar zijn zin komt altijd met hele verhalen thuis en heeft heel goed leren delen daar.

één jaar geleden

Ik werkte onregelmatig maar ben inmiddels overgestapt naar regelmatig werk. Wat ik deed is dat hij de hele dag naar de opvang ging, als je namelijk tot 23 uur werkt dan is het een heel erg lange dag en bijna niet vol te houden als je de hele dag je kind hebt.. Dus ik gebruikte de ochtend voor mezelf (sporten, wassen, schoonmaken) daar heb je anders geen tijd voor terwijl met dagdiensten je dat in de avond kunt doen. En inderdaad is opvang goed voor de ontwikkeling.

één jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en onregelmatig. Ik heb bewust geen vaste dag, maar een vaste werkdag. Op dinsdag heb ik ALTIJD een dagdienst. Dat is dan ook een vaste KdV dag. Daarnaast heb ik een flexibel contract bij het kdv voor 1 dag. Maar, dat mogen dus ook 2 dagdelen zijn. Als ik dus opvang nodig heb voor een late dienst, gaat ze vanaf half 1 naar de opvang. Een halve dag dus. Dus dan splitst de hele dag op in 2 opvangmomenten. Zo kan ik de week prima dekken. Ik moet het flexibele deel een maand van te voren doorgeven aan het KdV, dit gaat helemaal prima zo. Wellicht kan je vragen of er een flexibel contract mogelijk is? Ik heb bewust voor deze kdv gekozen omdat dat hier een optie was en ik wist dat het anders zonde zou zijn!

één jaar geleden

Ik bedoelde; Ik heb bewust geen vaste vrije dag, maar een vaste werkdag. 🙈 er miste een woordje😂

één jaar geleden

Ik werk ook onregelmatig, wij hebben een gastouder. In principe kan ze daar op dinsdag en woensdag heen. Met mijn dagdiensten is onze dochter daar dan de hele dag, met mijn late diensten pas vanaf de middag. We betalen ook alleen de daadwerkelijke uren dat onze dochter bij de gastouder is. We zijn heel erg tevreden!

één jaar geleden

Ik werk 28 uur onregelmatig en we hebben 2 vaste dagen met vaste tijden bij de gastouder. Ik kan 1 vaste wens opgeven bij werk en dat is voor mij donderdag vroege dienst. De andere oppas dag is dinsdag en dan wil ik wel graag werken maar welke dienst maakt niet uit. Net zoals vandaag kom ik uit de nacht. Dus kan ik rustig slapen als de kleine bij de gastouder is en nog even tijd voor mezelf! Mijn man werkt gewoon kantoortijden en de beide oma’s springen bij waar nodig, als ik mn rooster heb dan app ik de oma’s wie wanneer kan en dat gaat prima zo! Gastouder is inderdaad wel stukken goedkoper dan kinderopvang. Misschien dat je daar naar kan kijken? Of overstappen naar flexibele kinderopvang of flexibele gastouder (maar die zullen dan ook wel duurder zijn). Succes!

één jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en moet ook nog eens extra betalen omdat ik hem al 6;30u moet brengen.. hier moet ik extra voor betalen omdat ze eigenlijk 8;00u pas open gaan. Ik betaal zelfs 1095 voor 2 hele dag in de week..

één jaar geleden

Je werkt heeft je nu zo ingepland maar ik neem aan dat het de maand erop we ...
Bij mij is mijn rooster iedere maand anders. Ik ga zelf nu opzoek denk naar een flexibele opvang omdat het anders echt niet te doen is. Het werk als verpleegkundige vind ik zelf ook echt ontzettend leuk 😊

één jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Helaas is er bij ons geen flexibele opvang bij het kinderdagverblijf. Dus ik ga opzoek naar een gastouder die dit wel doet. Daarnaast ga ik proberen met een vaste werkdag dat hij eventueel wel 1 volle dag kan gaan. Het is even zoeken, maar moet goed komen.

