Hallo allemaal…. Afgelopen mei kwamen wij er met de 13 weken echo achter dat ons kindje HLHS had. Een ernstige hartafwijking waarbij het kindje een onder ontwikkeld of geen linker kamertje heeft van het hart. Wij hebben toen besloten de zwangerschap af te breken. Het was een emotionele periode. Wel hebben wij heel mooi afscheid kunnen nemen van onze dochter. Guusje is op 26 mei geboren met een zwangerschap van 15+2.
In augustus kwamen wij erachter dat we weer zwanger waren…! Ontzettend gelukkig en dankbaar dat het ons zo snel weer gegeven is.
Ik ben nu 10+1. Vooralsnog ziet alles er goed uit. Bij de vorige zwangerschap veel angsten gehad op een miskraam (ben 37) en gewoon een bepaald gevoel gehad. Bij deze zwangerschap voelt het eigenlijk heel goed.
Maar hoe dichterbij ik bij de NIPT test en de 13 weken echo kom, hoe spannender ik het begin te vinden. Zie er enorm tegen op. Haal me van alles in mijn hoofd..
Probeer me vast te houden aan het goede gevoel wat ik gewoon altijd heb gehad bij deze zwangerschap maar soms is het gewoon lastig. 19 okt hebben we de 13 weken echo in het AMC. Zou heel blij zijn als we wat meer zekerheid hebben straks.
Gr. Sabine