6 Reacties

3 maanden geleden

Toevallig hebben we dit ineens sinds gisteren ook maar mijn kindje is pas net 9 maanden (18 december) dus lijkt me ook echt niet de bedoeling. Volgens het internet begint 1 slaapje pas tussen 15 en 18 maanden.. Mijn zoontje kan sinds vandaag ineens kruipen dus ik denk dat het ook wel het verwerken van de nieuwe skill is bij ons, de nacht was ook dramatisch namelijk. Kan het zoiets zijn bij jullie?

3 maanden geleden

Hier toevallig sinds vandaag. Zo goed als in slaap voor haar ochtendslaapje, uiteindelijk toch weigeren en pas om 12.30u gaan slapen. Totaal verder niet vervelend of last van moeheid. Ze heeft al die tijd gespeeld (normaal word ze heel zeurderig en hangerig als ze moe is of slaap te weinig heeft). Lijkt me inderdaad ook nog niet de bedoeling om naar 1 slaapje te gaan, maar ieder kindje verschillend natuurlijk

3 maanden geleden

Hier inmiddels al 3 weken op 1 slaapje.. eerst ging z’n tweede dutje steeds later en ging hij zelfs pas half 10 ofzo de nacht in.. en nu dus sinds 3 weken nog maar 1 dutje overdag.. de avonden/nachten zijn wel drama maar dat is al sinds hij 3 maanden is dus dat ligt niet aan het 1 dutje 😂 Maar echt kijk naar je kind! We worden zo gek gemaakt door alle schema’s e.d. ieder kind is anders dus kijk wat voor je kind en voor jullie werkt! ❤️ niet denken ooh het is nog veel te vroeg, als het werkt dan werkt het. En wie weet is het een fase en doen over paar weken wel weer 2 dutjes 🤷🏻‍♀️

3 maanden geleden

Hoe vroeg is ze wakker? En maak je anders altijd rond zelfde tijd wakker? Kan ook nog helpen mocht je dit niet doen. Meestal is het even korte fase van ontwikkeling en is dit met 1 tot 3 weken weer voorbij. Ik zou zeker eerste dutje blijven aanbieden, 45 minuten proberen en anders er weer uithalen en door met het ritme (2,3,4uur ritme). Komt vanzelf wel weer goed. Meestal hebben ze dan ineens weer een nieuwe skill zoals kruipen, staan of nieuwe vocabulaire erbij ;).

3 maanden geleden

Ben weer helemaal gerustgesteld dank jullie wel! 🩷

3 maanden geleden

Onze zoon sliep vanaf 7 maanden nog maar 1x per dag.. dan wel een lange ruk van 2,5-3 uur.. sinds hij ongeveer 9 maanden is en heel druk is met tijgeren/staan/kruipen slaapt hij echter weer twee keer per dag.. iemand zei mij toen al dat het dus ook tijdelijk kan zijn en dat bleek hier ook het geval te zijn.. zo’n twee maanden maar 1x per dag geslapen.. ‘s nachts heeft hij overigens echt altijd goed geslapen.. gewoon 11-12 uur zonder wakker worden