één jaar geleden

Ik werk onregelmatig, alleen maar avonddiensten van 15:00-22.30 en mijn man is rond 4 uur thuis. Voor nu heeft hij nog ouderschapsverlof op de dagen dat ik werk en als dat op is zorgt hij dat hij eerder begint of een andere dag langer werkt. M’n dochter is 9 maanden en heb haar nog nooit naar de oma’s hoeven brengen. Wij vinden dat zelf erg prettig. Wel pittig.

één jaar geleden

Ik heb tegen het werk gezegd dat die dagen ik opvang heb de ochtenddiensten wil werken, dat ik geen geld betaal om thuis te zitten. Ik heb dus best wel een gestructureerd rooster. Ik heb gewoon een beetje gedreigd als jullie dit niet kunnen bieden, ga ik ergens anders kijken waar het wel kan 👀 Hier ook nergens flexibele opvang te vinden zelfs bij de gastouders niet

één jaar geleden

Ben je verplicht om je kind vanaf de ochtend te brengen? Bij ons ben je verplicht om je kind 2 dagdelen in de week te brengen, dat kunnen ook 2 middagen zijn. Is wel veel om 2 volle dagen af te moeten nemen terwijl je dat bij lange na niet nodig hebt

één jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en onregelmatig maar detacheer wel waardoor ik wel meer kan "eisen" dan het vaste personeel. Ik ben bewuste alleenstaande moeder.. Mijn moeder werkt maandag, dinadag, woensdag. Maandag en woensdag heb ik kdv voor de kleine en dinsdag is mijn vaste vrije dag. De rest van de week kan mijn moeder oppassen. Mijn beste vriendin en haar man hebben mij geholpen zwanger te worden. Dus zij passen ook op.. zijn ouders ook. Daarnaast heb ik mijn broertje en een grote vriendengroep die bij kan springen..

9 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg, onregelmatige tijden en dagen! 2 shiften of van 7 uur tot half 2 of half 1 tot 19:00 uur. Mijn dochter gaat naar de opvang 5 dagen. Helaas zijn ze niet flexibel ze gaan open half 8 en sluiten om 18:00 uur.. dus dat zou betekenen dat ik haar niet kan brengen en/of ophalen! HOE DAN? nu zit ik in te-integratie maar strax moet ik volle uren draaien. Verder ben ik alleen, me moeder werkt zelf fulltime verder al mijn vrienden/familie kring wonen niet in de buurt en hebben zelf kinderen. Dus geen optie daarin.. Mijn werk zijn ze helemaal niet flexibel in werktijden.. Betekend dit dat ik een ander werk moet zoeken of wat? Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.. ben daar ook wel gestrest over

9 maanden geleden

Reactie op mom-2b

Ik werk ook in de zorg, onregelmatige tijden en dagen! 2 shiften of van 7 u ...
Gastouder opvang is daarin vaak flexibeler. Zoek naar 24 uurs kinderopvang via Google. Je bent vast niet de enige die dit probleem heeft.

9 maanden geleden

Ik werk zelf ook in de zorg, ben een alleenstaande ouder die afhankelijk is van de opvang en oppas, na lange gesprekken voeren heb ik nu zo’n rooster dat ik vaste dagen kan werken en alleen ochtenden. Kan je alleen tips geven om met je teammanager in gesprek te gaan en het aan te kaarten . En jou voorkeuren/eisen . Om samen naar een oplossing te komen. Vooral om het welzijn van je kindje want hoe je het wend of keert is je kind prioriteit en daar moeten hun gewoon begrip voor hebben!. Hoop dat je er wat aan hebt :).

9 maanden geleden

Reactie op _MoniqueD

Ik werk zelf ook in de zorg, ben een alleenstaande ouder die afhankelijk is ...
Is je contract aangepast ivm met de wijziging of is dat alleen mondeling afgesproken? Zit niet in de zorg maar zelfde situatie wel en ben even benieuwd hoe je dat aangepakt hebt ☺️

9 maanden geleden

Reactie op DC87

Is je contract aangepast ivm met de wijziging of is dat alleen mondeling af ...
Mijn contract is bewust op mijn eigen verzoek naar 24 uur gegaan omdat ik anders het niet rond kreeg, uiteindelijk heeft HR erbij gezeten en is alles op papier gezet waardoor ze nu niet zomaar dingen mogen veranderen