9 Reacties

4 maanden geleden

onze dochter is vaak ook een uitslaper en is 8 maand ook vaak tot soms wel na 10 uur. laat haar gewoon heerlijk slapen

4 maanden geleden

Reactie op DanielleLamain

onze dochter is vaak ook een uitslaper en is 8 maand ook vaak tot soms wel ...
Ohhhhh nou dan maak ik me geen zorgen meer en ga ik ervan genieten ☺️ dankjewel voor je snelle reactie

4 maanden geleden

Doet hij allang 1 dutje? En wat zijn de tijden dat hij de dutjes doet meestal?

4 maanden geleden

Helaas geen ervaring mee, onze dochter slaapt namelijk al een aantal maanden de klok rond. Ik breng haar altijd na de laatste fles van 21.00 uur naar en dan slaapt ze door tot de volgende dag 09.00 uur, soms 09.30 uur. Ze wordt in de nacht ook niet wakker en slaapt overal doorheen. Dit deed mijn oudste dochter ook en toen vanuit HA en de CB te horen gekregen dat het niet erg is en ook niet slecht is. Ik weet ook niet beter. *Mijn jongste slaapt ook nog 3x over de dag. Half uurtje tot max 40 min in de ochtend na haar 1e fles, 1x in de middag na fruit/ broodje en 1x einde van de middag na tussendoortje en dat is meestal ook maximaal 40 min. Ik volg hier ook helemaal mij dames zelf in en hun behoeftes. Ze groeien goed, eten en drinken goed en zijn gezond 🥰

4 maanden geleden

2x 1 uur is niet perse slecht denk ik? Zeker niet gezien hij zo laat wakker is. Als je liever een ander ritme zou willen dan kan je proberen iedere dag op een zelfde tijdstip de dag te beginnen. Tussen 7u en 7.30 is hier normaal en dan een dutje van 9-10 uur. Ik maak haar wakker om 10u zodat ze niet langer slaapt als een uur dan heb je meer kans op een langer middagdutje. smiddags vaak nog 2 uurtjes slapen en dan rond 19.30 bedtijd. Vaak komt ze snachts ook nog voor borstvoeding maar slaapt daarna gelukkig gelijk door. Het uitslapen zal niet slecht voor hem zijn aangezien hij savonds ook niet heel vroeg slaapt maar als je het zelf niet prettig vind zoals het gaat denk ik wel dat het ritme veranderd door sochtends vroeger te wekken.🤗

4 maanden geleden

Hier ook een baby die niet veel overdag slaapt meestal tussen 12&3 ergens een uurtje en tussen 4&5. Verder blijft hij wakker tot 22:00 of soms later en slaapt dan ook uit tot 10:00 maar komt dan wel nog een paar keer tussendoor voor BV en slaapt idd ook gelijk door. Ik volg zijn ritme gewoon en hij lijkt het er goed op te doen dus ik maak me er geen zorgen om 😊

4 maanden geleden

Ja hoor hier ook, ik krijg onze dochter vaak ook niet voor 21.00/21.30 uur in der bed. Vervolgens slaapt ze de volgende ochtend makkelijk tot 09.00/09 30 uur. Wel altijd nog 3x wakker snachts om te drinken.

4 maanden geleden

Reactie op Es0492

Doet hij allang 1 dutje? En wat zijn de tijden dat hij de dutjes doet meest ...
Hij doet de dutjes rond 13:00 meestal, soms heel kort 30 min en soms 2 uur, ik probeer ook soms hem eerder te laten dutten zodat hij rond 16:00 weer een korte dutje kan doen, maar hij wil heel vaak gewoon niet.

4 maanden geleden

Ligt eraan wat je wil. Betere/langere dutjes en een vroegere bedtijd? Dan wel wakker maken. Dag starten om 7:00/7:30 en ritme 2-3-4uur volgen. Wel echt volhouden als je eraan begint, kan 7-10 dagen duren voor ritme gewend is. Vind je latere bedtijd en het uitslapen prima, vooral lekker zo laten :). Hier kinderen die ik altijd wakker maak uiterlijk 7:15. Anders doen ze het eerste dutje niet en loopt de hele dag niet lekker. Weigeren dan slaap en lukt het naar bed gaan savonds moeilijk plus zijn de nachten automatisch slechter. Maar ken ook kindjes die hier totaal niet gevoelig voor zijn, die gaan slapen wanneer ze moe zijn en slapen lekker uit!