3 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb dit bij mijn oudste dochter gehad. Ze is er nog steeds heel gevoelig voor wanneer ze verkouden is. Het was ook altijd ‘s nachts en kon dan een paar uur aanhouden. Het heeft bij ons 1,5 jaar geduurd :(. Ook pufje geprobeerd, hielp ook niks. Ook bij kinderarts en kno arts geweest. Zagen niets bijzonders. Is uiteindelijk maar op reflux gegooid….. ik betwijfel het. Ze heeft wel vanaf haar geboorte al laryngomalacie en ik denk dat het daar aan gelegen heeft. Na 1,5 jaar hebben wij zo’n luchtreiniger gekocht voor op haar kamer. Het kan toeval wezen, maar toen stopte het wel ineens. Heb er zelf na die tijd lang last van gehad, in de zin van als ze weer een hoestbui had dat alles weer opnieuw begon. Maar dat was gelukkig niet zo. Wel zijn haar hoestbuien bij verkoudheid best heftig , tot spugen aan toe soms. Daarvoor hebben we wel weer een pufje gekregen, maar waarschijnlijk is het de laryngomalacie zoals de dokter het aangaf en moeten we hopen dat ze er overheen groeit …
7 maanden geleden
Reactie op mmilau
Ik heb dit bij mijn oudste dochter gehad. Ze is er nog steeds heel gevoelig ...
Bedankt voor je reactie! Wanneer is laryngomalacie vastgesteld bij haar? Ik heb het net even opgezocht.. het piepende geluid tijdens ademen is wel herkenbaar, ze heeft alleen geen moeite met het drinken van flessen. Wel gebruikt ze nog steeds speen 1 (geboren 13/11, uitgerekend op 16/12).. Ze verslikt zich namelijk wel met een speen groter..🫣
Welke luchtreiniger hebben jullie op haar kamer gezet? Dan kunnen wij daar evt ook naar gaan kijken
7 maanden geleden
Bij haar geboorte is dat al vastgesteld door de kinderarts. Misschien dat het per kind natuurlijk verschilt, de een heeft meer klachten dan de ander. En ook schijnt reflux na 18 maanden (1,5 jaar dus) voorbij te moeten zijn dacht ik. Dus ik weet niet of het echt aan die luchtreiniger lag , of dat het echt toeval was. Wij hebben de clean air optima ca 506 toen gekocht. En die staat nog steeds elke nacht aan😅. Wat ik al zei, ze hoest zeker nog wel eens (als ze verkouden is en het lijkt ook alsof ze dat in de wintermaanden meer doet dan in de zomermaanden), maar we hebben ook weer onze nachtrust terug .