11 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Fleur0671
Ik lees mee! Ik merk dat mijn zoontje einde van de middag soms niet meer wi ...
Dat hebben wij dus ook! Hier slaapt hij nu meestal van +/- 09.00 tot uur of 10.30, soms zelfs 11.00. En dan rond uur of 13.00 weer. Soms 2 uur, soms 1,5 uur, soms een uur. Laatste dagen pakt hij z’n laatste slaapje inderdaad niet meer. Maar merk dat het toch nog net even te lang wakker is.
6 maanden geleden
Hoe oud is je kindje?
Mijn dochtertje van ruim 7,5 maand heeft zelf haar slaapjes terug gebracht van 3 naar 2. Al een tijdje terug. Ik las ooit een wakkertijd aanhouden van 2-3-4 uur tussen de nacht en de 2 slaapjes van overdag. Maar dat doet zij zelf allemaal regelen.
En soms wil ze minder slapen 3/4 kwartier. Dan is een kleine slaapje in de box van een half uurtje haar derde slaapje.
Ze slaapt meestal tussen de 1 en 2 uur.
6 maanden geleden
Bij ons wordt ze wakker tussen 7 en 8u en dan om 9:30 (uiterlijk) doet ze haar eerste dutje. Dan slaap ze tot 12u.
Van 15u tot 16u nog een dutje en dan ga ze om 19u naar bed.
Zij gaf dit zelf aan. Om 9u begij ze al aan haar ogen te vrijven en te jammeren. Wanneer ze dit doet, is omdat ze naar bed wil.
6 maanden geleden
Hier verschilt het van dag tot dag, dus we zitten echt in een overgang. De ene dag heeft hij t derde slaapje niet meer nodig, maar dan zijn het eerste en tweede slaapje ook langer. De andere dag slaapt hij t eerste en tweede dutje wat korter en dan haalt hij t niet tot bedtijd. Ik bekijk per dag hoe laat hij wakker wordt in de middag. Als hij voor 14.45u wakker wordt dan doet hij nog n derde dutje, als hij na 14.45u wakker wordt dan niet meer. Hij lijkt t dus zelf te regelen.
6 maanden geleden
Reactie op DDoorn
Hier verschilt het van dag tot dag, dus we zitten echt in een overgang. De ...
Jaa, zoiets hebben wij nu ook inderdaad. Hij doet de laatste paar dagen wel echt 2 lange slaapjes. Sowieso wel minimaal 1,5 uur. Soms ook 2 uur of zelfs iets langer. Maar dan zit ik weer een beetje in de knoop met de tijden van z’n fles 🙈
6 maanden geleden
Reactie op Rowan0409
Jaa, zoiets hebben wij nu ook inderdaad. Hij doet de laatste paar dagen wel ...
Die geef ik dan gewoon ietsje later. Normaal krijgt hij bijv om 15u een flesje, maar als hij dan nog slaapt en rond 15.30u wakker wordt, dan krijgt hij dan zijn flesje. Als ze honger hebben worden ze wel wakker 😉
6 maanden geleden
Hier ook een overgangsfase! De meeste dagen heeft hij nu 2 slaapjes, maar soms heeft hij nog wel behoefte aan 3 wat helemaal prima is. 😊
We begonnen het te merken toen hij z’n 3e slaapje gewoon niet meer wou doen (ook niet op de opvang). Automatisch zijn zijn 1e en 2e slaapje langer geworden.
6 maanden geleden
Hier beginnen de slaapjes ook minder te worden. Denk overgangsfase. Ze is nu 7m +1w. Soms wel drie nog
6 maanden geleden
Hier doet mijn dochtertje (van 27-10) nog twee slaapjes overdag sinds 3 weken. Ik merkte dat ze de derde slaap of heel kort deed of helemaal niet wilde doen. Lekker losgelaten en nu doet ze het beter op twee slaapjes. Zelf werkt het hier om 2-3-4 methode te doen.