7 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter doet dit ook en inderdaad om aandacht te vragen of als ze gefrustreerd lijkt te zijn. Dat laatste vind ik moeilijk invullen of ze dat wel of niet is want ik voel niet wat zij wel voelt. Het is een tijdje weg geweest en nu doet ze het weer soms. De vorige keer zag ik het ook bij een grote ontwikkeling (langs dingen lopen) en ik denk dat ze binnenkort los gaat lopen of zelf gaat staan en het daarom weer doet. Het is niet schadelijk, pijnlijk of gek dus hoort er gewoon bij.
één jaar geleden
Onze zoon doet het ook en ook heel erg hoofdbonken hij blijk heel erg laast van ze oren te hebben hij krijg in februari buisjes
één jaar geleden
Hier een hoofd bonker. Onze oudste heeft dat ook kort gedaan. Meestal uit frustratie met zn hoofd tegen de deur bonken. Ik pak hem dan op en kroel met hem of praat even met hem en dan gaan we wat anders doen. Oudste stopte er vanzelf weer mee
één jaar geleden
Mijn zoontje doet dit ook! Vaak uit frustratie maar soms bijv ook in bed tijdens fles/borst drinken. Dus niet alleen ‘negatief’. Volgens mij is dit gewoon een vorm van zelfregulatie op die leeftijd. Soms lijkt hij er juist ook op te reageren als ik hem wil stoppen door zijn handjes vast te houden ofzo. Is idd lastig want ik vind het er zo zielig uit zien maar op deze leeftijd is het volgens mij wel helemaal normaal