13 Reacties

één jaar geleden

Elke methode is wel zo dat je het langer dan een paar dagen moet proberen. Zelfs 2 weken minstens de ik zelfs. Maar het is echt niet te laat om dat aan te leren alleen heel misschien moeilijker. Wij hebben de huil methode gebruikt in het begin. Dus 2 minuten en dan troosten en weglopen en 5 minuten, dan 7 minuten enzovoorts. Je moet je daar wel comfortabel bij voelen. Bij ons was het wel na 2 weken voorbij, dus slaapt meteen zelf in. Ik heb ook een knuffeldoekje van babypark van Blinkie die trekt ze over haar hoofd. Bij mijn beide kinderen heeft dit gewerkt, maar wil alsnog niet zeggen dat het bij jou wel werkt want ik kan ook geluk hebben gehad. Wat mijn advies is: maak via de GGD een afspraak voor het opvoedspreekuur. Vrienden van ons hebben dat ook gedaan en die hebben er heel veel aan gehad. Bijna iedereen kan zich tegenwoordig slaapcoach noemen ook zonder diploma en dit is gewoon gratis.

één jaar geleden

Bij mij hielp het om ‘liefde van een moeder’ te volgen op instagram. Zij legt heel goed uit dat het volkomen normaal is dat zo’n klein kindje nog hulp nodig heeft bij het in slaap vallen. Dat maakt bij mij nu dat ik niet langer gefrustreerd ben dat mijn kindje het nog niet kan, maar dat ik het juist heel goed begrijp omdat het zo hoort. En dat ik er juist trots op ben dat ik hem daarbij help! ☺️

één jaar geleden

Aller eerst: je doet niks verkeerds!! Sommige kindjes hebben gewoon meer nabijheid nodig met slapen. Hier ook nog steeds in slaap wiegen en 's nachts slapen we samen, anders ook elk half uur erheen. Zo slaapt iedereen het meest. De oudste deed dit ook, die was alleen met 6 maanden eraan toe om in zn eigen bed te slapen en de jongste vind het nog wel fijn (heeft in het ziekenhuis gelegen en zit dan de sondevoeding dus die heeft meer/langer de nabijheid nodig)

één jaar geleden

Reactie op Mama221122

Bij mij hielp het om ‘liefde van een moeder’ te volgen op instagram. Zij le ...
Dit is bij ons ook zo. Ik heb me er bij neer gelegd dat ons ventje onze nabijheid gewoon nog nodig heeft. Alleen is het heel moeilijk, want bij de opvang slaapt hij hierdoor niet tot nauwelijks.

één jaar geleden

Wij hebben onze zoon de afgelopen weken wat sneller bij ons gepakt als hij huilde, geen puf om lang te proberen ...Dit omdat we zelf ziek waren en de nachten heeel slecht waren van mijn zoontje. Nu ben ik ook weer meer aan het oefenen met zelf slapen. Ik leg hem zoals zijn normale ritueel in bed en blijf meestal stil bij hem in de buurt. Zodra hij dan weer jammert en opstaat. Ga ik naar hem toe en zeg dat hij lekker mag gaan slapen, leg hem weer neer en stop hem in. Hoe vaker ik dit moet doen, hoe minder ik steeds zeg. Soms ligt hij stil en zwiept hij opeens zijn hoofd omhoog. Dan helpt het hem als hij heel even mijn hand op zijn rug voelt. Lang verhaal kort, ik zorg dat ik er nu voor hem ben maar ik probeer hem niet meer uit zijn bedje te halen. En zo hoop ik er steeds minder voor nodig te zijn om zelf te kunnen slapen. Alleen als hij echt overstuur is neem ik hem bij me. Ik laat hem niet huilen.

één jaar geleden

Reactie op 2022anne

Wij hebben onze zoon de afgelopen weken wat sneller bij ons gepakt als hij ...
Zo hebben wij het bij de oudste ook gedaan. En uiteindelijk steeds iets verder weg gaan zitten, tot we buiten de deur zaten en dan de deur steeds iets verder dicht en uiteindelijk kon hij helemaal dicht en konden we naar beneden. Dit duurde wel maanden of overigens. Elke 2 weken een stapje verder denk. En soms konden we sneller een stap verder en soms even een stapje terug.

één jaar geleden

Je doet niks fout. Niemand slaapt door. Ook volwassenen worden snachts meerdere keren (half) wakker

één jaar geleden

Wij hebben het zelfstandig slapen met 11 maanden aangepakt. Omdat we niet meer konden door de gebroken nachten en overdag wilde hij alleen maar slapen in de draagzak (zwaar!) of in de auto. Dus slaapcoach ingeschakeld en een strak plan gaan volgen. Dit wilde ik eerst niet want wilde ons zoontje nabijheid geven en met liefde heb ik hem veel in slaap gewiegd. Maar laatste lukte nu dus ook niet meer en hij bleef huilen als ik hem wilde troosten. Wij hebben de waiting approach toegepast en vaste slaaptijden (en dus ook met wakker maken). Ik was heel sceptisch maar het is gelukt! En nee, ons zoontje is niet de gemiddelde baby want het duurde wel een tijdje voordat we er goed in zaten. Maar hij slaapt nu alles weer in z’n bed, wordt niet meer wakker ‘s nachts, ik leg hem op z’n bed en loop na een knuffel weg, hij valt dan zelfstandig in slaap binnen 5 min. Dat had mij nooit gelukt zonder externe hulp haha. Al denk ik dat je het ook zelf kunt, als je het maar meerdere nachten volhoudt. En dat is juist het moeilijkste als je kindje gaat huilen. Dat was bij ons ook het geval, maar dat was hooguit 1u met tussendoor troosten en dat was na 2 nachten over. (En hij huilde anders ook, ook al zat ik er constant naast.. dan werd het juist erger) Schema 12 maanden. 07:00 uur uit bed. (Ons zoontje is alleen vaak al tussen 05:30/06:00 uur wakker) Slapen: 09:30 uur tot 10:00 uur Slapen 13:00 uur - 15:00 uur Ons zoontje slaapt dan vaak maar 1,5 uur dus leggen hem dan s avonds om 18:30 uur er weer op i.p.v. 19:00 uur. Doe vooral wat goed voelt en bij je past!

één jaar geleden

Wij hebben het boek slaap kindje slaap gebruikt zijn op vrijdag avond gestart zondag was het klaar met op dinsdag een klein dipje maar nu al 1,5 maand niks aan de hand en slaapt hij heerlijk rustig zelf in en meestal ook door

één jaar geleden

Ik volg

één jaar geleden

Reactie op LBJ88

Wij hebben het zelfstandig slapen met 11 maanden aangepakt. Omdat we niet m ...
Bedoel je met de “waiting approach” de “Ferber method”? Kunnen we ook even Googlen 😉

één jaar geleden

Reactie op LBJ88

Wij hebben het zelfstandig slapen met 11 maanden aangepakt. Omdat we niet m ...
Dank u wel voor de tip!! En wat bedoel je juist met troosten? Is het gewoon naast hem zitten of hem echt oppakken als hij hysterisch begint te huilen. Mijn dochtertje stopt met huilen het moment ik haar oppak en wieg. Als ik ze naast het bedje probeer te troosten dan wordt het alleen maar erger.. qua slaapuren heb ik exact hetzelfde schema!

één jaar geleden

Reactie op BdeG

Wij hebben het boek slaap kindje slaap gebruikt zijn op vrijdag avond gesta ...
Dank u wel! Ga deze aankopen. Misschien dat dit de oplossing is voor ons 🙌🏽