7 Reacties

5 maanden geleden

Oei 😱 lijkt me heftig zo snel weer zwanger, zeker voor je lichaam die heeft nog niet kunnen herstellen. Geen tips wel heel veel sterkte en hopelijk toch wat genieten

5 maanden geleden

Hoi, ik ben morgen 10 weken en mijn dochter is 8 maand. Ik merk dat ik super moe ben. Mijn tip, neem rust als de baby slaapt en laat het huishouden voor wat het is. Als je een lange werkdag hebt en je partner ook eet dan iets makkelijks zoals een magnetron maaltijd of kook voor twee dagen. Het is even wat minder gezond maar ik ben ook moe haha

5 maanden geleden

Gefeliciteerd! En herkenbaar, wij hebben 2 kindjes met 14 maanden leeftijdsverschil. Ik vond het in het laatste trimester echt heel zwaar, mijn man heeft toen bijna alle zorg voor de oudste op zich genomen. Mijn grootste tip: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Ik had bvb een aankleedkussen, luiers en luieremmer naast de bank liggen, zodat ik de oudste minimaal hoefde op te tillen en te verplaatsen bij het verschonen. De laatste weken ging ze ook 3 dagen ipv 2 naar de opvang, en vaak nog een dag naar mijn ouders. En we hebben bewust vroeg voor een vloerbedje gekozen zodat ik niet met een dikke buik haar in en uit een ledikant hoefde te tillen. Allemaal kleine dingen die wel opstapelen. Ook in de kraamperiode deed mijn man nog steeds voornamelijk de zorg voor de oudste. Ik had toen echt wel weer een paar weken nodig om weer even contact te maken met haar, en dat is ook zeker helemaal goed gekomen. Maar dat had ook even tijd nodig.

5 maanden geleden

Reactie op Vlm

Hoi, ik ben morgen 10 weken en mijn dochter is 8 maand. Ik merk dat ik supe ...
Hier precies hetzelfde. Zo pittig. Sterkte! We kunnen dit! ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Gefeliciteerd! En herkenbaar, wij hebben 2 kindjes met 14 maanden leeftijds ...
Dikke merci voor tips en tricks. Die ga ik zeker meenemen.

4 maanden geleden

Dit is geen aanval hoor maar gewoon een vraag, was dit dan een bewuste keuze zo snel weer zwanger te worden? Omdat je lichaam dan nog niet herstelt is van je vorige zwangerschap (lijkt me dan zoveel zwaarder - hier ook wens voor 2e maar gynaecoloog gaf echt aan dat advies beste is pas na 1 jaar weer ipv herstel lichaam)

4 maanden geleden

Reactie op MomM34

Dit is geen aanval hoor maar gewoon een vraag, was dit dan een bewuste keuz ...
Jaa iedere lichaam is anders natuurlijk. Maar tot nu verloopt het uitstekend. Mag zeker niet klagen. Als onze oma’s met 6 kinderen kinderen het konden kunnen wij het ook zeg ik altijd. Tis niet makkelijk. Maar van zodra ze groot worden. Is het alleen maar beter 🩷