19 Reacties
6 maanden geleden
Wij hebben toen de zindelijkheidbox aangeschaft voor onze oudste zoon. Maar uiteindelijk niet gebruikt. Hebben er zelf iets van gemaakt..
We maakte een grabbelton met allemaal kleine cadeautjes, en bij elke plasje mocht hij dan grabbelen en een sticker plakken. En bij grote boodschap mocht hij een groot cadautje.
Binnen 1,5 week was hij zindelijk.
Wel een tipje, om gelijk een een onderbroek aan te doen. Ik liet hem in de Blote kont lopen. En dat ging toen heel goed. Maar elke keer als hij dan onderbroek aan kreeg dacht hij dat hij een luier aan had. En ging het mis.. dus meteen een onderbroekje aan dat is beter.
Gewoon heel veel kopen, zodat je op een dag genoeg hebt.
Want er zullen in begin wat ongelukje zijn.
6 maanden geleden
Ik vraag me af waarom. Niet vervelend bedoeld maar op deze leeftijd zijn ze mijn inziens ( moeder van meer incl pubers) nog niet aan toe. Laat ze gewoon even peuteren in deze prestatie maatschappij
6 maanden geleden
Reactie op Olijfje275
Ik vraag me af waarom. Niet vervelend bedoeld maar op deze leeftijd zijn ze ...
Ze zijn amper 1,5 jaar hé
6 maanden geleden
Reactie op Olijfje275
Mee eens, plus je kan heel veel terug slagen krijgen en in principe hebben ze pas vanaf 2,5 jaar de echte controle erover. Maar ook met 2,5 jaar kan het stressvol zijn, was bij onze oudste ook. Nu begonnen met 3 jaar en 1 maand omdat ze af en toe zelf ging plassen op de wc en ook op de opvang plaste ze echt met de wc rondes. Binnen 2 weken overdag is ze nu zindelijk en ik heb er geen week voor hoeven vrijnemen. (Dat is wel de zindelijkheidsbox) Het beste is ook dit vanzelf en uit hun zelf te laten komen, het komt vaak echt wel vanzelf. Had ik ook niet verwacht maar ik ben daar nu wel van overtuigd. Oefenen kan nooit kwaad, zolang je ze maar niet boos en gestresst laat worden. En let ook zelf op tekenen, misschien is die van jullie wel eerder straks eraan toe.
6 maanden geleden
Reactie op juudje6
Mee eens, plus je kan heel veel terug slagen krijgen en in principe hebben ...
Helaas is er hier in België voor de ouders wel een enorme druk om de kindjes zindelijk te krijgen voor ze naar school gaan, hier starten we met de opvang kindjes zodra ze het zelf aangeven maar op 2 jaar beginnen we er zelf aan want dan hebben we een half jaar tot ze naar school gaan juist omdat je dan veel terug vallen hebt dan zit daar minder stress achter naar mijn gevoel
6 maanden geleden
Reactie op JoyPixX
Helaas is er hier in België voor de ouders wel een enorme druk om de kindje ...
Oh echt 😕 Dat wist ik niet.
Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad wel enige druk voelt.
6 maanden geleden
Reactie op Olijfje275
Oh echt 😕 Dat wist ik niet.
Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad wel ...
Ja, op 2,5 jaar moeten ze hier naar school en de scholen hebben liever dat ze droog zijn, ze mogen uiteraard niet weigeren dat je kind dan naar school komt maar dan vragen ze vaak voor halve dagen wat in vele gevallen voor ouders niet haalbaar is 🙈
6 maanden geleden
Reactie op JoyPixX
Helaas is er hier in België voor de ouders wel een enorme druk om de kindje ...
Jeetje wat bizar! Gaan kinderen met 2,5 jaar dan al naar school in België? Of is dat een soort peuterspeelzaal waar ze dan verplicht heen moeten? Hier zijn ze met 4 jaar naar school en kan je ervoor kiezen de peuterspeelzaal te doen(vrijwillig) vanaf 4 jaar. En ze hoeven daar niet persee zindelijk te zijn meteen. Pas vanaf 5 jaar zijn ze echt leerplichtig.
6 maanden geleden
Kalm mensen, ik zie best wat pittige reacties. Ik schrijf niet voor niks ‘kennismaken’, ik zeg niet dat ik verwacht en wil dat mijn kind voor zijn tweede levensjaar zindelijk is.
We zitten in de oriënterende fase, voor zowel hem als onszelf. Dus ik sta open voor tips.
6 maanden geleden
Kalm mensen, ik zie best wat pittige reacties. Ik schrijf niet voor niks ‘kennismaken’, ik zeg niet dat ik verwacht en wil dat mijn kind voor zijn tweede levensjaar zindelijk is.
We zitten in de oriënterende fase, voor zowel hem als onszelf. Dus ik sta open voor tips, niet voor commentaar :)
6 maanden geleden
Wat goed met 1,5 al! Onze dochter was ook zo vroeg met ontdekken. Wij moesten even kijken wat voor haar fijn werkte en interessant was; potje, of trapje of brilverkleiner.. maar uiteindelijk was vooral de stickerbeloning een succes!
Kijk vooral naar de interesse van je zoon en speel daar op in. Succes!😁
6 maanden geleden
Reactie op lopendvuurtje01
Kalm mensen, ik zie best wat pittige reacties. Ik schrijf niet voor niks ‘k ...
Mijn dochtertje zit ook volop in die verkenning, ze wil veel op het potje of bij ons op de wc af en toe eens succes met pipi en ze begint het ook aan te geven maar niks mis met ze dan ook te laten kennismaken ongeacht hoe oud ze zijn. Als er interesse is gewoon in meegaan 😊
6 maanden geleden
Reactie op Olijfje275
Baby zindelijkheidscummunicatie doen ze in heel veel landen😉 Het bespaard heel veel geld en wij vonden het heel prettig. Onze dochter scheet zich vaak helemaal onder en moest dan volledig omgekleed worden, vond ze verschrikkelijk. Vanaf dat ze 6 maanden was zette we haar op het potje als we zagen dat ze moest poepen. We benoemde gewoon alles, je hebt gepoept, geplast.. moet je poepen, plassen? Sinds ze 6 maanden was heeft ze bijna nooit meer in haar luier gepoept, enkel tijdens hele lange autoritten, als ze diarree had van medicatie of wanneer ze een grote mijlpaal had dan deed ze het ook nog wel eens in de luier. Als we nu lange autoritten hebben (van 2, 3 uur) dan hebben we zo'n reis potje in de auto en bij andere thuis gaat ze gewoon op de wc. Plassen doet ze opzich ook wel op het potje, maar we zetten haar niet speciaal voor elk plasje op het potje dus dat doet ze dan ook wel in de luier. Vooral snachts.
6 maanden geleden
Hier sinds vandaag een potje in de woonkamer. Was eigenlijk nog niet echt actief begonnen maar ze ging er net zelf opzitten en poepte😳 een like whaaaaaaat moment😂 ik ga er toch maar wat actiever in zijn.