21 Reacties

3 jaar geleden

Het uwv vergoed de ziekte die komt door de zwangerschap. Bij mij ging dat via de werkgever. Maar anders zou ik even het uwv bellen hierover, om te vragen hoe dat zit?

3 jaar geleden

Reactie op Mama43210

Het uwv vergoed de ziekte die komt door de zwangerschap. Bij mij ging dat v ...
Bij mij kreeg de werkgever de vergoeding van het uwv, dus hielden ze het in van het salaris en gaven ze de uwv uitkering (merk ik zelf niets van). Maar misschi3n dat jij het geld dan zelf bij het uwv kunt vragen?

3 jaar geleden

Ter aanvulling: uwv betaalt ook niet meteen uit. Dit doen ze vaak op een later moment....

3 jaar geleden

Je moet gewoon betaald krijgen als je een contract hebt wat de reden ook is van je ziekte.. Als je een 0 uren contract hebt en nog niet ingepland stond krijg je vaak geen salaris..

3 jaar geleden

Hoe werkt dit normaal als je ziek bent? Heb je dan ook wachtdagen? Werk je normaal altijd hetzelfde aantal uur in een week? Ziek zijn vanwege zwangerschap wordt in principe gewoon vergoed door het uwv, dus zou niet weten waarom ze jou dan niet kunnen uitbetalen.

3 jaar geleden

Lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Voor hoeveel uur heb je een contract? En was je ziek als gevolg van de zwangerschap of iets anders?

3 jaar geleden

Reactie op Sannenl

Ter aanvulling: uwv betaalt ook niet meteen uit. Dit doen ze vaak op een la ...
Ik krijg gewoon mijn salaris van mijn werkgever en niet van het UWV. Vorige zwangerschap ook niet. Krijg je dit normaal van het UWV?

3 jaar geleden

Reactie op Iris2511

Lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Voor hoeveel uur heb je een contract? ...
24 uur. Gevolg van zwanger

3 jaar geleden

Reactie op Karen90

Hoe werkt dit normaal als je ziek bent? Heb je dan ook wachtdagen? Werk je ...
Ik werk 24 uur op contract

3 jaar geleden

Krijg je normaal reiskostenvergoeding????

3 jaar geleden

Reactie op Meidenmama89

Krijg je normaal reiskostenvergoeding????
Ja dat klopt maar dat staat niet in verhouding met bedrag wat ingehouden is

3 jaar geleden

Als er in je contract geen wachtdagen vanwege ziekte zijn opgenomen (soms staat er in je contract dat je bijv de eerste ziekte dag niet wordt uitbetaald) dan zou je gewoon die 24 uur betaald moeten worden. Hoe gaat dat normaal als je ziek bent buiten een zwangerschap?

3 jaar geleden

Reactie op Karen90

Als er in je contract geen wachtdagen vanwege ziekte zijn opgenomen (soms s ...
Ik ben verder nog nooit ziek gemeld

3 jaar geleden

Reactie op Chimy

24 uur. Gevolg van zwanger
Voor zover ik weet moet je werkgever dan een ziektewetuitkering voor je aanvragen bij het UWV en moet jij gewoon 100% doorbetaald worden.

3 jaar geleden

Reactie op Chimy

Ja dat klopt maar dat staat niet in verhouding met bedrag wat ingehouden is ...
Dan zou ik denken aan wacht dagen, wat je ook kan doen is het boekhouderskantoor bellen , zij kunnen precies vertellen waar je loon op gebaseerd is

3 jaar geleden

Reactie op Iris2511

Voor zover ik weet moet je werkgever dan een ziektewetuitkering voor je aan ...
Het is gebruikelijk dat de werkgever loon gewoon door betaalt en het zelf terug krijgt van het UWV. Ik zou gewoon even het UWV bellen om te vragen wat precies je rechten zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Karen90

Als er in je contract geen wachtdagen vanwege ziekte zijn opgenomen (soms s ...
Op de website van het UWV lees ik dat je bij zwangerschap vanaf de eerste dag al recht hebt op 100% uitkering.

3 jaar geleden

Heb je wel aangegeven dat je in het ziekenhuis zit vanwege zwangerschap? Inprincipe is dit allemaal goed geregeld via uwv. Je werkgever/ HR hoef je alleen aan te melden daar en je krijgt je contracturen uitbetaald. Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar je voor werkt wellicht wist je werkgever dit niet eens als die zich niet in heeft verdiept.

3 jaar geleden

Reactie op andjnie

Heb je wel aangegeven dat je in het ziekenhuis zit vanwege zwangerschap? In ...
Het was ook maat voor 1 week daarna gewoon weer gewerkt

3 jaar geleden

Sowieso als je een contract heb met bepaald aantal uren moet de werkgever je loon volledig uitbetalen. Hun moeten je aanmelden bij het uwv omdat het door de zwangerschap komt. Dan betaald het uwv je salaris aan hun, en je werkgever dus aan jou. Ookal zou je niet ziek zijn door de zwangerschap maar door griep neem ik aan dat ze je ook niet ineens minder betalen. Hoe dan ook; dit kunnen ze niet maken en ze moeten gewoon je volledige salaris geven!