16 Reacties

3 jaar geleden

De woodwick kaarsen brand ik al heel lang dagelijks. Lijkt mij niet dat het kwaad kan.

3 jaar geleden

Kaneel is volgens mij voornamelijk handig te vermijden ivm de hoeveelheid coumarine wat ceylon kaneel bevat. Zo ver ik weet en lees gaat dit alleen om de inname hiervan. Ik zal me niet te veel zorgen maken om een geurkaars

3 jaar geleden

Reactie op Manda

Kaneel is volgens mij voornamelijk handig te vermijden ivm de hoeveelheid c ...
Ik weet dat je in de zwangerschap moet oppassen met olie diffusers, heel veel oliën mag je echt niet gebruiken o.a. kaneel (van niet te veel eten weet ik). De woodwick kaarsen zijn gegeurd met etherische oliën en ook met kaneel... daarom twijfel ik een beetje 🙈

3 jaar geleden

Alle kaarsen zijn slecht voor je, zwanger of niet zwanger.. niet leuk, wel waar 😕 Ik heb zelf oplaadbare waxine lichtjes gekocht paar jaar geleden. Geven ook een gezellige sfeer, zonder nadelen! https://www.unive.nl/voordeel-van-samen/lifestyle/brandveilige-feestdagen

3 jaar geleden

Reactie op Lelie1234

Ik weet dat je in de zwangerschap moet oppassen met olie diffusers, heel ve ...
Hmm ja, ik snap het. Veel websites spreken elkaar (zoals vaker) tegen. Heb je het er ook al over gehad met je verloskundige?

3 jaar geleden

Reactie op Manda

Hmm ja, ik snap het. Veel websites spreken elkaar (zoals vaker) tegen. Heb ...
Nee, nog niet. Heb toevallig morgen controle dan zal ik het even vragen. Vanavond blijft hij uit :-)

3 jaar geleden

Reactie op Lelie1234

Nee, nog niet. Heb toevallig morgen controle dan zal ik het even vragen. Va ...
Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze zeggen, zou je het willen laten weten? 😄

3 jaar geleden

Mijn woodwick kaarsen branden zeker een paar keer per week. Nu tussendoor een ander geurtje maar normaal altijd cinnamon chai😍 Ik wil gewoon dat ons huis het hele jaar naar kerst ruikt. Nooit over nagedacht eigenlijk of het schadelijk is 🫢

3 jaar geleden

Reactie op Manda

Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze zeggen, zou je het willen laten weten? 😄 ...
Ja zal ik doen!

3 jaar geleden

Reactie op Lelie1234

Ja zal ik doen!
Ben het vergeten te vragen 😅 Volgende keer dan maar, of iemand hier op het forum moet het antwoord weten 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Lelie1234

Ben het vergeten te vragen 😅 Volgende keer dan maar, of iemand hier op het ...
Haha dat komt me bekend voor 🤣. Was alles goed bij de controle?

3 jaar geleden

Reactie op Manda

Haha dat komt me bekend voor 🤣. Was alles goed bij de controle?
Lief dat je het vraagt! Alles was helemaal goed 🥰

3 jaar geleden

Had al gereageerd.. hierbij nogmaals: kaarsen, en helemaal geurkaarsen, zijn echt heel slecht voor je gezondheid! Niet leuk, maar wel waar helaas 😕 Hierbij een kleine greep uit heel veel onderzoeken die er zijn gedaan: “De meeste geurkaarsen bevatten paraffine, dat is afgeleid van aardolie, steenkool of schalieolie. Wanneer paraffine wordt verbrand laat het giftige stoffen in de lucht vrij, waaronder aceton, benzeen en tolueen: stuk voor stuk stoffen waarvan bekend is dat ze kankerverwekkend kunnen zijn. Een studie, uitgevoerd door de South Caroline State universiteit toonde zo aan dat paraffinekaarsen schadelijke dampen afgeven die verband houden met kanker en astma.” “Is het branden van kaarsen echt ongezond? Helaas is het antwoord ja. Bij het branden van kaarsen komen giftige stoffen vrij. Een kaars brandt op een relatief lage temperatuur, waardoor er fijnstof zoals roet vrijkomt. Fijnstof zie je niet, maar het kan wel schadelijk zijn voor je gezondheid. Het kan leiden tot astma of andere luchtwegproblemen. De roetdeeltjes zijn vergelijkbaar met wat er in sigarettenrook zit en die zijn kankerverwekkend. Geurkaarsen zijn niet of nauwelijks ongezonder dan gewone kaarsen.” “Dat geur-kaarsen ongezond en zelfs in sommige gevallen schadelijk zijn, dat wordt al jaren in vele wetenschappelijke studies onderstreept. Zo deed professor van civiel en milieu-ingenering Anne Steinemann van de universiteit Washington / Seatle in 2011 een grootschalig onderzoek naar de kwaliteit van de binnen-lucht rondom het gebruik van geur-kaarsen. Er werden meerdere geselecteerde geparfumeerde kaarsen onderzocht. Daaruit kwam naar voren dat de producten meer dan 100 vluchtige organische stoffen ( VOS) uitstoten, waaronder enkelen die volgens de federale wetgevingen als giftig en gevaarlijk zijn geclassificeerd.”

3 jaar geleden

Reactie op Mama221122

Had al gereageerd.. hierbij nogmaals: kaarsen, en helemaal geurkaarsen, zij ...
Ik had gelezen dat kaarsen die paraffine bevatten idd schadelijk zijn... de kaarsen van Woodwick zijn echter gemaakt van Sojawax en daarom niet schadelijk wat dat betreft! :-). Het gaat mij echt meer om de essentiële oliën die zijn gebruikt.

3 jaar geleden

Wil alleen even zeggen dat kaneel wel mag hoor! Ik neem altijd wat kaneel op m’n cappuccino. Kruidnoten eet ik ook graag. Er zit een Max aan vanwege coumarine maar dan moet je t wel heel bont maken;) bv elke dag een kaneelstokje eten

3 jaar geleden

Reactie op madie1987

Wil alleen even zeggen dat kaneel wel mag hoor! Ik neem altijd wat kaneel o ...
Qua eten weet ik dat het mag! Ik eet zelf bijna dagelijks schuddebuikjes en ook regelmatig al pepernoten 🙊 Heerlijk