47 Reacties

3 jaar geleden

Oooh hier was het ook zo enorm erg! Wij hebben dus triamcinolin crème gekregen en een vette crème van de kinderarts. Binnen 3 dagen alle roodheid weg! Ideaal, haar huid is in tijden niet zo rustig geweest

3 jaar geleden

Oooh hier was het ook zo enorm erg! Wij hebben dus triamcinolin crème gekre ...
Wij krijgen overigens wel een allergietest om alles uit te testen omdat zo jong vaak ook allergieën aanwezig zijn bij eczeem

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook wat ze dachten dat eczeem was, ik kreeg daarvoor hetzelfde zalfje voorgeschreven plus hydrocortisoncrème. Dat tweede hielp even, maar die vette crème verergerde het hier ook. Nu is het vermoeden dat het gistpuistjes zijn, en dan werkt zo'n vette crème dus averechts...heb een combi van hydrocortisoncrème met ketoconazol. Dat laatste is tegen de gist ofwel schimmel. Ik ben pas ermee begonnen dus weet nog niet of het werkt, maar misschien is dat bij jouw kindje ook wel de oorzaak! Zou het zeker even overleggen met de huisarts.

3 jaar geleden

Mijn dochter zat er ook helemaal onder. Wij hebben pure biologische shea butter gesmeerd van natural heroes meerdere keren per dag. Het houdt het heel goed vet. Ze had direct geen jeuk meer eigenlijk. Na een week zo goed als weg. In een ander topic las ik goede resultaten met La Rochey Posay Lipikar Baumé crème. Deze heb ik wel gekocht maar niet gesmeerd nog. Hoofdbestanddeel is daar ook shea butter. Dus ik wilde het eerst puur proberen.

3 jaar geleden

Ik denk niet dat je dit nu rustig gaat krijgen zonder anti-ontstekingcreme zoals hydrocortison of triamcinolon, “hormooncreme” (bevat geen hormonen Alsin vrouwelijke/mannelijke hormonen) als je dit kort goed gebruikt zoals de huisarts je kan voorschrijven heeft dit echt geen nadelige effecten en kan je het vrij snel weer afbouwen. De onderhouds behandeling is altijd vettige crème, omdat de huid door een gen (gekregen van vader dus ws) een eiwit mist waardoor je snel water verdampt en een droge huid krijgt, dat gaat sneller ontsteken(eczeem) Als je eczeem niet behandelt geeft het op den duur wel schade aan de huid, dat zou wel zonde zijn. Lees even goed de info op thuisarts.nl mijn kind heeft eczeem, hier staat het wel goed uitgelegd. Mijn advies is dus om terug te gaan naar je huisarts.

3 jaar geleden

Onze life saver is La Roche-Posay Lipikar Baume. Hele fijne crème voor ene droge en eczeem achtige huid. Wordt ook veel gebruikt voor allergie kindjes las ik op het koemelk eiwit allergie forum. Dus tot nu toe hebben wij geen hormoon crème nodig gehad.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook extreme eczeem, we lopen inmiddels bij een kinderarts en eczeem verpleegkundige.. hij heeft speciale rompers en een hormoonzalfje gekregen.. Inmiddels dr 2de hormoonzalf. Iets sterkere. Maar ik zou zeker hier iets mee gaan doen.. want het wordt alleen maar erger.. En ik snap dat je liever geen troep geeft.. maar dat was wel het enigste wat bij ons hielp.. Alle andere koste mij zoveel geld. En zoveel uitgeprobeerd. En werkte gewoon niet.. Dit was mijn zoontje.. en dit over zijn hele lijfje.. en dan maar over de jeuk te zwijgen.. arm kind..

3 jaar geleden

Het was echt vreselijk.. Nu gelukkig met hormoon zalfje rustig.. Wel moeten wij de hormoon zalf nu dagelijks smeren met een stok van 3 dagen en dan weer 5 smeren..

3 jaar geleden

... Mijn zoon kreeg ook koelzalf gesmeerd voor de jeuk..

3 jaar geleden

Dit was ons dochtertje trouwens.. was mega heftig, de lipikar Baume alleen werkte niet (van la roche posay), zou echt niet te lang wachten met afwachten

3 jaar geleden

.

3 jaar geleden

Nu na 3 dagen dus bijna helemaal niks meer! Eczeem was zo heftig dat het nat werd, was een mega opvlammend

3 jaar geleden

Net als bij jou kindje ook op de flanken bij haar buik

3 jaar geleden

Oooh hier was het ook zo enorm erg! Wij hebben dus triamcinolin crème gekre ...
Die hebben wij ook gekregen van de kinderarts. + koelzalf en een vaseline/paraffine

3 jaar geleden

Reactie op Manu26

Die hebben wij ook gekregen van de kinderarts. + koelzalf en een vaseline/p ...
Wij hadden dezelfde! Topspul !

3 jaar geleden

Bepathen baby exzeemcreme werkt bij ons top! Direct jeukverlichtend!

3 jaar geleden

Wij hebben ketoconazol gekregen van de huisarts. Bij ons schilfert het ook. Ook hebben we een tip gekregen van fagron vaseline/paraffine. Misschien dat dat helpt?

3 jaar geleden

https://www.newpharma.be/apotheek/eucerin/825381/eucerin-atopicontrol-balsem-balsem-voor-de-zeer-droge-huid-met-neiging-tot-atopie-tube-400ml.html?gclid=CjwKCAjwoIqhBhAGEiwArXT7K8CCCc0gK9oBvMtZw9Tz2oF5AD63vyMc0CWpt6xJ-JADIE8ZPMXXCxoCkfgQAvD_BwE Hier helpt dit heel goed. Eucerin atopicontrol. De pediater had dit aangeraden. De lotion/olie doe ik in zijn bedje. En dan op de echte rode plekken nog een ander zalfje van dit gamma. Ik smeer niks anders op mijn baby van producten buiten dit.

3 jaar geleden

* badje dus