14 Reacties
4 jaar geleden
Hoef je niet vooraf te melden. Ik zou dit pas melden als je op gesprek mag komen. Anders wordt je al bij de brief afgeschreven
4 jaar geleden
Ik werk als recruiter en zou je adviseren om het niet in de sollicitatiebrief te vermelden. Maar het gewoon tijdens een eventueel eerste gesprek te bespreken. Dan kan je ook het eea qua wensen voor je verlof aangeven.
4 jaar geleden
Hi,
Lastige situatie. Ik heb in het verleden als recruiter voor een groot bedrijf gewerkt. Mijn advies zou toch zijn om het in je sollicitatiebrief nog niet te vermelden.
Pas als je de eerste ronde door bent en zelf ook een goed gevoel hebt bij het bedrijf en de personen tegenover je zou ik je zwangerschap aankondiging. Je hebt zo namelijk wel de kans om jezelf te laten zien en de juiste indruk te geven aan je misschien wel toekomstige werkgever, zonder dat zij al een oordeel over je hebben. Eerlijk is eerlijk, bij een brieven sollicitatie kies je toch sneller voor de persoon waarvan je weet dat ze zeker het komende jaar inzetbaar is. Terwijl wanneer je al op gesprek bent geweest dit minder relevant is omdat ze dan gaan voor je capaciteiten.
Succes!
4 jaar geleden
Ik zat midden in een sollicitatieprocedure toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Na m’n tweede gesprek heb ik open kaart gespeeld, ook al was ik toen pas 6 weken zwanger. (Met m’n eerste gesprek wist ik het nog niet) Werd erg gewaardeerd dat ik het had aangegeven, ookal had dat niet gehoeven. Ben aangenomen en ben inmiddels 1,5 maand aan de slag.
Succes met je sollicitatie!!
4 jaar geleden
Hi meis,
Ik was 10 weken zwanger dat ik aan het solliciteren was, en heb het bij mijn tweede gesprek gezegd, de tegenpartij waren zo enthousiast met het 1e gesprek dat ik er gewoonweg niet aan heb gedacht en bij het tweede gesprek dat zij aangaven in zee te willen met mij, heb ik gezegd; dan wil ik wel nog wat toevoegen ik ben 10 weken zwanger, is dit een probleem.